globalmoto_duben_nolan




Chystá Honda novou Africu Twin 850?

Hamlet měl dilema, zda být či nebýt, motorkáři po celém světě teď zase řeší, jestli je tahle zpráva nesmysl nebo ne. Blíží se opravdu příchod menší Afriky v roce 2021?

Tohle vám nikdo z Hondy oficiálně ani nepotvrdí, ani nevyvrátí (samozřejmě jsme se v českém zastoupení zeptali), protože odpověď vědí nejspíš jen v Japonsku. Takže jak to bude, ukáže až čas. Jediné, co existuje, je tahle koláž, montáž nebo jak to chcete nazvat, prostě uměle vytvořený obrázek, který otiskli v jakémsi japonském časopise, přičemž ani velké světové weby se nemohou dohodnout, který to vlastně byl. Buď obrázek vznikl čistě z dlouhé chvíle coby zbožné přání nějakého nevyužitého grafika, anebo je za tím skutečně nějaká vylouděná informace z ústředí velké H. Japonští novináři mají k japonským značkám samozřejmě podstatně bližší vztah. Jak je to ve skutečnosti, se dozvíme později, teď můžeme akorát spekulovat.

Má osmsetpadesátka smysl, když je současná Africa Twin litr? Tuhle otázku musíme vzít v širších souvislostech. Teď by neměla, ovšem jelikož se mluví o jejím příchodu až v roce 2021, je třeba vzít v potaz, jak bude trh vypadat za dva roky. Je totiž velice pravděpodobné, že to už litrová Africa Twin nebude.

Proč? Protože debatám o osmpade předcházely informace o tom, že Honda chystá nový model CRF1100L na rok 2020, podpořené také pěkným grafickým doprovodem, a docela by to dávalo smysl. Letos kroutí litrová Africa svou čtvrtou sezónu v téměř nezměněné podobě, a to už začíná být v téhle kategorii čas na nějakou změnu. Druhým důvodem je, že od příštího roku by měla začít pro motocykly platit emisní norma Euro 5 a výrobci budou zase hledat způsoby, jak ji nenechat vyžrat z motorů všechnu jejich sílu. Zvětšení objemu je takový nejjednodušší krok, navíc by Honda Africu asi ráda dostala na úroveň Bavoráků a spol., na což je litr příliš malý objem. Doposud tam barvy hájila dvanáctistovka Crosstourer s motorem V4, ta ale již končí a Honda tak nemá adventuru pro nejvyšší třídu. A pokud se tedy z Afriky stane jedenáctistovka, najednou by tady prostor pro osmpade byl.

I tenhle obrázek je dílem šikovného grafika. Jedenáctistovka by mohla přijít napřesrok

Může za to samozřejmě také konkurence. Objem kolem 800 kubíků začíná být podezřele oblíbený, dvě ze tří našich dlouhodobě testovaných motorek ho mají (BMW F 850 GS a Moto Guzzi V85 TT), potom jsou tu letošní novinky KTM 790 Adventure a Yamaha Ténéré 700… Honda je s litrovou Africou už odskočená nejen objemem, ale také cenou. Přijít s jednodušší a levnější Africou s menším motorem, který bude mít třeba kolem 80-85 koní, s tím by se Honda mohla trefit do vkusu zákazníků. Jedenáctistovka by potom nejspíš dostala nějaké hi-tech vychytávky, motor o výkonu 100+ a útočila by na jinou skupinu uživatelů. Co se jedenáctistovky týče, mohli bychom mít jasno již letos na podzim, a podle toho se dostaneme blíže k vyřešení otázky, jestli přijde i CRF850L.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 18 Kč od 6 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 3 Kč
alpel přispěl 3 Kč
Tom81 přispěl 3 Kč
KlokanJack přispěl 3 Kč
vopatvserubak přispěl 3 Kč
KaprikCZ přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist