globalmoto_duben_nolan




Headbanger Satèn: custom enduro

Italská firma Headbanger překvapila na výstavě Motor Bike Expo ve Veroně novým modelem, který se stylem i cenou naprosto vymyká z dosavadní produkce značky. Jednoválcové enduro s karburátorem, to už se dneska moc často nevidí!

Až doposud charakterizovaly modelovou řadu dílny Giorgia Sandiho velké americké dvouválce v softailových nebo hardtailových rámech. Společné motto spojuje i názvy všech dosavadních modelů. Foxy Lady, Woodstock Boogie nebo Summertime odkazují k hudbě sedmdesátých let, která zároveň, společně s hosteskami v džínových kraťasech a kožených čelenkách pravidelně tvoří nepřehlédnutelnou kulisu na stánku Headbenger během každoročního podzimního veletrhu EICMA.
Na právě skončené výstavě Motor Bike Expo v italské Veroně se pozornost návštěvníků logicky soustředila hlavně na nový Headbanger Satèn, který se od zavedené řady liší snad ve všech ohledech.
Na myšlenku vyrobit něco úplně odlišného přivedla vedení firmy náhoda - šťastný majitel motocyklu HB Hollister si chtěl postavit do garáže ještě nějaký lehký jednoválec, a protože jako fanoušek značky Headbanger se pochopitelně se  nechtěl spokojit s žádnou moderní sériovkou.
A protože u Headbangeru mají takové výzvy rádi, sestavili v podstatě na zakázku motorku, inspirovanou klasickými endury sedmdesátých let. Vzali vzduchem chlazený motor z Hondy XL600 ccm, starý dobrý karburátor, svařili jednoduchý rám, a za pár týdnů byla novinka na světě. Název si tentokrát vypůjčili z etikety od značkového vína, které je specifické pro oblast Franciacorta, kde se dílna Headbanger nachází. 
Při výrobě se tvůrci projektu drželi osvědčených zásad, tedy co nejjednodušší stavba a žádný  software. Jednoválec nemá vstřikování, ani elektrický startér, a jediným elektronickým komponentem je zapalování. Podvozek tvoří převrácená vidlice Paioli a zadní centrál s nastavitelnou kompresí. Do celkové koncepce pěkně zapadají sedmnáctipalcová kola na pneumatikách 120/70 a 160/60, přestože s počítají spíš s použitím na asfaltu než v těžkém terénu, stejně jako přední kotoučovka 330mm se čtyřpístkovým třmenem, podporovaná zadním kotoučem o průměru 250 mm. Se 140 kilogramy pohotovostní hmotnosti ale bude Satèn určitě zábavnější motorka než těžké V-twiny.
U výroby jednoho kusu nakonec nezůstalo, a Headbanger už na nový model přijímá objednávky. Cena byla stanovena na 9 000 EUR.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):
Motokatalog.cz



TOPlist