husqvarna_svartpilen_801_2




Další tři novinky od Hondy

Podle toho, kolik nových modelů Honda prezentovala v Miláně před dvěma týdny, možná leckdo získal pocit, že musela vystřílela zásobu nejméně na celý rok dopředu. Ale kdepak! Japonci si přeci museli něco schovat na domácí výstavu Tokyo Motor Show. Přivítejte nové Hondy Gold Wing F6C, CB1100 a CB1100EX.

Kapitoly článku

Královy nové šaty

Jeho veličenstvo Gold Wing přijíždí do sezóny 2014 v odlehčené verzi F6C, která váží o celých 70 kilo méně než turisticky vybavený model v plné náloži (pohotovostní hmotnost 341 kg). Už na pohled z něj sálá větší dynamika, což má na svědomí kromě výrazného zeštíhlení také snížený podsedlový rám a užší sedlo, které se nachází 734 mm nad zemí. Moderním tvarům odpovídá i rozšířené použítí aktuálních technologií - například systém osvětlení včetně směrovek je kompletně osazen LED diodami, přístrojovka zase reverzním LCD displejem. 
F6C se ale od dalších dvou Gold Wingů neliší jenom opticky - upravená je i geometrie, kde se prodloužila stopa na 114 mm a zvětšil úhel hlavy řízení na 29,5°. Lepší jízdní stabilitu pak přinese delší rozvor, změna rozložení hmotnosti v poměru 49,9 / 50,1 a větší kola. Novinka má vpředu místo osmnáctky 19palcový ráfek, vzadu je běžně používaná sedmnáctka s pneumatikou 180/55.
Posílily také brzdy - konkrétně dvě přední kotoučovky jsou opatřeny čtyřpístkovými třmeny a většími plovoucími disky (310 mm). Zadní 316mm kotouč s třípístkem je převzatý z Gold Wingu beze změny, stejně jako dvoukanálové ABS.
Shodný je také plochý šestiválec o objemu 1 832 ccm, který se pyšní hlavně masivním točivým momentem se špičkou 167 Nm už ve 4 000 otáčkách, přičemž nejvyššího výkonu 116 koní (85 kW) dosahuje v 5 500 ot. za min.

Dvě úrovně retra

Když před rokem Honda přivezla povedený retro model CB1100 poprvé do Evropy, trefila příslovečný hřebík přesně na to správné místo. Tenhle styl prostě momentálně frčí, a jestli měl někdo k cébéčku nějaké výhrady, pak se týkaly většinou dvou témat: litých ráfků a jednostranného výfuku. Honda už ale má odpověď i pro tyhle vyznavače dokonalé klasiky - vedle standardního modelu, který doznal menších změn, představila verzi EX s drátovými koly a výfukovými koncovkami na obou stranách. Dalším rozdílem je pak větší palivová nádrž o objemu 17,5 litru, a druhý výfuk samozřejmě zvedá hmotnost motorky, konkrétně o 13 kg.
Zásadní změnou pro rok 2014 je u obou verzí šestistupňová převodovka, která nahrazuje původní pětikvalt, a dále už se jedná spíš o drobnosti. Kromě ukazatele zařazeného stupně, tripmasteru a jiných blinkrů už přibyla jenom černá barva.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist