husqvarna_svartpilen_801_2




H-D Low Rider El Diablo, nová limitka z kolekce Icons

Limitovaná edice El Diablo odkazuje na éru osmdesátých let a historii modelu FXRT. Letos představený model Low Rider ST s nejvýkonnějším sériovým dvouválcem Milwaukee-Eight 117 se v limitované sérii El Diablo zařadí do Icons Collection, ale H-D si tuto exkluzivitu nechá opravdu pořádně zaplatit!

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Tohle bude opravdu spíš lahůdka pro sběratele, kteří mají rádi limitované edice s garantovaným maximálním počtem vyrobených kusů. Kdo si chce plně vychutnat svezení na Low Rideru ST (viz naše první recenze H-D Low Rider ST) a důkladně tento model pochopit, musí být opravdový příznivce amerických strojů a k tomu pravidelně sledovat všechny závody seriálu King of the Baggers. A kdo uvažuje o pořízení speciálního modelu El Diablo, měl by se ještě důkladně ponořit do historie motocyklů osmdesátých let na kalifornském pobřeží. Až pak bude tento přírůstek do Icons Collection s číslovanými limitovanými sériemi dávat smysl.

Proč tak složitý úvod? Hlavně kvůli ceně. Když dáme vedle sebe klasický Low Rider ST a Low Rider El Diablo, najdeme rozdíly opravdu jen v speciálním temně rudém lakování podle vzoru FXRT z roku 1983 se zlatými linkami od studia Gunslinger, emblémech edice Icons Collection a luxusním audiosystému Rockford Fosgate. No a když si pak vedle sebe dáte prodejní ceny obou modelů, asi vám pořádně klesne brada údivem. Zatímco klasický Low Rider ST bez audiosystému vyjde na 550 tisíc, za limitku El Diablo dáte 730 tisíc. Ano, to je rozdíl rovných 180 tisíc korun.

Porovnávač fotek
Ovládání - nemazat

Na druhou stranu, nebojím se, že by nový model zůstal ležet na krámě, celosvětová produkce modelu El Diablo bude omezena na jednorázovou výrobu 1 500 kusů se číslováním každého vyrobeného kusu na emblému na nádrži. Nadšení příznivci H-D si tuhle sběratelskou lahůdku pravděpodobně rychle rozeberou, exkluzivní cena může být naopak bodem k dobru.

Low Rider ST nabízí hodně svérázný „baggerový“ jízdní zážitek díky pevným bočním kufrům a pevně uchycené kapotáži na rámu. A samozřejmě podvozku Harley-Davidson Softail a nabušenému motoru Milwaukee-Eight 117. Tradiční dvouválec se zdvihovým objemem 1917 kubíků a hodnotou 170 Nm točivého momentu už při 3500 ot/min je prostě nádherný zážitek a otevřené sání k tomu ještě přidává lepší zvuk motoru i sportovnější projev. A když jsme u zvuku – dvojice 5,25palcových reproduktorů s 250wattovým zesilovačem v kapotáži slibuje dokonalý zvuk a systém Harley-Davidson Audio powered by Rockford Fosgate nabízí i automatické ovládání hlasitosti v závislosti na rychlosti jízdy.

Co k tomu říká samotný výrobce? „Low Rider El Diablo je moderním vyjádřením ikonického modelu Harley-Davidson z roku 1983 a představitelem kreativního ducha doby, ze které se zrodil,“ říká Brad Richards, viceprezident pro design a kreativní ředitel Harley-Davidson. „Ztělesňuje ducha kultury jižní Kalifornie 80. let v moderním balení, které se vyznačuje pečlivě zpracovanými customovými barvami s proužky, které přímo navazují na původní model FXRT.

Na závěr ještě malé zamyšlení. Což o to, El Diablo je nádherná motorka a model Low Rider ST s největším sériovým V-Twinem od H-D je sám o sobě výjimečné svezení i charakter. Ale je to opravdu tak výrazná záležitost, aby se o El Diablo dalo mluvit jako o novém modelu a příspěvku do limitované série Icons? A zároveň za tak obrovský příplatek proti standardnímu ST? Osobně mi to připadá spíš jako CVO model a pro zařazení mezi Icons Collection by to chtělo ještě malý kousek navíc, třeba na odpružení nebo upraveném tvaru kapotáže a plexi ještě víc do retro stylu.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist