husqvarna_svartpilen_801_2




Harley-Davidson přidal další detaily k naháči LiveWire a bude nabízet i elektriky pro děti

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Motorkari.cz (1) napsal 22.06.2019 v 02:33

Test komentara s linkou https://rene-dohan.github.com

Jacob82 (142) napsal 21.03.2019 v 14:25

MartinNTV: Přesně! Dávám "Lajku"

MartinNTV (32) napsal 21.03.2019 v 11:06+2

Jinak se mi moc líbí ta kritika Harleye, že vyrábí zastaralý stroje a současně titíž lidé kritizují, když HD začně vyrábět něco úplně novýho. To je trochu schíza, ne?
Ale je to asi přirozená vlastnost lidí, že odmítají nové věci. V knihách o počátcích automobilismu je hodně textu o odmítání prvních automobilů, už jen proto, že "páchnou a jsou hlučné a obtížně se pro ně shání palivo".

MartinNTV (32) napsal 21.03.2019 v 10:53

"Jacobo82 - Třeba Henderson, Indian - to jsou z té doby motorky nad které se HD rozhodně rozhodně nemůže po technické stránce povyšovat. Jedinou jeho výhodou proti nim je, že přežil dodnes."

Jen čistě osobně - kolik výrobců (nejen motocyklů) existuje od riku 1903 a úspěšně své výrobky prodává dodnes? Řekl bych, že o kvalitě a úrovni výrobků toto vypovídá mnohem víc, než to co se říká na internetu mezi lidma, co v životě na žádným Harleyi nejeli.
A "osobní" zkušenost - děda, když byl mlád, chtěl si koupit co nejlepší motorku. Nakonec se rozhodnul pro novýho Indiána - Scouta. Bylo to někdy koncem dvacátých let. Vyprávěl mi, že to bylo těžký rozhodování, protože opravdu nejlepší motorky co byly u nás k mání byly americký - Harley a nebo Indian. Pro indiana se prý rozhodl proto, že se mu více líbila jeho červená barva a znak indiána a hlavně ho přesvědčila síla zastoupení v ČR. Ale technicky, že to bylo tehdy prý v podstatě stejný. O nějakým Hendersenovi, nebo snad nějakým českým motocyklu ani neuvažoval. A to tehdy se motorky technicky lišily dost zásadně - bylo plno modelů s originálním technickým řešením. Ne jako dneska, kdy je v podstatě každá motorka technicky stejná.

IvanDvoutakťák (5070) napsal 21.03.2019 v 09:32+1

Jediný přijatelný bicykl pro "jednostopou mládež" s pedálama
je *** Fire Horse *** od Poliniho ...
A "elektriky" je na něm taky dosť ...

Jacob82 (142) napsal 19.03.2019 v 18:12

Le-Corbusier: Ano, "largest manufacturer" zanamená největší výrobce..

Takový malý výcuc hlavně z knihy, ale něco i rychle nalezeno na webu (kdybych měl hodně času, možná bych toho dohledal mnohem víc a přesněji..

1903 - 3 ks (350ccm)
1904 - 2 ks
1905 - 8 ks
1906 - (5 zaměstnanců) 50 ks
1907 - 150 ks

1913 několik majitelů už mělo najeto přes 100´000mil (vysoká spolehlivost)
1916 vydávali první skutečný motocyklový magazín "Entousiast"

válka - Indian musel celou produkci prodat armádě, HD díky konexím ne, zůstali tedy i na trhu komerčních motocyklů

1920 - 28´189 ks

30tá léta prodeje klesají, orientace na armádu a policii (tříkolka Servicecar)

1939 zakázka od armády (Indian taky) model WLA 750, v průběhu vállky se vyrobilo přes 60´000 ks tohoto modelu (kniha uvádí až 90´000)..

a ještě k dnešku, stálý propad

2018 cca 235´000 ks a jde to dolu..

Le-Corbusier (432) napsal 19.03.2019 v 12:27

Jacobo82 - Třeba Henderson, Indian - to jsou z té doby motorky nad které se HD rozhodně rozhodně nemůže po technické stránce povyšovat. Jedinou jeho výhodou proti nim je, že přežil dodnes.

Co znamená "largest manufacturer"? dělali nejvíc motorek, máš nějaké čísla? To nejrejpu - zajímalo by mě srovnání se světovou produkcí.

Jacob82 (142) napsal 18.03.2019 v 18:31

Le-Corbusier: A ještě jednu drobnost si dovolím podotknout jako reakce na Váš úplně největší nesmysl (HD v té době světově nic neznamenalo, myslím že ani v Americe to nebyla úplná špička):

By 1931, Indian and Harley-Davidson were the only two American manufacturers producing commercial motorcycles.

Jacob82 (142) napsal 18.03.2019 v 18:12

Le-Corbusier:

In 1921, a Harley-Davidson, ridden by Otto Walker, was the first motorcycle ever to win a race at an average speed greater than 100 mph (160 km/h)

Těch prvenství a úctyhodných dat je samozřejmě mnohem více..

Jacob82 (142) napsal 18.03.2019 v 18:03+1

Le-Corbusier: Moc hezký si něco myslet.. Ale co takhle něco vědět?

Např: "By 1920, Harley-Davidson became the largest manufacturer, with their motorcycles being sold by dealers in 67 countries. By the late 1920s or early 1930s, DKW in Germany took over as the largest manufacturer"...

Takže to máme skoro 10let..

A co konkrétně je nesmyslné na předních brzdách a nožním řazení? Že by trolling?

Le-Corbusier (432) napsal 18.03.2019 v 16:20-1

Já bych osobně tipoval že deluxa budhistický mnich nebude. Údaje o přední brzdě a nožním řazení mi přijdou nesmyslné. HD v té době světově nic neznamenalo, myslím že ani v Americe to nebyla úplná špička.

Jacob82 (142) napsal 18.03.2019 v 15:11

deluxa: Mám si vytřít skoro třicet let starou A3 knížkou na křídovém papíře? Asi sem nebyl pochopen.. Vlastně jsem mezi řádky napsal, že milovníci značky HD prostě nemají moc rádi změny i kdyby to mělo být něco co bude v budoucnu v podstatě hlavní nebo rozumnou cestou.. Já nikdy neprotěžuji žádnou značku! I když přiznám že třeba v motorsportu (hlavně GTčka) jsem fanda bílomodrejch vrtulí a kdybych neměl rodinu, jiný auto bych si asi nekoupil. Ale ne pro nějakou hloupost jako je "image" (ta je pro debílky) ale pro pocit z řízení (fundovaní vědí). Vždycky jsem měl HD za hromadu šrotu, vánoční stromeček atd. ale to jen do té doby, než jsem "procitl" a začal se o věci skutečně zajímat do hloubky. Dneska mám k té značce velký respekt jak pro její historii, tak pro komunitu a řekněme životní styl. A nejen pro to..
Steffey není motocykl (je to motokolo) a údajně do té doby (1928) je měly (přední brzdy) jen závodní motorky.. Ale nemusí to být pravda, proto jsem uváděl zdroj. Vzhledem k tomu, že naprostá většina zbytku světa těžko HD na poli motorek do druhé války stačila, ani bych se nedivil, že to tak fakt bylo..
Jediné z čím souhlasím je, že se chtějí znovu "chytit", protože těžký zastaralý a neřiditelný motorky se za velký prachy moc dobře neprodávají a konkurence je megakrutá...
Zdarvím budhistického mnicha

deluxa (347) napsal 18.03.2019 v 14:16

Jacob82...nechce sa mi to cekovat (1902, Steffey Motorcycles) ale ak Harley dal prvy prednu brzdu na seriovy motocykel tak ja som budhisticky mnich v klastore a aj o noznom radeni by som si nebol tak isty. Z toho zdroja si mozes urobit toaletak... Vsimol som si ze "uznavaci" Harley su rovnaky fanatici ako napriklad bmw vrtulkaci. Nic lepsie ako ich moto a ich znacka na svete neexistuje ani nemoze existovat a vsetko co je na ich motorke pretavene do seriovej vyroby vymyslela len ich fabrika ako prva samozrejme jedna topka...uvedom si ze Harley vyraba technologicky zastarale motorky, donedavna nemali ani vodou chladeny motor!!! To je sice ok lebo americky trh bol iny ale zaspali dobu a utiekol im konkurencny vlak bohuzial. Vobec sa im necudujem ze sa snazia angazovat v takom segmente,lebo na na dalsi vyvoj alebo snahu dobehnut moderne stavby nemaju ani cas ani peniaze. Ak chcu prezit tak musia zacat robit ako celok zasadne zmeny. Toto je zopar z nich a budu dalsie este vacsie predpokladam...

Jacob82 (142) napsal 18.03.2019 v 12:41

MartinNTV: A co oboje?

IvanDvoutakťák: Hrabiš dělá všechno jenom pro sebe, ale umí to blbcům šikovně prodat

IvanDvoutakťák (5070) napsal 18.03.2019 v 12:34

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/v-cesku-je-jen-400-dobijecich-stanic-babis-a-spol-v-mlade-boleslavi-resi-jak-podporit-elektromobily-68562?dop-ab-variant=8&seq-no=1&source=hp

MartinNTV (32) napsal 18.03.2019 v 12:20+2

Děti maj jezdit na kole a ne na motorce. Takhle tloustnou bez pohybu od malička, kdy se mají naučit pohybu.

IvanDvoutakťák (5070) napsal 18.03.2019 v 09:45+1

Prý začátek v r.1903 na ploše 3,5 x 5 m ...

Jacob82 (142) napsal 18.03.2019 v 08:56+1

Píše se rok 1928, HD přichází s novinkou, jako první montuje na konvenční motocykl sériově přední brzdu. Tuto novinku přijali motocyklisté dosti skepticky...

Píše se rok 1952, na trh přicházejí první modely s řazením nohou. Pro "tradicionalisty" však byl i nadále k dostání Harley s řazením ručním..

Mám pokračovat? :o)))

(zdroj: Harely-Davison Americká legenda, Rebo productions, 1992)

charliehd (4) napsal 17.03.2019 v 18:57-1+4

Hnus, HD zahodilo klasiku,proto udržuji EVO 1995 . Takhle získáte stovky nových, ale ztratíte tisíce pravověrných .

Jenislav (8) napsal 17.03.2019 v 17:17-2+1

Všechno špatně.

Destroyer (237) napsal 17.03.2019 v 13:35+1

225km resp.142km to je taky bezny dojazd Sportstera. Uz staci len dufat ze ta elektrika tam bude spolahlivejsia ako ma HD obycajne vo zvyku ale este raz klobuk dole, ze sa prave v HD pustili do elektropretekov.

1scooter (6) napsal 17.03.2019 v 13:07

Nejspíš pro mladé. Podle mě HD musí vypadat jinak.

Stadakk11 (277) napsal 17.03.2019 v 12:46+3

Pro "víkendové válečníky" je i těch 142 km až až
Takže si myslím, že se to prodávat bude. Jen nevím jak vysvětlí marketingové oddělení HD absenci "good vibration"svým zákazníkům. Posledních 30 let se odkazují hlavně na charakter vibratoru.
A navíc při rychlosti 177 km/h budou majitelům odlétávat kožené čapky




TOPlist