journeyman_brezen




Hesketh chystá přeplňovaný tříválec

Malosériový britský výrobce na sociálních sítích zveřejnil skicu svého nového motocyklu, který se má objevit už v příštím roce. První náčrt vypadá hodně slibně, stejně jako avizovaná koncepce litrového tříválce s přeplňováním.

Kapitoly článku

Británie - tradiční země motocyklových výrobců, které během 70. let zabil nástup levné konkurence z Japonska s lepší technikou. Spousta z dříve zaniklých výrobců nyní zažívá renesanci, ať už v podobě exkluzivního Nortonu, Brough Superioru nebo naopak dostupných maloobjemů AJS. Hesketh, to je ale úplně jiná písnička. Fandové motorsportu budou tohle jméno znát ve spojení se světem formule 1, kde za tým lorda Hesketha závodil známý James Hunt. Ten samý Alexander Hesketh založil v roce 1980 také značku vyrábějící motocykly. Chtěl tak obnovit zašlou slávu britských výrobců. Kdo zná historii ale určitě ví, že lordovo působení v motorsportu díky nedostatku kapitálu brzo skončilo, stejně tak to platí pro výrobu motorek. Přispěl k tomu i ne úplně povedený stroj, která byl těžký, špatně se ovládal a o spolehlivosti se také nedalo moc mluvit. Výsledkem byl definitivní konec značky v roce 1984.

Nicméně tu stále byl jakýsi Mick Broom, který byl součástí vývojového týmu. Ten se se svou firmou Broom Development Engineering stal jakýmsi „správcem“ Heskhetů V1000, o které se staral, vyráběl náhradní díly a dál se snažil je vypiplat k dokonalosti. To ale ke šťastnému konci nestačilo. Když se firma v roce 2006 musela přestěhovat do nového areálu, ukradli ji zařízení za cca 40 000 liber, což byl už jen pověstný hřebíček do rakve a v roce 2010 Mick Broom musel práva na značku Hesketh prodat. Tehdy je koupil Paul Sleeman, pod jehož vedením vznikl zbrusu nový motocykl představený v roce 2014. Hesketh 24 byl typickým ručně dělaným svalnatým naháčem, kterého poháněl téměř dvoulitrový dvouválec S&S. Novinka vybavená těmi nejfajnovějšími komponenty té doby vzdávala hold svým zbarvením, názvem a číslem Jamesi Huntovi. Koho nadchla natolik, že se rozhodl ji mít doma, musel vysolit 35 tisíc liber. Na tomto základu potom vznikly další stroje jako Valiant, nabízený dokonce i ve verzi SC s přeplňováním, nebo Sonnet ve stylu cafe racer.

Během letošního léta pak prostřednictvím facebooku Sleeman oznámil, že zbývá postavit poslední tři modely Sonnet a tři modely 24. Pak se za dvouválci definitivně zatáhne opona. V květnu 2020 to totiž bude přesně deset let od převzetí značky, a to je pádný důvod k představení zbrusu nového motocyklu. Ten značka poodhalila minulý pátek, kdy zveřejnila první skicu s textem: „Tento obrázek představuje, jak by asi měly v roce 2020 vypadat naše nové motorky s přeplňovaným litrovým tříválcovým motorem. Vaše komentáře a připomínky jsou vítány.“ No, my jich v zásadě moc nemáme. Tříválec uložený podélně tu ve sportovním provedení ještě není, zvlášť přeplňovaný. To značí hodně velký výkonový potenciál, kdy by neměl být problém překonat hranici 200 koní a 150 newtonmetrů, a to i v případě, že motor bude plnit normu Euro 5. Samozřejmě se dá počítat jenom s těmi nejlepšími podvozkovými komponenty a i neoretro design vypadá dobře. Tedy když si odmyslíme podobnost s konceptem Hondy CB4 Interceptor. Pár připomínek ale přece jenom máme. Chtěli bychom, aby to nestálo tolik peněz a abychom se na tom mohli někdy svézt. Něco nám ale říká, že tyhle prosby nebudou vyslyšeny. Každopádně jsme zvědaví, co z Heskethu nakonec vypadne.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Durand přispěl 3 Kč
Ritchy přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist