husqvarna_svartpilen_801_2




Harley-Davidson představuje nový Street Rod

Další letošní novinkou z produkce americké značky je model střední kubatury s názvem Street Rod™. Motocykl řady DarkCustom vyrostl na základu sedmsetpadesátky Street a je určený především do městského provozu.

Kapitoly článku

Nový Street Rod dostal vyladěný motor High Output Revolution X™ 750 V-twin s vyššími otáčkami, od kterých se odvíjí větší maximální výkon, a větší točivý moment ve středních otáčkách. Silnější motor si vyžádal ostřejší geometrii řízení a agresivnější jízdní pozici. Další změny najdeme v oblasti odpružení, brzd a kol.

„Nová pohonná jednotka High Output Revolution X 750 modelu Street Rod dostala ostré vačky, hlavy s lepším průtokem plynů, větší kompresi a vyšší maximální otáčky. Chtěli jsme vyvinout také odpovídající podvozek, s ostřejším ovládáním a agresivním posazem, perfektní pro jízdu v městském provozu a protahování v zatáčkách. Jeho postoj a ergonomie daná polohou sedla, stupačkami a širokými řídítky zaručují řidiči dokonalé ovládání. Fakt, že model Street Rod vypadá tak dobře – a velmi se blíží našim prvním nákresům – nám dělá velkou radost,“ říká Mathew Weber, hlavní konstruktér Harley-Davidson.

Kapalinou chlazený motor V-Twin High Output Revolution X 750 modelu Street Rod s rozvodem SOHC, osmi ventily a úhlem válců 60° dává o 20 % vyšší výkon a o 10 % větší točivý moment než u modelu Street 750. Maximální výkon 68 koní přichází při 8 750 ot/min, největší točivý moment 64 Nm při 4 000 ot/min. Je naladěný tak, aby podával slušný výkon v pásmu mezi 4000 a 5000 otáček. Motor používá větší airbox a nové vstřikovače, nové čtyřventilové hlavy válců, vysokozdvihové vačky a tlumič výfuku s větším objemem – to vše zlepšuje průtok vzduchu v sání a snižuje spotřebu. Kompresní poměr je navýšený 11:1 na 12:1, maximální otáčky se posunuly z 8 000 na 9 000 ot/min.

Motocykl vepředu využívá obrácenou vidlici o průměru 43 mm ukotvenou v úchytech z hliníku. Úhel řízení se zostřil ze 32° na 27°. Zadní tlumiče používají externí kapalinovou nádobku, která umožňuje navýšení kapacity tlumicí kapaliny a zajišťuje stejnoměrné tlumení. Zdvih odpružení se zvýši na celkových 117 mm. Kyvná vidlice ve sportovním designu je prodloužená, aby bylo možné použít delší tlumiče.

Nový tvar sedla zaručuje dobrou polohu jezdce, zatímco zvýšení sedla na celkových 765 mm vylepšuje výhled dopředu. Model Street Rod také používá kované páčky brzd a řazení a hliníkové stupačky, které pomáhají zlepšit ovladatelnost a usnadňují došlápnutí na zem při stání.

Plochá řídítka v dragsterovém stylu podporují upevnění zpětných zrcátek nad nebo pod rukojeti. Jejich design umožňuje sklopení zrcátek bez kontaktu s rukama řidiče. Masivní černé vidlice a úchyty završené sportovním štítkem (barevně sladěným s barvou kapotáží až na černou středovou část) posouvají těžiště dopředu. Koncové světlo i směrovky jsou diodové.

Model Street Rod má 17palcová černá paprsková litá kola a radiální pneumatiky Michelin Scorcher 21 s rozměry 120/70 R17V vepředu a 160/60 R17V vzadu. Dvojitá kotoučová přední brzda 300 mm s dvoupístkovými třmeny doplněná systémem ABS zaručuje dobrý brzdný účinek. Standardní výbava obsahuje i bezpečnostní systém Harley-Davidson Smart Security System.

Cena za základní černou verzi Vivid je 6,800 € bez DPH (222tis. Kč s DPH), za barvu Olive Gold nebo Charcoal Denim zaplatíte o 220 € bez DPH navíc. Tedy necelých 230tis. Kč s DPH.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist