journeyman_brezen




Další novinka 2015: Honda CB125F

S menším odstupem po podzimních výstavách dnes Honda představila další novinku pro příští rok. Nejmenší naháč z její produkce prošel řadou designových úprav, a musíme uznat, že mu to v novém kabátě fakt sluší. Menší změny se odehrály také na podvozku a motoru.

Kapitoly článku

Pojem Honda CBF125 bude povědomý hlavně mladším ročníkům, ale také každému, kdo někdy hledal jednoduchou motorku pro každodenní použití. Tohle cébéefko nejlépe charakterizují slova jako spolehlivost, snadná ovladatelnost, nízká pořizovací cena a minimální provozní náklady - tedy ideální vlastnosti pro začátečníky a všechny, kdo chtějí cestovat ekonomicky.  A komu by časem přestal stačit výkon stopětadvacítky, u Hondy na něj čeká větší dvouválcová pětistovka CB500F, nebo ještě silnější čtyřválec CB650F. 
Tyto dva dospělejší modely prošly faceliftem a změnou názvu (z CBF na CB---F) už dříve, a stopětadvacítka je posledním z řady, který se po čtyřech letech dočkal nového designu i přeskupení písmenek v modelovém označení. Stejný rukopis s většími sourozenci se na vzhledu CB125F rozhodně nezapře, a podle nás nové agresivnější tvary sluší motorce mnohem víc. Uvolněný posez, daný  výškou řídítek a polohou sedla, přitom zůstal zachován.
Ke změnám ale došlo na podvozku, který vychází z fungl nového ocelového rámu. Poměrně zásadní posun můžeme pozorovat na jízdní geometrii, kde se místo sedmnáctipalcových ráfků objevují netradiční osmnáctky. Od těch Honda očekává vyšší stabilitu a účinnější filtrování nerovností. Odpružení zůstává složené z dvojice zadních tlumičů s nastavitelným předpětím a klasické 31mm přední vidlice.
Vzduchem chlazený jednoválec doznal menších úprav v zájmu lepšího průběhu výkonu v nízkých a středních otáčkách, výkonová špička šla však lehce dolů na hodnoty 7,8 kW (10,6 k) při 7 750 ot. za min  a 10,2 Nm při 6 250 otáčkách. Díky novému vyvažovacímu hřídeli se ale můžeme těšit na klidnější chod a méně vibrací. Zajímavá je udávaná spotřeba: podle testů v optimálních podmínkách si motor vystačí s necelými dvěma litry na 100 km, takže v reálu by to mohlo být někde kolem 2,5 l/100 km.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):
Motokatalog.cz



TOPlist