husqvarna_svartpilen_801_2




Nové kufry, brašny, levné i top interkomy - Eicma pro cestovatele

Nejen výrobci motorek ukazují na výstavách své koncepty, na tenhle model už přecházejí i výrobci příslušenství. Tak jako třeba italská značka Givi. Ta přivezla koncept designového "topkejsu", ale i další nové produkty připravené do prodeje. Španělský Shad se s tím tolik nemazal a rovnou předvedl novou řadu brašen pro klasiky. Kappa přivezla jen pár drobností, stejně jako SW-Motech, jehož nabídka by měla zajímat majitele nového BMW R 1250 GS. Hodně zajímavý je pak jednoduchý interkom, kterým Interphone doplní svou řadu špičkových zařízení.

Kapitoly článku

Givi

U Givi představíme nejdřív to, co si zatím nikdo nekoupí, ale na čem je dobře vidět, že firma neustále inovuje. Na stánku byl k vidění koncept nového horního kufru, jednoduše nazvaný Concept. Podle firmy je to aspirant na novou generaci top-casu Maxia 5 a je vidět, že si s jeho designem vyhráli. A i s jeho technologiemi, protože v něm najdeme připravený systém bezklíčového otvírání pomocí mobilní aplikace, kterou Givi v současné době také vyvíjí. Kousek od uvedení do výroby je pak nový 34litrový kufr Trekker s možností použití jak na boku, tak vrchu motorky. I na jeho zaoblených rozích je vidět cit pro design.

Už hotové novinky v produkční verzi zastupují hlavně dva přírůstky z řady Sport-T. Jde o rozšířitelný pevný tankvak ST607 s kapacitou 22-26 litrů, vyrobený v kombinaci materiálů 1200D polyester, PVC a tepelně tvarovaného materiálu EVA, který je navíc opatřen otěruodolným materiálem. Druhým kouskem je kapsa na nohu ST608 s objemem 3 litry pro drobnosti.

Plotnám pro horní kufry se většinou velká pozornost nepřipisuje, přitom jde o vcelku důležité vybavení. U Givi si premiéru prožil kousek z 3mm s názvem M9, který zaujme svým designem. Nejde totiž jenom o kus plechu, s jeho vytvarováním a povrchovou úpravou si někdo dal práci, a tak bude na motorce vypadat dobře i bez kufru. Plotna bude dostupná ve dvou barvách, M9A je zkratka pro přirozenou barvu hliníku a M9B pro černou. Tenhle kousek je samozřejmě kompatibilní se všemi kufry Monokey.

Givi tradičně nabízí také přilby a pro milánskou výstavu si připravila novinku 50.6 – integrální přilbu se sportovními tvary. Sportovně-cestovní helmici tvoří technopolymerová skořepina, vyjímatelný antialergenní interiér, zapínání na přezku, sluneční clona a vnější plexi s přípravou na Pinlock. Váha přilby je 1 390 gramů.

Shad

Španělé sebou přivezli hned dvě velké novinky. Do první se řadí čtveřice nových vodotěsných pogumovaných báglů řady SW. Brašny označené číslovkou 42 jsou regulérní boční brašny s celkovým objemem 36 litrů v páru, které v zadní části stroje můžete doplnit o nový 38 litrový vak. Ten můžete nosit také jako batoh, který je ostatně také součástí nové kolekce. Už z jeho jména SW35 určitě odhadnete, že pojme 35 litrů nákladu. Čtveřici pak uzavírá 22litrový magnetický tankvak.

Druhou kolekci značí písmenka SR a je věnovaná majitelům klasických motorek, cafe racerů a jím podobným. Jejich majitelé můžou svého miláčka vybavit celkem čtyřmi brašnami s retro vzhledem, ochranou proti UV záření a vysokou odolností. První dvě tašky se ukrývají pod označením SR38, což jsou boční brašny s objemem 10 litrů na brašnu. Stejně jako zbytek kolekce, i tyhle bágly jsou opatřené voděodolnou úpravou a pláštěnkou, tahle boční varianta má navíc rychloupínacím systémem na klíč, takže se nemusíte bát, že vám brašny někdo z motorky sundá. To by se mohlo stát u zadního kufru SR28 s objemem 27 litrů, který se na motorku přidělává univerzálními řemeny, ale je tu madlo přes rameno, takže nebude problém si ji kamkoli vzít sebou. Co by se možná od takovéhle stylovky nečekalo, že se do ní vejde přilba. Posledním dílkem do skládačky je jednoduchý 8 litrový tankvak s univerzální základnou, která stylové motorce rozhodně ostudu neudělá, ani když bágl necháte doma.

Kappa

Většinu novinek Kappa přivezla do Kolína, v Itálii i tak představili něco nového. MML je zkratka pro název Morfing Metal Lock, nový patentovaný systém zavírání dostupný na dvou zbrusu brašnách řady Racer RA318 a RA319. V „závodnícké“ řadě univerzálních textilních brašen najdeme tašku na nohu, dva tankvaky nebo velkou rolku na zadní sedadlo, nyní doplněné o 32litrovou a 19litrovou tašku na sedlo spolujezdce. Stejně jako zbytek, i ty jsou ušité z voděodolného textilu, vevnitř je navíc oranžová nepromokavá vložka. Pod slavnou novou zkratkou MML se skrývají dva speciální železné pásky všité v zavíracím rolovacím konci, které usnadňují uzavírání a regulaci objemu. Brašny budou po vzoru zbytku kolekce dostupné v černé a šedé barvě.

SW-Motech

BMW R 1250 GS, novinka, na které je nejzásadnější změnou motor. Dobrá zpráva pro majitele starších verzí a výrobců příslušenství. Vypadá to totiž, že spousta věcí z předchozí dvanáctky pasuje i na novou 1250. Ta stála na stánku SWčka v plné palbě, jsou na ní tím pádem k dispozici všemožné kufry, textilní nebo hliníkové, ale i další příslušenství, kam patří stupačky, padáky do os kol, klemy řídítek nebo třeba mřížka chladiče. Zcela nové jsou ale velké trubkové padáky kolem motoru a nově bylo nutné také vyvinout doplňkový šusplech pod motor.

Interphone

k cestování neodmyslitelně patří také interkomy a Interphone je jedním z předních zástupců. Krom toho, že do Milána přivezl trojici svých nových interkomů a pár dalších drobností, uzavřel také dohodu o distribuci produktů s názvem Twiins. Za touhle značkou stojí skupina MAT Group, o které jsme psali už u příležitosti novinek firmy Rukka. Tahle parta chytrých hlav pouští do praxe zajímavé pokrokové nápady, Twins se proto tak trochu vymyká. Jde totiž o naprosto jednoduché a relativně levné hands-free a bluetooth zařízení, které míří spíš na kratší popojížďky a městský provoz. Hlavními produkty jsou HF 1.0 DUAL, HF 2.0 DUAL a HF 3.0 INTERCOM, pro všechny je společná 100% kompatibilita s jakýmikoli bluetooth zařízeními a mobilními telefony. Jejich instalace je jednoduchá, člověk k tomu nepotřebuje žádné nářadí a stejně jednoduché je ovládání jedním tlačítkem. „Dvojčata“ jsou vybavena Bluetooth V.4 systémem, který umožnuje poslech hudby, navigačních příkazů, bezdrátové přijímání hovorů hlasovými příkazy a případně i komunikaci se spolujezdcem. Rozdíly jsou ve vybavenosti. Jednička má pouze jeden reproduktor, dvojka už má dva a trojka, už podle názvu, umožňuje komunikaci s baťůzkem. Ceny se budou pohybovat od 49 euro za nejjednodušší až po 125 euro za dvojici interkomů.

Nové produkty s logem Interphone jsou také tři a jmenují se AVANT, ACTIVE A CONNECT. Prvně jmenovaný je na vrcholu potravního řetězce a dovolí mluvit až 8 lidem najednou, k tomu garantuje spojení na 1,7 kilometru s 20 hodinovou výdrží baterky. Další novou fičurou je hlasové ovládání a také to, že vám během konverzace s ostatními stále hraje na pozadí hudba nebo běží pokyny z navigace. Prostřední Active je zaměřený na co nejlepší audio výkon. Výrobce se chlubí díky technologii Interphone Quality Audio Lab bezkonkurenčním zvukovým přednesem, a to jak během hovoru, tak při poslechu hudby. Musíte kvůli tomu oželet 4 připojené kamarády, ale výdrž baterie stále výrobce garantuje 20 hodinovou. Poslední novinka Connect je také vybavena technologií IQAL a je zaměřena pouze na jízdu se spolujezdcem. S ním se spojíte na garantovanou vzdálenost 10 metrů a po ztrátě spojení se dokáže automaticky spárovat zpět. Všechny tři kecafony mají také nový design, který by měl zajistit lepší obtékání vzduchu.

Náš tip

Kompletní přehled novinek z výstavy Eicma naleznete zde.

 

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 12 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
RadekPCX přispěl 6 Kč
pernik92 přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist