GIpro - ukazatel zařazeného rychlostního stupně

O tomto doplňku se diskutovalo na našem fóru a mě popadla zvědavost. Domluvil jsem si tedy krátký testík v Suzamotu, kde toto zařízení také prodávají. Po příjezdu na Zličín na mě čekala Suzuki 650 V-Strom s namontovaným ukazatelem a mohl jsem vyrazit sbírat první zkušenosti.

GIpro - ukazatel zařazeného rychlostního stupně
Ukazatel zařazené rychlosti je malá krabička, kterou si můžete zakomponovat do přístrojové desky nebo upevnit na trubku řídítek. K montáži není třeba žádné pájení či montáž čidel, GIpro využívá signálů řídící jednotky motoru a instalace probíhá velice jednoduše - podle návodu na svém motocyklu najdete ten správný kabelový svazek, rozpojíte konektor,  cvaknete tam mezikus  GIpro a konektor zase zapojíte zpátky. Pak už jen natáhnout jeden vodič a připojit jej k baterii a máte hotovo. Ale pozor, GIpro funguje jen pro určité typy motocyklů, jejich seznam najdete na webu firmy 1-Bike, která ukazatele GIpro na český trh dováží. A zde je pár příkladů instalace.
Po nastartování motocyklu se na ukazateli rozzáří až nezvykle jasná číslice nula, která informuje, že nemám zařazenou žádnou rychlost. Se zařazením prvního rychlostního stupně se ukáže jednička, následuje dvojka a tak dále až po konečnou šestku, kterou testovací V-Strom disponuje. Čísla tam skáčou okamžitě se zařazením, bez jakékoli prodlevy, a díky intenzivnímu jasu jsou dostatečně vidět i na přímém slunci. Intenzita osvětlení ukazatele by možná mohla být problémem při delších nočních přesunech? Aktualizace: Problém to nebude, právě jsem byl informován, že pro jízdu v noci má GIpro autoregulační stmívání, takže za šera či v noci se stáhne jas displeje a neoslňuje.
Během testíku jsem se pokusil ukazatel nachytat na švestkách, ale musím uznat, že funguje stoprocentně. Když ukazuje nějakou rychlost, tak se můžete spolehnout, že tam tu rychlost opravdu máte. Falešný neutrál mezi rychlostmi okamžité hlásí hodnotou nula, dokonce stačí nohou zatlačit na řadicí páčku a i tehdy se okamžitě ukáže nula, přestože rychlost ještě tak tak drží zařazená. Jedinou nevýhodou této citlivosti je to, že při řazení neutrálu se musíte řídit podle zelené kontrolky na přístrojovce motocyklu. Nula na GIpro totiž signalizuje, že není zařazená žádná rychlost, ale neříká nic o neutrálu.

Během krátkého testu jsem si ověřil, že tento produkt funguje dokonale, a že jde o velmi příjemný doplněk, který vám ubere jednu z věcí, na které musíte myslet. Před křižovatkou stačí periferním viděním mrknout na displej, o kolik kvaltů že to máte na semaforech sešlapat, na dálnici hned víte, zda tam už máte šestku, nebo ještě pětku. Před předjížděním  v obci si zase ověříte, že už jste na požadované dvojce a můžete za to zatáhnout... Myslím, že za cenu  těsně pod tři tisíce korun dostanete odpovídající hodnotu a  příjemný doplněk své přístrojovky.  Ostatně trend doby a všechna pozitiva jsou jasné, jinak by nejnovější sportovní modely nedostávaly ukazatel zařazené rychlosti již z výroby. A pokud vás to zajímá, můžete si na webu www.gipro.cz přečíst ještě o dalších funkcích této chytré krabičky - u některých motocyklů dokáže i změnit charakteristiku zapalování a odblokovat omezovač maximální rychlosti. A zde se můžete podívat na kratičké video.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist