globalmoto_unor




Harley-Davidson doplňuje řadu Sportster

Iron 1200 a Forty-Eight Special, to jsou dva nové modely z plánované stovky nových motorek, které chce H-D uvést do roku 2027. Oba nové Sportstery sází na kombinaci vysokých řídítek, motoru Evolution 1200 a grafiky inspirované v sedmdesátých letech.

Kapitoly článku

Brad Richards, šéf designu H-D, k novým motorkám uvedl: „Od doby, kdy byl Sporster představen, nabízí perfektní kombinaci velikosti, síly a charakteru, která je atraktivní pro širokou skupinu jezdců a je relativně jednoduché ho přestavět. Při tvorbě nových Iron 1200 a Forty-Eight Special jsme udělali to, co dělají majitelé Sporsterů po celé generace,“ říká Brad a pokračuje ke vzhledu nádrží. „Grafika na nádržích reflektuje současné trendy, které jsou k vidění na customové scéně a v designu obecně. Je to odklon od složitějších designů a návrat k jednoduchému a čistému vzhledu. Zároveň je důležité si uvědomit, že nová grafika respektuje tvar nádrže, který je u Sportstera klasikou sám o sobě.“

A co dalšího, kromě nádrží, najdete na nových Sportsterech? U Irona 1200 to začíná motorem 1200 Evolution, který oproti původnímu motoru 883 nabídne o 36% větší krouťák (99 Nm proti 73 Nm). Nabídne tak víc síly ve spodku a středu otáčkového pole. Dalším výrazným prvkem jsou řídítka Mini Ape s výškou 22 cm, šířkou 81 cm a 16cm sklonem dozadu. Na ně navazuje lesklý černý kryt světla inspirovaný stylem West Coast. Kromě ochrany před větrem ve vyšších rychlostech nabízí prostor pro jednoduché vlastní úpravy. Na jezdce čeká také nové sedlo Café Solo, které se táhne až nad zadní blatník a poskytne jezdci díky svému tvaru důležitou oporu. Na motorce se objevuje spousta černé barvy. Najdete ji na zmíněných řídítkách, na motoru, na výfucích a vlastně téměř všude, kde si vzpomenete, včetně devíti paprskových kol o průměrech 19“ (přední) a 16“ (zadní). Nový Iron 1200 si budete moci objednat ve třech barevných provedeních ( Vivid Black, Twisted Cherry a White Billiard) kontrastujících s černým předním štítkem. Všechna barevná provedení jsou samozřejmě vybavená zmiňovanou grafikou na 12,5 litrové nádrži. Za Irona v černé barvě dáte bez daně 9 100 eur (230 776,-) a za barevnou variantu 9 320 eur (236 355,-).

Model Forty-Eight Special vyjíždí se širokou 130mm pneumatikou uloženou v masivní 49mm přední vidlici. Tuhle kombinaci doplňují vysoká řídítka Tallboy. „Řídítka Tallboy jsme vybrali kvůli jejich jedinečnému tvaru,“ říká Brad Richards. „Umožňují menší sklon dozadu než Mini Apy a výsledkem je vzhled, který skvěle ladí s robustním stylem přední části a menší nádrží modelu Forty-Eight.“ Menší nádrží je takzvaný „burák“ na necelých osm litrů paliva. Můžete si jí objednat ve třech barevných provedeních (Vivid Black, Wicked Red, a Billiard White), samozřejmostí je grafika s horizontálními linkami ohraničujícími logo Harley-Davidson. O pohon se opět stará dvanáctistovka Evolution, na té už nějaký ten chrom najdete, stejně tak na výfukových krytech. Cena je stanovena na 10 170 euro bez DPH za černé provedení (257 911,-) a 10 390 (263 490,-) bez DPH za barevné.

 
 
Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist