CBR250R: Honda vyzývá Kawasaki na souboj

Na světlo světa prosákly informace o nových modelech Hondy řady CBR. Nejen, že oblíbená CBR125R prošla výrazným faceliftem, ale hlavně se chystá zcela nový stroj! Měla by jím být CBR250R, se kterou chce Honda na poli čtvrtlitrů pokořit malou Ninju od Kawasaki.

CBR250R: Honda vyzývá Kawasaki na souboj
Mělo to být představeno až za dva týdny v Miláně, prosáklo to však už teď - Honda nachystala  v modelové řadě CBR na rok 2011 spoustu novinek! Kromě faceliftu CBR125R dostane tahle malorážka taky dva výkonnější sourozence, z nichž hlavně dvěstěpadesátka má být přímou konkurencí Kawasaki Ninji 250. Ale podívejme se na novinky u CBR pěkně popořádku...
Velkou novinkou je už na první pohled bezesporu facelift, kterým 125 prošla. Designéři "malé cebry" se inspirovali u VFR1200F a to se projevilo hlavně na přední části stroje. Masce tak nyní po vzoru velké dvanáctistovky dominuje velký široký světlomet. Na masku pak plynule navazuje kapotáž, které se oproti předchozí verzi 125 podstatně zvětšila. Celá motorka tak nyní působí mnohem dospělejším dojmem, k čemuž přispívají i ostré rysy podsedlové části, která je zakončena "vykukujícím" světlem a dvěma rohatými držadly. Zcela nepřehlédnutelný je výfuk, jasně odkazující na VFR1200F. Ostřejších rysů se dočkal také přístrojový panel. Dváca je navíc připravena v bílo-modro-červené barevné kombinaci, která připomíná legendární závodní Hondy z osmdesátých let, a tak celá motorka působí už na pohled hodně sportovně. Hlavně -náctiletí motorkáři se mají v příštím roce opravdu na co těšit...
Kromě nového designu dostane ale nejmenší zástupce řady CBR také dva vzhledově stejné, ale motorově silnější sourozence. Tím prvním je CBR150R. Model s agregátem o objemu 150 ccm je určen pro asijský trh, kde platí jiná objemová omezení, než ve zbytku světa. Stopadesátka je zatím připravena v černé verzi.
A konečně se dostáváme k tomu hlavnímu - opravdovou peckou je totiž CBR250R! Prostřednictvím tohoto modelu vyhlásila Honda přímý boj s úspěšnou Ninjou 250 od Kawasaki. A co čtvrtlitrové CBR nabídne? Především slušnou dávku sportovního vyžití. Kapalinou chlazený jednoválec DOHC se vstřikováním PGM-FI totiž má mít výkon 33 koní, což je stejná hodnota, jaké dosahuje malá Ninja. Původně se Honda chlubila, že oproti zelené konkurenci bude mít nová cebra pouhopouhých 130 kg, nakonec ale vyšlo najevo, že CBR250R má vážit 166 kg. To je sice o 14 kg víc, než kolik váží malá Kawasaki, Honda se ale může pochlubit brzdovým systémem C-ABS s funkcí Honda Braking Antilock. Verze bez ABS bude o 4 kg lehčí. Kromě ABS zaujme také multifunkční displej, který kromě ukazatele otáček, rychlosti, teploty motoru a stavu paliva poskytne také tachometr s pokročilými funkcemi. 
Honda, která se chlubí, že  její čtvrtlitr v sobě maximálně spojuje výhody lehké hbité motorky a  výkonného motoru, nyní navíc konečně odhalila barevné varianty, v nichž pošle dvěstěpadesátku na trh. Čtvrtlitrová cebra bude k dispozici ve stejném hávu, jako obě její slabší sestry, tedy buď v celočerné (Asteroid Black Metallic), nebo v modro-červeno-bílé "sportovní"  variantě (Pearl Blue Tricolour). Zadní část sedla pak bude možno zakrýt oblou krovkou nebo osadit praktickou brašnou.    
 
Už teď se nahlas spekuluje, že cena nové čtvrtlitrové CBR by měla být zhruba stejná jako u Ninji 250, která už je na trhu nějaký ten pátek. Tu chce  nyní Honda  z její pozice setřást. Na jaře se proto můžeme těšit na ostrý souboj čtvrtlitrů. 

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.12
Známkováno: 41x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist