globalmoto_duben_nolan




Harley Davidson představuje nový Roadster

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
bulldogbiker (-3) napsal 24.04.2016 v 11:34

Drahej shit...

HonzaHus (62) napsal 22.04.2016 v 00:13+1

Roadstera jsem měl a jezdilo se mi na něm dobře. Oproti jiným Sportsterům se dá víc klopit a líp brzdí. Tenhle dostal nové vidle - konečně jej tak zbavili podle mě jediné vážnější slabiny, kterou ta předchozí verze měla. A s dvanáctkou místo 883 to taky bude lepší svezení.
Takže za mě super, vlastně téměř super - přední blatník mi přijde jen na okrasu a hlavně - chybí mi tam klasická oranžová kombinace.

Stajny95 (31) napsal 21.04.2016 v 19:53

Petricak-bohuzel jsi vubec nepochopil filozofii znacky a mentalitu jezdcu na motorkach tehle znacky.
Kolik jsi mel Harleyu ze tak mluvis a kolik desitek tisic kilometru jsi na nich najel a v kolika zemich, ze tak delas chytryho?

To-ma-s (7) napsal 21.04.2016 v 16:59+2

Japonské motorky jsou jistě dokonalejší, otom žádná, pokaždé nastartují, jezdí jako hodinky a jsou tak rychlý, že to až děsí, jsou to prostě zázraky techniky. Harley je podle mě pravý symbol lidské pomíjivosti a vydobyl si sve místo mezi legendama ne pro svou funkčnost a dokonalost, ale jako zástupce skutečného života a vlastní lidské nedokonalosti. Harley je prostě motorka zredukovaná po technické stránce na samou podstatu.

Petřičák (184) napsal 21.04.2016 v 13:22

Ať si za velkou louží vyrábí co chtějí, když se najde někdo ochotný jim ty předražené cenovky platit. Ale ať si nezkouší hrát na něco, čím nejsou a nikdy nebyli. Američani byli schopní dát světu konkurenceschopné jezdce, ale nikdy nedokázali postavit sportovní stroje měřitelné s japonskou či evropskou produkcí.

emánek27 (39) napsal 20.04.2016 v 20:26

steve2:nepoletí dron,poletí sportster,petřičákům navzdory.těším se.no,jako eagle

Anti (390) napsal 20.04.2016 v 20:19

To-ma-s:Mám takovou chytrou knížku,a tam vysvětlují proč HD jelo a Indian ne.Je to jednoduché,rozhodovala zakázka pro armádu.Kdo ji dostal přežil.Kdo víc zasolil,dostal zakázku...
Amíky je třeba pochopit,Zatímco zbytek světa jede na jednotkách SI,Amíci jedou furt svoje(anglické) imperiální couly,palce,míle,yardy a nevím co ještě.Oni jsou prostě takoví.Když jim něco vyhovuje,nechtějí měnit.Jak má vypadat motorka,v tom mají také jasno,proto vyrábí i Victory nebo Indian ve velmi podobném stylu jako HD.Ještě že jsou tu ty šikmoočka...
JohnyS08:Blast nebyl jednovál v pravém slova smyslu.Bylo to klasické véčko které přišlo o jeden válec

To-ma-s (7) napsal 20.04.2016 v 19:09+1

Caveman: Jo, Indián je Indián, ale nemyslím si že je lepší než jakákoliv jiná motorka, prostě je to o snu a přání zákazníka. S HD bych ho srovnal pouze asi tak, že patří taky mezi legendární motorky a má stejný styl. Jinak co nikdo nemůže HD odepřít je to, že vyrábí již 113 let bez přestávky , no a takové štěstí Indián bohužel neměl. Nevím, komu dnes Indián patří, ale myslím, že je to prostě koupená značka někým, kdo má touhu pokračovat v jejím odkazu a řekl bych, že se jim to daří. Dostupný moc cenově není, což by ho mohlo poslat opět tam kde byl. Snad to tak nebude. Držím ti palce ať se ti splní sen a v garáži ti stojí parádní Indián.

Šotek (96) napsal 20.04.2016 v 18:58

raději bych viděl nástupce XR 1200

Caveman (-14) napsal 20.04.2016 v 13:58

To-ma-s -Na Indiana nebylo...tak jsem koupil novou Yamahu ... Ale Indian bude...Jeste par let a bude...Cekam az udelaj něco za 500000 a hura do krámu

To-ma-s (7) napsal 20.04.2016 v 13:39

Caveman: a nebo, HD=Yamaha pro stylaře (nebo bohaté, když jsi naznačil cenový rozdíl)

To-ma-s (7) napsal 20.04.2016 v 13:36

Miluji diskuze pod články o HD, vždy se zde dovím mnoho nových, zajímavých věcí o této značce. Škoda jen, že ti největší odborníci znají HD pouze z obrázků, ale dle jejich odborného projevu bych soudil, že to asi stačí . Kucííí jezděte a neřešte jaká značka je lepší nebo horší. Na světě je tolika značek,proto aby si vybral každý takovou, jaká mu vyhovuje.

Caveman (-14) napsal 20.04.2016 v 13:31

HD=Indian pro chudé

To-ma-s (7) napsal 20.04.2016 v 13:28

super stroj, hned bych ho bral, akorát bych si přál karburátor

callowsick (463) napsal 20.04.2016 v 11:59

Johnny S08: doplnil bych ještě, že Harley dělal i skútr Topper, což by v jeho portfoliu asi nečekal nikdo.

ani s tou nesportovností H-D bych to neviděl tak černě.
Jasně, v souboji žokejů silniční GP byla továrna jen okamžik, ale Dragstery, závody Battle of Twins, US závody v poušti...samozřejmě zmíněnej Flat Track.

A že se Harleye každej třetí rok od základu nepřekopou? Proč taky... Fungujou, vydržej a zákazníků lákaj každej rok víc. Proč se pouštět do zběsilýho kolotoče inovací, který vlastně nikdo nehledá (často i za každou cenu, když už nikoho nic rozumnýho nenapadá a "zákazník je přeci zvyklej mít každej x-tej rok novej model")?

Johnny_Chop (0) napsal 20.04.2016 v 11:26

Sportster

Drakis (67) napsal 20.04.2016 v 09:50

Petřičák (184) napsal 20.04.2016 v 01:22+1

JohnnyS08: Díky za okénko do historie, rozhodně se nesnažím si uzurpovat patent na rozum a tvrdit, že vím všechno nejlíp. U většiny firem s dlouhou výrobní historií se nejspíš dají najít různé "exotické" produkty, které buď nedoznaly většího rozšíření či postupně upadly v zapomnění. Takže souhlasím s tím, že až taková nuda k uzívání to asi nebyla, na druhou stranu jejich význam z hlediska produktového portfolia byl více méně okrajový. Moje rýpnutí směrovalo od začátku hlavně na to, že se Harley ohání v marketingu sportovností jež jaksi nemá, vyjma onoho flat tracku a historických italských konstrukcí, žádné opodstatnění. Že si marketing vykládá spoustu pojmů po svém je už tak nějak standardem, ale otevřeně zákazníkům lhát by asi neměl.

Stajny95 (31) napsal 19.04.2016 v 22:51+1

Zakaznik znacky H-D si nepreje byt obtezovan novinkami.

JohnnyS08 (219) napsal 19.04.2016 v 21:55+1

Petřičák> Experimentování se po válce nevyhlo ani H-D. Jednak v rámci válečných reparací získali plány a přípravky na DKW 125, které se s četnými modifikacemi udrželo ve výrobním programu téměr 20 let. Byly od něj odvozeny i skůtry a motor dokonce poháněl i golfový vozík, který firma určitou dobu také vyráběla.

Anabázi s Aermacchi už jsi zmiňoval. Doplním ale, že vznikly i některé terenní modely, které měly motor Aermacchi, ale jinak byly vyvinuté/vyráběné v USA. Dál taky vznikla celá řada silničních závodních motorek, které neměly motor Aermacchi, ale poháněly je vyladěné klasické dvouválce.

Pak je tu taky krátké extempore s motocyklem podobným Hondě Monkey, který byl podlě mě vyráběn v USA komplet včetně motoru. H-D si taky chvíli hrálo se sněžnými skůtry, které poháněl dvoudobý dvouválec (nevím, kdo ho vyráběl).

Kromě Aermacchi H-D převzalo taky Armstrong a vyrábělo vojenské jednoválce s motorem Rotax. Poslední vystoupení jednoválců (tentokráte vlastní konstrukce) má na svědomí Buell s modelem Blast (do Evropy se nedovážel).

No a pak jsou tu do série nedotažené prototypy - OHC1100 ze sedmdesátých let má sice stále motor V2, ale vačky v hlavě válců, větší úhel rozevření, integrovanou převodvku a designově je srovnatelný se soudobými japonskými stroji. A velmi nekonveční byla Nova z osmdesátých let - vodou chlazená V4, místo "nádrže" airbox, chladič za motorem, nádrž pod sedlem, zvláštní vzhled mixující tradiční a moderní prvky, dost odlišný od soudobých strojů. Nutno dodat, že motor vyvinulo pro H-D Porsche, stejně jako později V-rod.

Takže si myslim, že nasprostá vé-dvojková nuda nuda, šeď šeď to nebyla.

šuvix (0) napsal 19.04.2016 v 21:41

Nezlobte se za můj příspěvek ale je to pořád strašné (pravěk) styděl bych se za tento stroj ale všem co mají pořád stejné chvalozpěvy k této značce a vlastní jej upřímně vám to ježdění na tom přeji. Jinak všem rozumným Motorkářům přeji mnoho kilometrů bez nehod a deště.

Petřičák (184) napsal 19.04.2016 v 20:44

Jestliže se o designérech Porsche říká, že jsou nejlínější na světě, protože od dob 911 nevymysleli nic lepšího, pak se podobná definice dá aplikovat na konstruktéry H-D. Protože zatímco motocyklový svět si prošel érou dvoutaktů, wankelů, oválných pístů a spoustou dalších fines, amíci dělají od války pořád to samé. Netvrdím, že konzervativní přístup je nutně špatný, ale v případě této firmy jde o extrém.

Petřičák (184) napsal 19.04.2016 v 20:31

Bakoun: Právě se stalo a na mém názoru to nic nemění, jelikož se nejednalo o práci Harley-Davidsonu, ale bývalé italské Aermacchi, kterou americká firma pohltila. Sorry, ale vydávat za vlastní inovaci něco, co vyvinul někdo jiný v mém vlastnictví je ubohost, kterou provozuje většina korporací dodneška.

MartinNTV (32) napsal 19.04.2016 v 20:19+2

Anti, co je na týhle motorce z padesátých let? Jel si na tom někdy? Sportster dnes a Sportster z roku 1957 mají společné jen jméno a styl. Tohle je docela normální moderní motorka. Jen vypadá klasicky. Je zajímavý sledovat reakce místních všeználků a odborníků - jakmile je prezentována motorka hodně moderní, je jí vytýkáno, že je to samej plast, display a dokonce, nedejbože vodou chlazenej motor. No a když je tu klasickej stroj, tak je mu vytýkáno přesně to opačné. Zvláštní. Americký auta taky vypadají jinak, než evropský nebo japonský, přesto se rozhodně nedá říct, že jsou špatný, nebo zastaralý. Jsou prostě jiný.

Babicka33 (10) napsal 19.04.2016 v 20:06

Mikni - možná míň než na tvojí motorce

mikni (103) napsal 19.04.2016 v 18:21

by mě zajímalo,kolik je na tom dílů made in China,nebo Taiwan.

Mathx (2) napsal 19.04.2016 v 17:32-1+2

Nádhera. Luxusni kousek.

Anti (390) napsal 19.04.2016 v 16:50-1+2

Vždy když HD představuje "nový" model,kouknu na to a snažím se najít něco co dělá tu motorku novým modelem.Ale tak nějak nic nenacházím.Jen dobře že to takto dělají jen Amíci,jinak by motocyklový svět ustrnul v padesátých letech...

rtin (1) napsal 19.04.2016 v 16:46+1

hm, zase názory všeználků, kteří to ještě ani neviděli, ale je to na nic protože to je HD.
Mimochodem, sportster se dělá jak každý ví od 50. let a vypadá to, že se jěště nějaký pátek dělat bude.
Někdo tomu říká nulový vývoj a opakování se a někdo velmi jemná péče, která vede k trvalé udržitelnosti.
NO, a co na to takhle Moto Guzzi? Stelvio, Norge a další letos končí...nebo taky, lepší modrá za červenou, než žádná
VasilM n: ne všechno co je černé, je z plastu

MartinNTV (32) napsal 19.04.2016 v 15:49

"R" s 1200 motorem bude parádní stroj - klasický naháč, jakých je dnes už málo. V módě retro motocyklů se rozhodně neztratí, a kdo ví o co jde, ten ho ocení.

To, že se to někde dělá jinak neznamená, že špatně. V Americe je za sportovní stroj považováno něco jiného, než v Evropě. Jinak je to celkem tradiční americká filozofie: když je něco dobrý, tak to moc neměnit. A jejich trh je o dost větší, než ten evropský.
Mimochodem, koho zajímá historie HD, tomu je jistě známé jméno Walter Villa.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist