globalmoto_duben_nolan




Harley-Davidson: Touringy 2017 s novým motorem i odpružením

Sedmnáct let po představení motoru Twin Cam, spadajícího do rodiny velkých dvouválců Big Twin, přichází americká značka s novým, o poznání modernějším nástupcem Milwaukee Eight. Ten nabídne vyšší výkon, točivý moment, ale i úsporu paliva. To vše samozřejmě při zachování zvuku a celkového projevu. Kromě nového srdce nabídnou cestovní Harleye také přepracované odpružení a limitované edice modelů.

Kapitoly článku

Leckdo může namítnout, že stávající dvouvačkový dvouválec, pohánějící všechny velké cestovní modely značky, už potřeboval zoufale upgradovat. Jenže nezapomínejme, že tohle je svět Harley-Davidson a tady se zkrátka nespěchá. Novinka s názvem Milwaukee Eight nejen, že přichází sedmnáct let po svém předchůdci, ale je to zároveň první zbrusu nový motor, který Harley představuje po patnácti letech.A proč vlastně Milwaukee Eight? Nová generace Big Twinu dostala tento název kvůli počtu ventilů, kterých je v motoru dohromady osm - v každé hlavě válce po čtyřech. Na rozdíl od předchůdce s polovičním počtem ventilů si ale nový motor vystačí jen s jedinou vačkovou hřídelí. Ta je stále umístěna v bloku motoru poblíž kliky, a ventily otevírá přes zdvihací tyčky.

Nový motor je také o kousek větší. Konkrétně se budou nabízet dvě varianty o objemech 107 kubických palců (1 753 ccm) a 114 kubických palců (1 868 ccm). Zatímco menší verze bude pohánět modely Street Glide, Road Glide, Electra Glide a Road King, ta větší bude trůnit v rámech modelů Ultra Limited, Road Glide Ultra a tříkolky Tri Glide Ultra. Podle použití budou motory buď kompletně vzduchem chlazené, nebo budou mít hlavy dochlazované olejem, tak jak tomu bylo již dřív.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Navzdory čtyřem ventilům navíc a většímu objemu si nový motor zachovává stále stejnou hmotnost a dokonce je o kousek užší, než byl Twin Cam. Úhel sevření válců 45 stupňů pochopitelně zůstal, ale zvýšil se kompresní poměr a všechny hodnoty vychází citelně lépe oproti předchůdci.Milwaukee Eight nabízí o deset procent vyšší točivý moment, což znamená výrazně svižnější akceleraci. Spolu s točivým momentem se samozřejmě zvýšil i výkon, ale spotřeba motoru šla díky mnohým úpravám naopak dolů. Konkrétně Harley hovoří až o jedenácti procentech úspory paliva oproti Twin Camu. Majitele cestovních modelů bude zároveň zajímat i nový, o padesát procent výkonnější systém dobíjení. Zkrátka a dobře, nový motor je v každém ohledu lepší, než ten odcházející.

Horkou novinkou všech cestovních modelů jsou také zbrusu nové tlumiče jak přední, tak i zadní. Zadku lze nově nastavit předpětí ve výrazně větším rozsahu a to bez použití jakéhokoliv nářadí nebo kompresoru. Ať už jedete sami, se spolujezdcem nebo zavazadly, vždy stačí pouze otočit kolečkem a změnit charakter zadního tlumení. Nová technologie zaručí, že tlumiče již nemohou ucházet a jejich nastavení tak drží, dokud jej nezmění sám jezdec. O odpružení předního kola se starají nové vidlice Showa SDBV, které jsou lehčí a výkonnější, než dosavadní řešení.

A poslední novinky ze světa Harleye přihazuje do placu divize Harley-Davidson Custom Vehicle Operations (CVO), která se zabývá továrními úpravami motocyklů. Ta připravila hned tři limitované edice, vylepšené o různé doplňky a také o speciální lakování. Cestovní CVO Limited Dostává nová kola Contrast Chrome Slicer a nový tvar sedla, přívětivější k jezdcově zadnici. Vybírat lze ze čtyř barevných kombinací.

CVO Street Glide se ve své limitované edici pochlubí výkonným audiosystémem Boom! o výkonu 600 W, disponujícím čtyřmi reproduktory. Brašny a zámek řízení jsou nově ovládány jediným dálkovým ovladačem a také zde se pro edici CVO objevují čtyři barevné kombinace.

Poslední z řady CVO edic je Pro Street Breakout. Zde se už nejedná o cestovní motorku, ale o nízký cruiser evokující závodní dragstery, poháněný motorem Screamin‘ Eagle Twin Cam 110B. Zákazníci mohou vybírat ze tří barevných provedení.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist