globalmoto_duben_nolan




Dvouspojková převodovka pro Hondu V4

Představení nových modelů s motorem V4 pomalu nabývá konkrétnější obrysy (a předběžné obrysy spolu s detaily přístrojovky a ovladačů opravdu můžete vidět na videu na konci článku). Na finální podobu si ještě pár týdnů počkáme, zatím se ale pomalu upřesňují a potvrzují neoficiální informace. Ty hovoří o převratných technických změnách, jako je proměnlivé zapínání/vypínání válců a v dnešní tiskové zprávě potvrzená dvouspojková převodovka s možností plnohodnotného automatického řazení.

První neoficiální skicy nových modelů Honda s velkoobjemovým motorem V4 už jsme zveřejnili v článku Honda VFR1200 a VST1200 Pan European. Honda protentokrát zvolila odlišnou strategii představení svých trháků pro sezónu 2010 a místo předvedení na výstavě v Miláně postupně odkrývá karty a prezentuje nové technologie, které se v nové řadě V4 objeví. V níže uvedené tiskové zprávě se dočtete všechny podrobnosti o chystané převodovce s dvojitou spojkou, na konci článku se pak o výhodách tohoto systému a funkci nové plně automatické převodovky můžete názorně přesvědčit na videu.

Tisková zpráva - Společnost Honda Motor Co., Ltd. oznámila, že vyvinula dvouspojkovou převodovku - první plně automatickou dvouspojkovou převodovku na světě určenou pro sportovní motocykly s velkým zdvihovým objemem. Nová převodovka nabízí jezdcům sportovní jízdní vlastnosti v kombinaci se snadnou obsluhou a vynikající účinností přenosu síly, jež zajišťuje spotřebu paliva srovnatelnou nebo nižší než u konvenční manuální převodovky. Nový velkoobjemový sportovní motocykl VFR vybavený touto novou převodovkou bude na evropský a severoamerický trh uveden v roce 2010, zatímco v Japonsku bude prodej zahájen později.

První dvouspojková převodovka pro motocykly na světě má lehkou a kompaktní konstrukci, která umožňuje její spojení se stávajícími motory bez zásadních úprav. Dále nová převodovka nabízí přesnou kontrolu při zrychlování, kterou jezdci požadují, a to díky technologii elektronického řízení, která pomáhá zajistit hladké a plynulé řazení.
Aby byla převodovka schopna reagovat na požadavky jezdců v mnoha různých situacích, nabízí tři provozní režimy - dva plně automatické (režim D pro běžný provoz a režim S pro sportovní jízdu) a 6-rychlostní manuální režim, který poskytuje stejný pocit z řazení, jako manuální převodovka. Společnost Honda plánuje zařazení nové převodovky do nabídky u dalších velkoobjemových motocyklů, zejména pak u sportovních modelů určených pro tradiční velké motocyklové trhy. Společnost Honda hodlá i nadále pokračovat ve vývoji a výrobě motocyklů, které budou splňovat potřeby společnosti a budou vyhovovat životnímu stylu jejich uživatelů, s cílem přispívat k radosti z jízdy a mobility.


Nová převodovka je vybavena dvěma spojkami, které jsou nezávisle určeny pro řazení lichých (1., 3., 5.) a sudých (2., 4., 6.), rychlostních stupňů. Dvě spojky pracují při řazení střídavě. Například při řazení z 1. na 2. rychlostní stupeň počítač rozpozná nutnost zařazení a zařadí 2. rychlostní stupeň, přičemž uvolní spojku se zařazeným 1. rychlostním stupněm a současně spojí spojku s 2. rychlostním stupněm, čímž je dosaženo plynulého přeřazení. Přestože některé stávající dvouspojkové převodovky se vyznačují velkými rozměry, nový systém využívá originálních technologií, jako je například dvojitý hnací hřídel, inovativní konstrukce souosých spojek, či soustředění hydraulických okruhů pod kryt motoru – všechna tato řešení přispívají ke kompaktním rozměrům zařízení.
Kompaktní rozměry a nízká hmotnost jsou rovněž výsledkem použití jednoduchého mechanismu řazení vycházejícího z principu konvenčního motocyklového řadicího bubnu. Optimalizované časování řazení přispívá ke snížení spotřeby paliva, která je shodná nebo nižší než u strojů s plně manuální převodovkou, takže dvouspojková jednotka nabízí nejen sportovní jízdní vlastnosti, ale je také ohleduplnější k životnímu prostředí
.

Prezentační video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (31x):
Motokatalog.cz



TOPlist