Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Tento strategicky tah urcite Japoncom totane vypali rybnik. Pocitam ze Honda na 2019 predstavi Golda na terennych gumach aby aspon trochu udrzala krok.
Po letech se budeme jen dívat na hodnocení, že tento počin byl krokem vedle. Krabice od bot místo světla není designérský počin, ale syndromácká prasárna.
Kraťomír:Nač ten sentiment?Připadá mi,že spousta fandů motorek tak nějak zapomíná o co jde...Všechny ty věhlasné modely,ikony a prostě všechny motorky ještě nevznikly primárně pro potěšení příznivců jedné stopy,ale pro zákazníky.První o co jde je prodat a vydělat.A tím se řídí všchno.Holt si to v HD spočítali a rozhodli se to risknout.Teď je řada na zákaznících...
Dobře, když se na to podívám s odstupem, je asi těžké udržet značku, která vyrábí v podstatě jen jednu kategorii motorem (chopper & cruiser) a to navíc v objemu výhradně nad 800 ccm (až na pár výjimek) - někde jsem četl, že Japonci prodají snad 80 malých motorek a skútrů na jednu velkou - H-D tuto možnost nemá. Jeho síla je v tradici a image značky - je to 115 let stará legenda a takové ty reklamní řeči - samozřejmě je to jen stroj, respektive produkt a cílem managementu je ho prodat. Frčí zrovna kůže? Tak bude kůže - frčí flanelové košile a plnovous? Proč ne - upravíme nabídku pro mladé dřevorubce z kanceláře - chrom nebo černý mat, však je to jedno, hlavní je prodat. Pravdou je, že H-D se od roku 1984 hodně zlepšil (a stal se v mnoha ohledech bezkonkurenčním) a za posledních 10 let se také extrémně transformoval, i když jejich úvahy někdy moc nechápu.
Když měli MV-Agustu, byla to skvělá cesta jak se posunout vpřed, využít svou rozsáhlou dealerskou síť a přilákat nové zájemce na něco opravdu exkluzivního, ale to oni ne - holt tradice z krabice, a pak udělají strašlivou zrůdnost / třebaže funkční a praktickou /, která designem překonává i odporné BMW a to už je hodně vysoká liga. Mám tu značku moc rád a přeji jim úspěch, protože musí těžit maximum z velmi omezené nabídky jedné kategorie, a pravdou je, že to dělají lépe než jiné značky, ale stejně je to dost smutné. Snad je to nesloží a posune vpřed - jednou třeba budou na H-D jezdit i mladí kluci do školy - už asi nebude drahý ani americký, ale to logo tam bude pořád a jak se říká, legendy neodcházejí...
Ne nadarmo se říká, ševče, drž se svého kopyta. Značka HD má nějakou image, nějakou kvalitu (i když ne moc vlanou). Proto to ale kluci chtějí. Začnou dělat motorky jiných kategorií a rebelská image je v háji. A to jen díky honbě za prachama a podílem na trhu. Měli by zůstat věrní své image, svému odkazu a své historii. V tom je jejich síla a důvod, proč jsou kluci ochotni zaplatit za moto se šílenými jízdními vlastnostmi nesmyslné peníze. Přestože mám rád i jiné motorky, vikend strávím na HD... :) Jupiiiiii... Na půjčeném... :)))))
Chlapi reknu to asi takhle:oni by to lidi kupovali stale,ale v H.D. jsou tlaceni zmenou mysleni hlavne politiku a tlaku na dopravni prostredky a nutnosti zmen,ktere prosazuji a bublinu prisnejsich norem apod.,jinak verim ze dalsich 15 let by nemuseli nic menit.
Zakaznik,co neni zblblej si nemusi kupovat elektroniku apod.
Pokud to ma karburatory,obsah a slusne to jede,tak nepotrebuju novodobe serepeticky staci klasika to by melo byt v nabidce vzdy,ale bohuzel.
HD to je fylosofie sama o sobe a oni maji zvuk a kult...toho bych se nebal,oni to zvladnou.
Podstata HD a kouzlo jeho zastaralosti spočívá v tom, že za jízdy na člověka nejen fouká, ale taky to vibruje, řve a podvozek je poněkud svéhlavý. To je, proč ho mám-silné emoce bez nutnosti jet 150+. Už tím čtyr ventilem milwaukee 8 tenhle charakter slušně zabili a masakr pokračuje. Na druhou stranu, alespoň mi to dá širší možnost volby příští motorky. Nebudu fixovaný na jednu značku, protože podobný charakter se dá najít u Guzzi nebo Triumphu, nějaký to bávo a koneckonců čistě racionálně kdejakej japonskej cestovní bzučák poslouží na cestách podobně dobře. Myslím , po přidání se H-D k mainstreamu a s přihlédnutím k value/ cost ratio /charakter ztracen cena zůstává/ bude mít o dost míň lidí důvod je kupovat. Ale jejich byznys, já koupit můžu, oni prodat musej...
No mozno sa H&D konecne rozhodol vyvojovo sa pohnut z roku 1960 kde ostal zkostnateny a zaseknuty az doteraz. Ale bude to mat tazke dobehnut konkurenciu s takou technologickou urovnou aku momentalne maju a ponukaju. Dlho som tomu nechcel verit co vlastne ponukaju za take "tazke peniaze" ale previezol som sa na zopar ich aktualnych modeloch a pri nich mate pocit ako keby ste vazne riadili bajk z povojnovej doby. Mozno sa to zakaznikom paci alebo je to zamerne, to ja netusim a ani nechapem kto konkretne si taky bajk je ochotny kupit. Problem je ze su riadne pozadu oproti tomu co je na trhu a budu mat co robit to voberc dobenut. Zrejme si uvedomili ze nemozu 100 rokov predavat koncepcne rovnaku motorku. Pozitivne je ze taky streetfighter je prvy bajk od hd ktory sa mi fakt paci.
hrochi:Když řekneš A,měl by si říct i B.HD sice tento motocykl vyráběl,ale jednalo se o licenci britské firmy Armstrong a jeho stroje MT500 s motorem Rotax.Tohle je první enduro HD které nejen vyrábí,ale i navrhli a používají svoje konponenty.
Co se týče toho scrambleru,tam mám pocit že tvoje správná věta:"za druhý cestovní enduro je sportovní náčiní a nemá se podobat almaře" vylučuje použití motoru HD do podobné konstrukce včetně toho Scrambleru...
HD už endura vyráběl, ale jednovál - model MT350. Měli by ale radši zkusit scrambler než cesťák: //www.pipeburn.com/home/2018/05/24/harley-sportster-enduro.html Za prvý scrambler je jim designově blíž a lze mu leda cos odpustit, za druhý cestovní enduro je sportovní náčiní a nemá se podobat almaře.
Přední kapota Pana Ameriky mi hodně připomíná takový ten malý gril na tousty akorát je položený. Je možný,že po pár km by to něco dokázalo osmahnout. U Harika bych sedivil :).
A mě se ten Pan America zrovna líbí. Design se časem nakouká. Je to jiné, vybočuje to. Hlavně, aby se to nevyrábělo v Indii, to by mi vadilo u HD víc, než design Inovace je třeba.
Pan Fat boy amerika je chybne oznaceni...melo se to jmenovat prerostla tchyne,ktera kdyz zakopne tak ji nezvednes a spadne li v blate nenajdes ji
Hosi to je monstrum
Bajk vhodny jen pro spravny Trumpi nejen do lesa
Mne sa tiež to cenduro (a ani custom) nijak moc nepáčia, streetfighter je ok. Lenže si treba uvedomiť jednu vec: Americký trh, kde je hlavné odbytisko HD, sa od krízy pred 10 rokmi nedokázal pozviechať. Stagnácia je úspechom. V Európe tieto problémy síce nemajú, ale podiel cruiserov klesá. Hlavný podiel majú nakedy, cendurá a retro mašiny (scrambler, café racer a pod.). V iných krajinách tiež nie je jednoduché preraziť s veľkými strojmi, jednak sú drahé, jednak na nich mnoho ľudí nesmie jazdiť (či už kvôli kategóriám vodičských alebo priamemu zákazu v danej krajine).
Ak chce HD prežiť, musí si nájsť iný trh. Cruisery by ho udržali nad vodou možno ešte desaťročie či dve, ale budúcnosť je jasná: Bez expanzie to nejde. Samozrejme, úspech nie je zaručený, Erik Buell by o tom určite vedel rozprávať dlhé hodiny. No nerobiť nič znamená dlhý koniec...
Ten naked moc pekny . Je z toho citit trosku Buell, ikdyz je pravda kdyz se vezme velky V2 a urizne se tomu prdel tak je to uz skoro blizko :). Skoda ze se s nima tak rozkmotril. Mohlo to byt vse jinak. Za me HD nikdy Buella nedotahne ikdyz se bude snazit. Ale ok snazi se. To cestovni cosi ! To je moc hezky ze se snazi navazat na design co ted prosazujou, ale tohle fakt ne . Hlavni horizontalni linie sedla a predku je pekna idea ale ten ingot nalepenej na predku jakoze maska ?, za to pretahnout designerovi slipy pres palici !
Nejvic me ale pobavilo to PR video. Ty blaboly o svobode pro vsechny atd. Ty kravo, na to jim fakt furt nekdo skace ? kort Amikum ktery pro tu jejich svobodu konali a konaj jednu levarnu za druhou na ukor ostatnich. Tohle proste civilizovanymu clovekovi musi lezt na nervy. Sory za trochu offtopic !
Vzpomeňte si na Porsche Panamera a Cayenne. Díky těmto modelům může dál Porsche vyrábět auta jako GT3, 918 a další. Ono firmu neuživí vzpomínky internetových čtenářů...
Pokud nové modely, jak se aspoň píše, neohrozí a nevytlačí stávající klasiky, tak snad není důvod se rozčilovat..
V Rody nebo Buelly si taky získali nějakou oblibu, i když asi ne u typických "hárlejistů".
Jinak Harleyi přeji úspěchy do budoucna, třebaže mi tahle značka a hlavně vše kolem ní moc neříká, některé modely se mi líbí.Mít opravdu moc peněz, tak si klidně jeden z nich pořídím jako dejme tomu osmou(?) motorku.
Tento strategicky tah urcite Japoncom totane vypali rybnik. Pocitam ze Honda na 2019 predstavi Golda na terennych gumach aby aspon trochu udrzala krok.
No paráda, už se těším že za dva roky na Route 66 pojedu na konečně pořádném Harleyi !
Po letech se budeme jen dívat na hodnocení, že tento počin byl krokem vedle. Krabice od bot místo světla není designérský počin, ale syndromácká prasárna.
Enduro hnusny hnusny hnusny. Neco takoveho bych čekal od začínající čínské firmy.
Já prostě nevěřím, že obludnost Pan America si najde potřebné množství zákazníků. Krvácí mi oči...
Tak to enduro je opravdu úžasné! Jako kdyby vytáhli z hrobu designéra BMW R 1100 GS. Hranatý monstra - to je moje.
Ten street se mi libi!!!
Jinak k prdu. Ale zakazniky si to najde.
Kraťomír:Nač ten sentiment?Připadá mi,že spousta fandů motorek tak nějak zapomíná o co jde...Všechny ty věhlasné modely,ikony a prostě všechny motorky ještě nevznikly primárně pro potěšení příznivců jedné stopy,ale pro zákazníky.První o co jde je prodat a vydělat.A tím se řídí všchno.Holt si to v HD spočítali a rozhodli se to risknout.Teď je řada na zákaznících...
Dobře, když se na to podívám s odstupem, je asi těžké udržet značku, která vyrábí v podstatě jen jednu kategorii motorem (chopper & cruiser) a to navíc v objemu výhradně nad 800 ccm (až na pár výjimek) - někde jsem četl, že Japonci prodají snad 80 malých motorek a skútrů na jednu velkou - H-D tuto možnost nemá. Jeho síla je v tradici a image značky - je to 115 let stará legenda a takové ty reklamní řeči - samozřejmě je to jen stroj, respektive produkt a cílem managementu je ho prodat. Frčí zrovna kůže? Tak bude kůže - frčí flanelové košile a plnovous? Proč ne - upravíme nabídku pro mladé dřevorubce z kanceláře - chrom nebo černý mat, však je to jedno, hlavní je prodat. Pravdou je, že H-D se od roku 1984 hodně zlepšil (a stal se v mnoha ohledech bezkonkurenčním) a za posledních 10 let se také extrémně transformoval, i když jejich úvahy někdy moc nechápu.
Když měli MV-Agustu, byla to skvělá cesta jak se posunout vpřed, využít svou rozsáhlou dealerskou síť a přilákat nové zájemce na něco opravdu exkluzivního, ale to oni ne - holt tradice z krabice, a pak udělají strašlivou zrůdnost / třebaže funkční a praktickou /, která designem překonává i odporné BMW a to už je hodně vysoká liga. Mám tu značku moc rád a přeji jim úspěch, protože musí těžit maximum z velmi omezené nabídky jedné kategorie, a pravdou je, že to dělají lépe než jiné značky, ale stejně je to dost smutné. Snad je to nesloží a posune vpřed - jednou třeba budou na H-D jezdit i mladí kluci do školy - už asi nebude drahý ani americký, ale to logo tam bude pořád a jak se říká, legendy neodcházejí...
Ne nadarmo se říká, ševče, drž se svého kopyta. Značka HD má nějakou image, nějakou kvalitu (i když ne moc vlanou). Proto to ale kluci chtějí. Začnou dělat motorky jiných kategorií a rebelská image je v háji. A to jen díky honbě za prachama a podílem na trhu. Měli by zůstat věrní své image, svému odkazu a své historii. V tom je jejich síla a důvod, proč jsou kluci ochotni zaplatit za moto se šílenými jízdními vlastnostmi nesmyslné peníze. Přestože mám rád i jiné motorky, vikend strávím na HD... :) Jupiiiiii... Na půjčeném... :)))))
Chlapi reknu to asi takhle:oni by to lidi kupovali stale,ale v H.D. jsou tlaceni zmenou mysleni hlavne politiku a tlaku na dopravni prostredky a nutnosti zmen,ktere prosazuji a bublinu prisnejsich norem apod.,jinak verim ze dalsich 15 let by nemuseli nic menit.
Zakaznik,co neni zblblej si nemusi kupovat elektroniku apod.
Pokud to ma karburatory,obsah a slusne to jede,tak nepotrebuju novodobe serepeticky staci klasika to by melo byt v nabidce vzdy,ale bohuzel.
HD to je fylosofie sama o sobe a oni maji zvuk a kult...toho bych se nebal,oni to zvladnou.
Chce se mi zvracet - a plakat... Proč to sakra musí být tak ošklivé?
Enduro od H-D ?
Vzhledově možná, ale kam s tím "přebytečným železem? A vůbec, umějí udělat l e h k o u motorku?
Podstata HD a kouzlo jeho zastaralosti spočívá v tom, že za jízdy na člověka nejen fouká, ale taky to vibruje, řve a podvozek je poněkud svéhlavý. To je, proč ho mám-silné emoce bez nutnosti jet 150+. Už tím čtyr ventilem milwaukee 8 tenhle charakter slušně zabili a masakr pokračuje. Na druhou stranu, alespoň mi to dá širší možnost volby příští motorky. Nebudu fixovaný na jednu značku, protože podobný charakter se dá najít u Guzzi nebo Triumphu, nějaký to bávo a koneckonců čistě racionálně kdejakej japonskej cestovní bzučák poslouží na cestách podobně dobře. Myslím , po přidání se H-D k mainstreamu a s přihlédnutím k value/ cost ratio /charakter ztracen cena zůstává/ bude mít o dost míň lidí důvod je kupovat. Ale jejich byznys, já koupit můžu, oni prodat musej...
No mozno sa H&D konecne rozhodol vyvojovo sa pohnut z roku 1960 kde ostal zkostnateny a zaseknuty az doteraz. Ale bude to mat tazke dobehnut konkurenciu s takou technologickou urovnou aku momentalne maju a ponukaju. Dlho som tomu nechcel verit co vlastne ponukaju za take "tazke peniaze" ale previezol som sa na zopar ich aktualnych modeloch a pri nich mate pocit ako keby ste vazne riadili bajk z povojnovej doby. Mozno sa to zakaznikom paci alebo je to zamerne, to ja netusim a ani nechapem kto konkretne si taky bajk je ochotny kupit. Problem je ze su riadne pozadu oproti tomu co je na trhu a budu mat co robit to voberc dobenut. Zrejme si uvedomili ze nemozu 100 rokov predavat koncepcne rovnaku motorku. Pozitivne je ze taky streetfighter je prvy bajk od hd ktory sa mi fakt paci.
hrochi:Když řekneš A,měl by si říct i B.HD sice tento motocykl vyráběl,ale jednalo se o licenci britské firmy Armstrong a jeho stroje MT500 s motorem Rotax.Tohle je první enduro HD které nejen vyrábí,ale i navrhli a používají svoje konponenty.
Co se týče toho scrambleru,tam mám pocit že tvoje správná věta:"za druhý cestovní enduro je sportovní náčiní a nemá se podobat almaře" vylučuje použití motoru HD do podobné konstrukce včetně toho Scrambleru...
HD už endura vyráběl, ale jednovál - model MT350. Měli by ale radši zkusit scrambler než cesťák: //www.pipeburn.com/home/2018/05/24/harley-sportster-enduro.html Za prvý scrambler je jim designově blíž a lze mu leda cos odpustit, za druhý cestovní enduro je sportovní náčiní a nemá se podobat almaře.
Přední kapota Pana Ameriky mi hodně připomíná takový ten malý gril na tousty akorát je položený. Je možný,že po pár km by to něco dokázalo osmahnout. U Harika bych sedivil :).
HD se přizpůsobuje trhu, což je nevyhnutelný. Byla to jen otázka času. Přesto jde vlastní cestou. Za to palec
Asi před 10 roky jsem prohlásil, že skončím s moto, až bude HD na elektriku a povinné reflexní vesty. No a ono se to už blíží.
Haryk mi nic nerika, ale musi se jim nechat, ze po desitkach let skutecne inovuji, klobouk dolu. Ale to enduro je opravdu hnusny.
A mě se ten Pan America zrovna líbí. Design se časem nakouká. Je to jiné, vybočuje to. Hlavně, aby se to nevyrábělo v Indii, to by mi vadilo u HD víc, než design Inovace je třeba.
Pan Fat boy amerika je chybne oznaceni...melo se to jmenovat prerostla tchyne,ktera kdyz zakopne tak ji nezvednes a spadne li v blate nenajdes ji
Hosi to je monstrum
Bajk vhodny jen pro spravny Trumpi nejen do lesa
Harley cíti potrebu inovácie, aby nedopadol, ako Jawa, kerá predáva čínske motocykle pod vlastným menom.
Človek by ale povedal, že okrem tej elektriky nič nového, véčka v pozmenených obaloch.
Omyl!
Super vymyslené je napr. to PanAm-enduro ...
Dávny sen cestovateľov: motocykel vpredu so zabudovanou mikrovlnkou ...
A ten paprda na konci je tam proč
Nejpřeceňovaňejší značka na celém světě
Mne sa tiež to cenduro (a ani custom) nijak moc nepáčia, streetfighter je ok. Lenže si treba uvedomiť jednu vec: Americký trh, kde je hlavné odbytisko HD, sa od krízy pred 10 rokmi nedokázal pozviechať. Stagnácia je úspechom. V Európe tieto problémy síce nemajú, ale podiel cruiserov klesá. Hlavný podiel majú nakedy, cendurá a retro mašiny (scrambler, café racer a pod.). V iných krajinách tiež nie je jednoduché preraziť s veľkými strojmi, jednak sú drahé, jednak na nich mnoho ľudí nesmie jazdiť (či už kvôli kategóriám vodičských alebo priamemu zákazu v danej krajine).
Ak chce HD prežiť, musí si nájsť iný trh. Cruisery by ho udržali nad vodou možno ešte desaťročie či dve, ale budúcnosť je jasná: Bez expanzie to nejde. Samozrejme, úspech nie je zaručený, Erik Buell by o tom určite vedel rozprávať dlhé hodiny. No nerobiť nič znamená dlhý koniec...
Ten naked moc pekny . Je z toho citit trosku Buell, ikdyz je pravda kdyz se vezme velky V2 a urizne se tomu prdel tak je to uz skoro blizko :). Skoda ze se s nima tak rozkmotril. Mohlo to byt vse jinak. Za me HD nikdy Buella nedotahne ikdyz se bude snazit. Ale ok snazi se. To cestovni cosi ! To je moc hezky ze se snazi navazat na design co ted prosazujou, ale tohle fakt ne . Hlavni horizontalni linie sedla a predku je pekna idea ale ten ingot nalepenej na predku jakoze maska ?, za to pretahnout designerovi slipy pres palici !
Nejvic me ale pobavilo to PR video. Ty blaboly o svobode pro vsechny atd. Ty kravo, na to jim fakt furt nekdo skace ? kort Amikum ktery pro tu jejich svobodu konali a konaj jednu levarnu za druhou na ukor ostatnich. Tohle proste civilizovanymu clovekovi musi lezt na nervy. Sory za trochu offtopic !
Vzpomeňte si na Porsche Panamera a Cayenne. Díky těmto modelům může dál Porsche vyrábět auta jako GT3, 918 a další. Ono firmu neuživí vzpomínky internetových čtenářů...
Pokud nové modely, jak se aspoň píše, neohrozí a nevytlačí stávající klasiky, tak snad není důvod se rozčilovat..
V Rody nebo Buelly si taky získali nějakou oblibu, i když asi ne u typických "hárlejistů".
Jinak Harleyi přeji úspěchy do budoucna, třebaže mi tahle značka a hlavně vše kolem ní moc neříká, některé modely se mi líbí.Mít opravdu moc peněz, tak si klidně jeden z nich pořídím jako dejme tomu osmou(?) motorku.