yamaha_demo_tour




Gas Gas přidal speciální edici Troy Lee Designs, standardní motokrosy pokračují beze změn

Není půlka března na prezentování nových modelů dalšího ročníku trochu brzo? Standardně se to ve světě offroadů dělá nejdříve v květnu, u Gas Gasu už se však asi nemohli dočkat. Ono je to jednoduché – motokrosové modely MC budou pořád stejné. Jedna novinka ale přeci jenom je, poprvé se objevuje speciální edice.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Původně katalánská značka Gas Gas patří již od roku 2019 pod křídla rakouské oranžády a modelový ročník 2021 byl první, kdy jste si v rudém kabátu mohli pořídit motokrosové stroje vyrobené na stejné platformě jako KTM a Husqvarny. Pro rok 2022 se počet nabízených motokrosů zvětšil z původních sedmi na 10, když tedy bereme v potaz i dětské minikrosky. Začíná to elektrickým prckem, pokračuje přes padíka s automatem a pětašedesátku s řazením ke dvěma velikostem pětaosmdesátky, to byly dětské verze, a dospělí mají na výběr z dvoutaktů 125 a 250 a čtyřtaktů 250, 350 a 450. A tohle zůstává i pro modelový rok 2023, čili jestli jste váhali, zda nepočkat na nový model, který by měl nějaké úpravy, tak není na co. Bohužel vám nepovíme, kolik za modely 2023 zaplatíte, neboť ceník ještě není.

Ale známe cenu vlastně jediné novinky, která je trochu paradoxně modelem 2022, protože ji Gas Gas představil v mírném předstihu proti zbytku nabídky. Ale jelikož jsou modely 2023 stejné, může to být stejně dobře 2022 jako 2023. Tou novinkou je jedenáctý stroj v řadě motokrosů, speciální edice MC 450F Troy Lee Designs, za kterou zaplatíte 313 500 Kč. Žádná láce, ale zase je fakt, že tady nejsou jenom samolepky… I když ty samozřejmě vidíte jako první a motorka s nimi vypadá jako tovární speciál z týmu Troy Lee Designs/Red Bull/GASGAS Factory Racing, na němž loni závodil v amerických seriálech AMA Supercross a Pro Motocross populární Justin „Bam Bam“ Barcia. Dokonce i startovní číslo 51 je jeho.

TLD replika vypadá divoce, ale je to její nadstandardní výbava, kvůli níž z kešeně vytáhnete víc peněz. Motor nabídne trochu víc síly než v základním provedení, když vydechuje přes koncovku Akrapovič, a jeho charakteristiku si můžete zvolit voličem motorových map na řídítkách Neken, která držíte za měkčí ODI Lock-On gripy a před nimiž najdete měřák motohodin. Vaše pozadí potom, když zrovna nestojíte ve stupačkách, spočívá na sedle s neklouzavým potahem.

Podvozkové komponenty WP XACT dostaly tužší nastavení a přední USD vidlici, doplněnou o startovací zařízení, drží nastavitelné, rudě anodizované brýle. Černé ráfky Factory Wheels jsou obuté do Dunlopů Geomax MX33, na tom předním najdete poloplovoucí kotouč s krytem. Když už jsme u té ochrany, tak pod motorem je kompozitový chránič, spojka má kryt Hinson a rámové trubky mají červené kryty proti ošoupání od bot. Barevný koncert završují černá rozeta a zlatý řetěz.

Motokrosová MC 450F jde ale pojmout i jinak. Gas Gas sice oficiálně supermoto nenabízí, žádná červená varianta KTM 450 SMR a Husqvarny FS 450 neexistuje, ale kdybyste si takovou motorku chtěli postavit, prý není problém, komponenty na to v katalogu Gas Gas Technical Accessories existují. Aby ne…

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist