yamaha_demo_tour




Indické Hero představuje stopětadvacítku pro Afriku a dva koncepty

Jednou z těch méně propíraných novinek na letošním motosalonu v Miláně byl nový model společnosti Hero MotoCorp. Na první pohled jednoduchý Dawn 125 má být robustním strojem pro denní použití, ochotný snášet drsné podmínky v Africe. Indický gigant představil také svou vizi budoucnosti v podobě dvou konceptů.

Primárními cíli při stavbě bylo, aby se jednalo o odolnou a také praktickou motorku, která zákazníkům v Africe nějakou chvíli vydrží. Dawn proto dostal velká loukoťová kola, dlouhé sedlo pro (minimálně) dvě osoby, rozměrný padací rám, nosič a jednoduché kulaté světlo. Přední vidlice i zadní jednoduché tlumiče jsou v rámci svojí kategorie vybaveny pořádnými zdvihy a Hero se snažilo také o to, aby byl stroj co nejúspornější a nejspolehlivější.
V ocelovém trubkovém rámu se proto zabydlel vzduchem chlazený jednoválec s rozvodem OHC. Jeho objem činí 125 ccm, disponuje výkonem 9 koní a točivým momentem 10.35 Nm při čtyřech tisících otáčkách.

Pohled na Dawn 125 nikoho ze západní Evropy určitě nenadchne, ale je nutné kalkulovat s tím, že v Africe se na motorky kladou docela jiné nároky. Je zde také ekonomický faktor, který dražší a lépe vybavené stroje drtivé většině lidí vůbec neumožňuje.
Dawn 125 je už nyní k mání v dealerstvích ve větších afrických zemích. Zakoupit jej lze třeba v Keni, Ugandě, Tanzanii nebo Mosambiku.

V Evropě zatím stále čekáme na slibovaný model větší kubatury s názem Hastur, kterému nejspíš stojí v cestě na starý kontinent nová emisní norma. Zpozdil se také další společný projekt firmy Hero a Erica Buella - supersportovní čtvrtlitr HX250R. Účast indické značky na největším evropském veletrhu ale potvrzuje, že její úmysl expandovat do Evropy stále trvá. Podle posledních zpráv bychom se  mohli na našich silnicích jednou setkat s některou z dalších novinek, které Hero vystavilo v Miláně jako koncepty. Xtreme 200S je naháč moderního vzhledu, poháněný vzduchem chlazeným jednoválcem o objemu 200 ccm s výkonem 18 koní. Na poměry značky má poměrně bohatou výbavu - zadní odpružení centrálním tlumičem, ABS či LED světla. V Indii se má začít prodávat v příštím roce za cenu, která v přepočtu nepřesáhne 40 tisíc korun.

Dalším konceptem je streetfighter XF3R, který má veřejnosti naznačit jakým směrem se bude ubírat práce indických designérů. Přestože jde o pouhou třístovku, najdeme tu zajímavvá konstrukční řešení, jako letmo uchycené zadní kolo nebo přední upside-down vidlici. Nechybí ani možnost volby ze dvou palivových map a ABS. Takové hi-tech prvky si Indové jistě nenechají pro domácí trh.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist