globalmoto_duben_nolan




Americký Harley-Davidson a indické Hero spojují síly

Pro Evropu tohle zřejmě nebude mít v nejbližší době žádný efekt, nicméně v dlouhodobém horizontu jeden nikdy neví. Harley-Davidson nakonec z Indie úplně nezmizí, ba co víc, ještě se tam objeví nové modely. Ty ovšem vzniknou u značky Hero.

Je to měsíc, co jsme vás informovali, že Harley-Davidson po 10 letech snažení hází ručník do ringu a opouští indický trh. Harleye se tady i vyráběly (modely Street 750), americká značka se velice snažila na tomto největším světovém trhu uspět, ale nakonec čísla zdaleka nebyla taková, jaká si vedení představovalo. Už jen samotné zrušení aktivit má centrálu v Milwaukee přijít na desítky milionů dolarů, což je v době, kdy se H-D prodírá skutečně nepříjemným ekonomickým obdobím, další z mnoha špatných zpráv. Nicméně pořád to bylo efektivnější řešení, než v indické misi pokračovat.

V listopadu 2013 byla kolem nového modelu Street, pro Evropu vyráběného v Indii, velká sláva. Dnes už končí jak Street, tak indická továrna

Ale teď se objevila jedna zpráva, která je pro Milwaukee určitě dobrá. Harley-Davidson se domluvil se společností Hero MotoCorp, největším světovým výrobcem motocyklů a skútrů (tohle prvenství drží nepřetržitě už 19 let!), že bude nadále zajišťovat přítomnost americké značky v Indii. Konkrétně je to postavené tak, že Hero bude prodávat a servisovat motocykly Harley-Davidson a prodávat díly, doplňky a oblečení Harley-Davidson jak prostřednictvím dealerů H-D (stávajícím prodejcům H-D končí smlouvy k 31. prosinci 2020, nové již tedy bude uzavírat Hero), tak ve vlastní dealerské síti. Co se motocyklů týče, půjde o hotové stroje importované do Indie, na uzavření továrny H-D v Indii se tedy nic nemění. Žádná obrovská prodejní čísla očekávat asi nelze už kvůli vysokému clu na dovážené motocykly (právě proto se zde stroje přímo vyráběly), ale pořád to bude výrazně lepší než úplný odchod. Silná prodejní síť, dobrý zákaznický servis, to je pro Harley samozřejmě velké plus.

A co z toho bude mít Hero, samozřejmě kromě nějakého (samozřejmě pro veřejnost blíže nespecifikovaného) finančního zprostředkovatelského efektu? To je na tomhle dealu právě to zajímavé – Hero MotoCorp může vyvinout a prodávat řadu prémiových motocyklů pod označením Harley-Davidson! Takhle přesně to stojí v tiskové zprávě, kterou obě značky vydaly. Bohužel tam není uvedeno, jestli se prodej vztahuje čistě o Indii, nebo jestli se to může týkat i trhů, na které Hero své produkty vyváží – a že importuje do více než 40 zemí Asie, Afriky, Středního východu a Jižní a Střední Ameriky! Do Evropy zatím ne, i když svou touhu po brzké přítomnosti zde už několikrát Hero veřejně ventilovalo. Jde o trochu jiný obchodní model, než jaký má Harley vymyšlený v případě modelu 338R, kdy se v Číně u Qianjiangu bude vyrábět předělaná Benelli 302S, jež má americké značce pomoci na asijském kontinentě. Tady půjde čistě o aktivitu Hera, které ve svém portfoliu má pouze takové ty typické indické malé motocykly s objemem do 200 kubíků. Touto dohodou by se mělo dostat i k technologiím a know-how nutným pro výrobu podstatně prémiovějších strojů. Jsme upřímně zvědavi, jaký bude výsledek, Hero v minulosti už několikrát dokázalo, že umí udělat hodně zajímavé koncepty – bohužel v sériové podobě jsou to pořád hlavně ty užitkáče…

Objeví se některý z konceptů Hero představených v minulosti jako nový model Harley-Davidson?

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zdenek54 přispěl 3 Kč
Czort přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist