globalmoto_unor




Gas Gas představil endura 2014

Modelová řada Gas Gas Enduro pro příští rok má tradičně co nabídnout hobby jezdcům i profíkům. Modernizací prošly všechny modely a kubatury od 125 až po 450 ccm, dvoutakty i čtyřtakty. Aktuální skladba čítá 6 modelů dvoutaktní řady Racing (EC 125 R, EC 200 R, EC 250 R, EC 250E R, EC 300 R a EC 300E R), 3 čtyřtakty Racing (EC 250F, EC 300F a EC 450F) a 5 modelů Standard (EC 200, EC 250, EC 250E, EC 300, EC 300E).

K nejvýraznější změnám došlo v oblasti rámu, který vychází ze stejného základu pro dvoutakty i čtyřtakty. V R&D se při vývoji rámu zaměřili na tradiční cíle: větší tuhost, lepší jízdní stabilita a úspora hmotnosti - v tomto případě o 2 kg ve srovnání s letošními modely. Podvozek dostal také vylepšenou geometrii a speciálně pro Gas Gas konstruktéři ve spolupráci s holandskou firmou Rieger vyvinuli nový zadní tlumič s nastavitelnou kompresí, odskokem a přepětím. Jezdci se mohou těšit na lepší trakci a možnost přesnějšího nastavení. Tlumič v sobě schovává malé termostatické zařízení, které dokáže vyrovnávat měnící se viskozitu oleje podle jeho aktuální teploty. Přední odpružení pochází od specialistů další známé firmy Marzocchi: celá řada Gas-Gas Enduro Racing kromě 125 2T používá 48mm převrácené vidlice s novým nastavením, modely řady Standard mají vidlici o průměru 45 mm.
Pokud jde o motory, španělští inženýři se tentokrát věnovali hlavně dvoutaktům, a vzali jejich modernizaci pěkně zgruntu. Úpravám neunikl válec, hlava, jazýčkový ventil V-Force4, vodní pumpa, ani spojkové víko A výsledek? Více výkonu, méně hmotnosti a větší spolehlivost.
Také modely EC 200 R, EC 250 R a EC 300 R  s elektrickým startérem dostaly nový jazýčkový ventil V-Force4, který zlepšuje spalování a zvyšuje výkon. Dalším důležitou změnou v technologii motoru je nová konstrukce klikové hřídele, která díky lepšímu vyvážení snižuje vibrace motoru. Předělané je i zapalování a díky tomu se mohly optimalizovat i rozměry spojkového koše.
Endura Gas Gas se čtyřtaktními motory (EC 250 F Racing, EC300 Racing F a EC 450 F Racing), mají podle šéfkonstruktéra Ibaneze účinnější spalování a pracovalo se také na zlepšení průběhu výkonu. U modelu EC 450 F najdeme také kompletně modernizovaný výfukový systém FMF, a u celé řady nový rám umožnil použití větší palivové nádrže s objemem 8,2 litru.
Všechny modely Gas Gas Enduro 2014 se dále pyšní novými řídítky  - vyvinutými speciálně pro Gas Gas firmou Double Force - novou přístrojovkou, brzdovým pedálem, krytem motoru a designem stavitelných stupaček. Ráfky Excel v saténově černém laku obouvají drapáky Metzeler Six Days, a u brzdového systému Gas sází na osvědčenou kombinaci třměnů Nissin / kotoučů. Přehlédnout samozřejmě nelze ani novou grafiku nebo tabulky pro startovní číslo.

Přehled nových prvků

Podvozek
  • nový rám
  • nový zadní tlumič Reiger (řada Racing)
  • 48mm vidlice Marzocchi fork (45mm u modelu Racing 125 a všech modelů řady Standard), nové nastavení
  • boční plasty, které lépe usměrňují proud vzduchu do airboxu
  • kola Excel s frézovanými náboji
  • brzdový pedál s lepší ergonomií a účinností
  • rozeta v titanové barvě
  • držák na ose předního kola
  • pneumatiky Metzeler Six Days
  • lehčí a účinnější kryt pod motorem
  • řídítka Gas Gas Double Force
  • nový digitální displej
  • nové frézované můstky vidlic
  • nová palivová nádrž o objemu 8,2 litru tank (4T modely)
  • nové boční tabulky
  • nová grafika

Motor

  • nová vodní pumpa
  • jazýčkový ventil V-Force4 (řada Racing, kromě EC 200)
  • nový výfuk (EC 125 Racing)
  • nová výkonová křivka (EC 125 Racing)
  • výfuk FMF (kromě EC 250 F a EC 300 F)
  • upravená konstrukce klikové hřídele
  • nové zapalování
  • nový tvar klikové skříně
  • nová hlava válce
  • karburátor Keihin PKWS
  • nový kryt spojky

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist