Forza 125: nový skútr od Hondy

Tak trochu stranou od zástupů motorkových nadšenců, valících se na právě probíhající výstavu Intermot v Kolíně, dnes Honda na autosalonu v Paříži vytáhla další novinku z kategorie skútrů. Známý model Forza se představuje v provedení se stopětadvacítkovým motorem, a díky tomu se stává dostupným i majitelům řidičáků skupiny B.

Forza 125: nový skútr od Hondy

Kapitoly článku

Těch kdo řeší každodenní starosti s komplikovanou dopravou po městě právě tím, že z auta přesednou na skútra, je čím dál víc. Zrovna tak přibývá i náročnějších zákazníků, kteří hledají něco víc, než jenom zbraň na dopravní zácpy a rádi si připlatí za luxusnější design, propracovanější detaily, větší komfort nebo úložný prostor. Zkrátka chtějí výhody svojí stopětadvacítky vytěžit na maximum, a to třeba včetně cestování po dálnici. A právě pro ně je tady nová Forza 125.
Kapalinou chlazený motor s výkonem 10,5 kW určitě nebude mít problém s maximálkou přes 100 km/h, což je pomyslná hranice bezpečného pohybu po rychlostních komunikacích s více pruhy. Akční rádius se díky tomu rozšíří daleko za hranice velkoměsta, ale kompaktní rozměry Forzy zároveň zachovají potřebnou obratnost pro rychlé manévry v přeplněných ulicích.
Název si nová Forza sice vypůjčila od starší ségry, ale jinak nemá s třístovkou mnoho společného. Honda šla jinou cestou než některé jiné značky, které na společné platformě staví jeden model v několika kubaturách, a většinou tím trpí právě nejslabší z nich - tedy stopětadvacítka. Forza 125 získala díky individuální péči kromě pohledného modernějšího designu také například štíhlejší postavu, výškově stavitelné plexi, nebo speciálně upravenou ergonomii pro jízdu ve dvou. Pod sedlem při tom zůstalo dost místa na dvě integrální přilby (48 litrů), a kapacitu úložného prostoru zvětšuje i přední schránka s 12V zásuvkou. Světla z LED jsou v dnešní době u luxusnějších skútrů skoro povinnost.
Nový je také kapalinou chlazený čtyřventilový jednoválec Ve zrychlování z 90 km/h - tedy v situaci typické při předjíždění kamionu na dálnici - má být Forza dobrým skútrem v dané kategorii. Motor přitom není nijak žíznivý, a výrobce udává spotřebu jenom málo přes dva litry benzínu na 100 km (43,5 km/l). Při objemu nádrže 11,5 litru to dává dohromady slušný dojezd.
Geometrie podvozku s rozvorem 1 490 mm slibuje jak stabilitu na rychlých rovných úsecích, tak i potřebnou obratnost ve městě. K jízdní stabilitě určitě přispěje i patnáctipalcový přední ráfek, který zárověň pomůže odfiltrovat nerovnosti. Vzadu je kvůli zachování úložného prostoru pod sedlem o číslo menší čtrnáctka. Kotoučové brzdy mohou mít příplatkové ABS, a v nabídce příslušenství se pak najde celá řada užitečných doplňků, jako jsou vyhřívané rukojeti nebo zadní 35litrový kufr.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.17
Známkováno: 6x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist