globalmoto_duben_nolan




Hero láká na koncepty malých objemů

Víte, která čistě motocyklová značka je světové číslo 1 v počtu prodaných kusů? Už 17 let v kuse to je indické Hero, kterému na domácím trhu, největším trhu světa, patří více než 50 %. Ovšem zatímco v Asii, Africe a Jižní a Střední Americe má byznys slušně rozjetý, Evropa zatím malým levným indickým strojům odolává. Změnit by to mohly stylovky, postavené na platformě nového globálního modelu XPulse 200. Zatím ale existují jen jako koncepty.

Před pěti lety působilo Hero jako rozjetý nákladní vlak a manažerům zavedených značek vysychalo v ústech. Největší poprask způsobil koncept Hastur, což měl být agresivní streetfighter s 80koňovou šestistovkou v příhradovém rámu, vyvinutý Erikem Buellem, s jehož firmou EBR indická společnost výrazně spolupracovala. Teda, ona ji vlastně skoro koupila. A loga Hero MotoCorp jsme potom mohli vidět na Erikových motorkách ve WSBK. Jenže to bylo před pěti lety a dnes je realita taková, že se Hero stále drží svých malých objemů. Ona to tenkrát totiž dost možná byla jen taková velká PR bublina, která měla za úkol zviditelnit značku (stejně jako angažování Tigera Woodse jako ambasadora, sponzoring velkých golfových, hokejových nebo fotbalových akcí apod.) bez ambicí jít do silnějších motorek. Jak to je ve skutečnosti, vědí akorát v Indii. Aktuální situace je taková, že prémiovým produktem pro Hero je zbrusu nová řada dvoustovek. Že si Indové nechali premiéru několika modelů právě na Miláno, svědčí o tom, že by v Evropě opravdu konečně rádi prorazili. Ať už to s kooperací s Ducati dopadne jakkoli.

Prvním strojem z téhle řady je naháč Xtreme 200R, představený jako koncept před dvěma lety právě v Miláně. Ten se letos začal v Indii konečně prodávat, na jiných trzích jej můžeme najít pod označením Hunk. Z osmnáctikoňového dvouventilového vzducháče si Evropan na zadek nesedne, ale ta motorka nevypadá špatně a může se pochlubit třeba LED světly či kotoučovými brzdami s ABS.

To takový XPulse 200T, jenž měl premiéru právě teď v Miláně, už by nás mohl oslovit více. Písmenko T znamená Tourer, ale nečekejte kapotovaný cesťák, tohle je klasicky střižený naháč, jenž se k cestování hlásí pohodlným sedlem a středně velkým plexi štítkem nad kulatým LED světlem. A také, pozor, digitální přístrojovkou s bluetoothovým připojením a možností zobrazení navigačních pokynů!

Stejnou vychytávku má třetí motocykl ze stejné platformy. Jmenuje se jednoduše Xpulse 200, bez dalšího rozlišovacího písmenka, a jde o malé cestovní endurko. O tom, že by se nemělo zaleknout minimálně lehkého terénu, vypovídají rozměry kol – vpředu hubená jednadvacítka, vzadu osmnáctipalec, a samozřejmě drátěný výplet. K tomu přidejte masivní kryt pod motorem, chrániče páček, opět malý štítek nad světlem a máte celkem nadějného bojovníka. Design neuchvátí, ale ani neurazí, a jestli to bude hodně levné… Prodej obou modelů XPulse má začít zkraje příštího roku.

Že ovšem Indové umějí udělat i pěkný výrazný design, napověděla čtveřice vystavených konceptů, postavených právě z platformy XPulse. Tedy oni je vlastně nedělali Indové, značka sama říká, že vznikly ve spolupráci s globálními designérskými studii a že se mimo jiné některé prvky mohou v budoucnu stát součástí startujícího byznysu se značkovými doplňky. Z celé čtveřice je jeden jediný zaměřený čistě na silnici, a to je Café Racer. Bílý krasavec s pěknou podsedlovkou s úzkým zadním světýlkem je doplněný o zlatou USD vidlici s radiálním čtyřpístkem ByBre, jinými litými koly a chrániči páček, projev motoru by měl trochu vylepšit otevřený vzduchový filtr a omotaný výfuk.

Druhým konceptem, jenž už se vydává mimo silnici, je Scrambler. To je takový očesaný XPulse a musíme říci, že mu to moc sluší. I s tím menším předním kolem. V jednoduchosti je prostě síla.

 

Stejný základ, jen ještě více offroadu, to je Desert. Tomu velká kola zůstala, na malých by tahle motorka neměla logiku. Opět jsme svědky ztráty mnoha plastů, kromě lakování zaujme buclaté sedlo s výrazným držákem vzadu, motoru by opět měl pomoci otevřený filtr a jednoduchý výfukový systém s rovným svodem a malou koncovkou.

Tím nejextrémnějším konceptem je Flat-Tracker. Tady už ani žádná světla nejsou, jen číselné tabulky. Design je hodně hranatý, sedmnáctipalcová litá kola jsou z „téčka“, mají na sobě však gumy Timsun s flattrackovým vzorkem. Krásná širokánská řídítka, zubaté stupačky a opět omotaný výfukový systém, to jsou prvky, které z celkem nevýrazného modelu XPulse dokáží udělat hodně sexy stroj. S těmito čtyřmi motocykly by ty prodeje v Evropě určitě vypadaly jinak.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 21 Kč od 7 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
DoktorMax přispěl 3 Kč
Fajsl přispěl 3 Kč
pernik92 přispěl 3 Kč
Freddy_X přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
Kytí přispěla 3 Kč
nexus přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist