Eicma 2010: Honda

Ještě jsme se v Itálii pořádně nerozkoukali a už jsme seděli na tiskové konferenci Hondy. Hned ráno na nás vytasila pěknou smečku nových modelů a nejspíš jen těžko jí některá ze značek bude množstvím novinek konkurovat.

Eicma 2010: Honda

Kapitoly článku

Horké novinky vyvedli na pódium letošní mistři světa jezdící stroje Honda, Kenan Sofuoglu (Supersport) a Mika Aloha (Enduro).

Prvním představeným byl skútr SH125 v nových barvách. Hned po něm se na pódiu předvedlo další „esháčko“. Bylo to nové SH300i a jak název napovídá, jeho srdíčkem je jednoválcový motor 280 ccm. Krom nových barev má třístovka nové a pohodlnější kožené sedlo a změny doznal i předek skútru, který má nyní o něco dynamičtější podobu. Honda se také pochlubila, že vylepšila rám a odporužení, rozvor třístovky je tak nyní jen 1422 mm a o pohodlí se stará 35 mm přední vidlice. Novinkou jsou také nové pláště na 16 palcových kolech.
Posledním představeným skútrem byl model SW-T600. Stavba šestistovky hledí jak na pohodlí jezdce, tak komfort spolujezdce. Objem dvouválcového motoru 582 ccm s výkonem 38 kW nyní vychází vstříc i delším výletům ve dvou, ovšem poradí si i s dennodenním provozem. Hlavními zajímavostmi u velkého skútru jsou, stejně jako u menšího kolegy, přepracovaný rám a tlumiče (vpředu průměr 41 mm) a opět o něco ladnější tvary. O zkrocení výkonného skútru se navíc bude vpředu trojpístkový brzdič na 276 mm kotouči a volitelný systém ABS.
Po skútří trojičce už v zákulisí zavrčel řadový čtyřválec a v zápětí se vynořil „malý“ Hornet, který si propůjčil motor z našláplého supersportu CBR600RR a vzhled částečně od litrového cébéčka. Pohonná jednotka byla vyladěna na vyšší výkon a kroutící moment ve středních otáčkách, což jezdec ocení hlavně na výjezdu ze zatáčky. Designové změny jsou patrné na miništítku nad světlem, přístrojovce a podsedlové části, jejíž zúžený profil společně s novými barvami ještě více podtrhne sportovní vzhled.
Po Hornetu už přišla chvilka CB1000R. Erkové cébéčko zaujalo koly, řidítky a přední vidlicí ve zlaté barvě. V kombinaci s červeno-modro-bílým barevným provedením tak bude ještě víc dávat najevo své sportovní choutky.
Po nahatých mašinách došlo na sportovní malorážky CBR125R a CBR250R, o kterých jsme se na našem portále už zmínili dříve. Obě jsou si velice podobné a snaží se svým designem přiblížit svým velkým supersportovním sestřičkám. Na první pohled je od sebe rozpoznáte podle výfuku, protože ten na dvěpade se jen tak nepřehlédne. Čtvrtlitr má výkon 19,42 kW a točivý moment 22,9 Nm. Provozní hmotnost 162 kg je u verze s ABS  navýšena o čtyři kilogramy.
Aby malým cébéerkám nebylo na podiu smutno, dorazilo je doplnit ještě jedno… Už video, ve kterém se mašina řítí po čtyřproudovce a plynule přejíždí na závodní okruh trošku napovědělo, kdo že bude dělat malým CBR společnost. Ano, CBR600F je zpět! Po pětileté pauze opět přichází sportovně turistická mašina, která vyjde vstříc jak okruhovým radovánkám, tak cestovatelským choutkám ve dvou. Že se za dobu její nepřítomnosti na motocyklové scéně leccos změnilo, dokazují modernější tvary kapotáží, zcela nový světlomet, krátká koncovka výfuku, nebo možnost objednat si variantu s ABS.
To nejlepší si „okřídlení“ nechali až na konec. Je fakt, že s odhalováním už začali před pár pátky, ale červená plachta spadla kompletně až dnes. Světu se v Miláně ukázala Honda s výstižným názvem Crossrunner. Pod mohutně se tvářícími kapotami se schovává véčkový čtyřválec o o objemu 800ccm. Jeho maximální výkon si zapamatujete snadno: 100 koní v 10 000 otáčkách, u kroutícího momentu už je složitější, nicméně hodnota 72 Nm v 9 500 ot. za minutu slibuje v kombinaci s provozní hmotností 240 kg solidní zátah.  Musím přiznat, že na první omrknutí mi vzdáleně, ale přece, připomíná Ducati Multistradu.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.37
Známkováno: 19x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist