husqvarna_svartpilen_801_2




Eicma: Honda

Honda už před podzimními výstavami avizovala tradičně vydatnou porci novinek pro příští rok, a na tiskovce v Miláně se to motorkami skutečně jen hemžilo. Pravda, některé nové modely 2013 už nebyly úplným překvapením, ale i tak měly převahu novinky dosud nepředstavené.

Kapitoly článku

Kromě novinek z Kolína Honda zaplnila plochu také třeba lehkým on-off univerzálem CRF250L, který jsme už stihli prohnat naším redakčním testem, inovovanou dvojicí skútrů SH125i/150i, nebo motokrosovými speciály 2013, představenými už na konci května. Mezi nimi se ale postupně objevovaly další modely, které si sklidily větší zájem publika.

Honda CBR500R

Velká očekávání doprovázela příchod tří nových entry-level modelů, postavených na podobném základu, a vybavených novým řadovým dvouválcem kubatury 500 ccm. Na  sportovně orientované majitele řidičáku skupiny A2 bude po novém roce čekat u dealerů  kapotovaná Honda, nazvaná CBR500R. Hodnota maximálního výkonu přesně kopíruje povolený limit 35 kW, přičemž k dosažení této mety bude motor chtít vytočit až k osmi a půl tisícům. Solidní zátah naopak slibuje i údaj 43 Nm v 7 000 otáčkách.
Motorka má vzhledově hodně blízko k superbiku, ale v základním provedení bude dost praktická i pro každodenní cesty do školy nebo do práce. Kdo to ale se závoděním myslí opravdu vážně, má šanci zkusit protáhnout po okruzích speciální verzi CBR500R v rámci European Junior Cupu 2013. Jonathan Rea by to prý zkusil hned, být o pár let mladší :o)

Honda CB500X

Ne každý má však závodní ambice. Pro ty, kdo preferují cestovní adventure styl, je tu čerstvý přírůstek do rodiny Honda Crossover, který jako by z oka vypadl svým dospělejším vzorům. To co vidíte na fotkách skutečně není ani Crosstourer ani NC700X, ale "pouhá" pětistovka.
Parametry motoru má shodné svým se sportovnějším bráchou, ale design, vzpřímená jízdní pozice i vyšší zdvihy pérování jej předurčují k úplně jiným aktivitám. I když, na každodenní dostaveníčko na školním parkovišti můžete přijet na jakékoli z těchto tří novinek, záleží spíš na tom, co chcete podnikat odpoledne nebo o víkendech či o prázdninách.

Honda CB500F

Třetí z řady pětistovek je s předpokládanou cenou kolem 5 000 EUR (cca 125 000,- Kč) skutečným entry-level modelem, a to nejen pro čerstvé absolventy autoškoly. Že jednoduchý design nemusí v každém případě být nudný, dokládá tahle variace na vzhled CB1000R, ve které se ani geny historicky úspěšné Hondy CB nezapřou. Se spotřebou pod čtyři litry a minimálními náklady na řetězovku gumy a další spotřební materiál by mohla CB500F zajímat i motorkáře se starším datem narození.

Honda CBR600RR

V supersportech Honda zažila v poslední dekádě celou řadu úspěchů a proto nezapomíná ani na svojí race-ready šestistovku. Doba sice moc nepřeje žádným mílovým krokům vpřed, ale to je spíš všeobecný trend, a každý posun k lepšímu se počítá. CBR600RR tak do příští sezóny dostane vylepšený design přední kapoty a světla, novou přední vidli Showa Big Piston Fork o průměru 41 mm, modernizovaný zadní centrál a vyladěné vstřikování paliva. Poprvé se na trhu objevuje na trhu v barevném provedení Repsol, a ozdobí ji také nové 12paprskové ráfky.


Honda Goldwing F6B

Snad největší rozruch vzbudila v Miláně novinka, kterou nikdo nečekal. GoldWing ve stylu Bagger je něco, co Hondě v repertoáru skutečně chybělo. Myslete si o něm co chcete, ale s nadsázkou vyřčené označení café-tourer k tomuhle odstrojenému králi silnic sedí jako pověstná zadnice k nádobě na vaření. Nic jiného než silně vyhraněné a kontroverzní reakce veřejnosti snad Honda ani nečeká, ale i v tom spočívá kouzlo marketingu. U nás ale tahle japonská streetka zabodovala na celé čáře

Honda Forza NSS300

Stranou nezůstala ani populární kategorie skútrů, kde si Honda uvědomila svoje rezervy ve střední kubatuře. A protože geniální řešení bývají obvykle ta nejjednosušší, vzala zažitý název, naroubovala na  něj design úspěšné stopětadvacítky PCX a motor z neméně oblíbené třístovky SH. Výsledkem je elegantní a komfortní skútr s širokým akčním rádiusem. Úložný prostor pod sedlem pobere dvě integrální přilby, o dlouhý dojezd se postará vyladěný motor s lepší ekonomikou provozu, a maximální bezpečnost zajistí kombinovaný brzdový systém s ABS.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (15x):



TOPlist