globalmoto_duben_nolan




GAS GAS pod rakouskými křídly představuje modely 2021

Původně katalánská značka GAS GAS právě představuje kompletní modelovou řadu, která čítá dokonce devatenáct modelů a pochopitelně nemůže chybět její klíčová sekce, tedy trial. Pojďme si představit všechny modely pro nejrůznější offroadové motocyklové disciplíny.

Kapitoly článku

Asi nemá cenu připomínat, že se značka Gas Gas teprve nedávno dostala pod křídla společnosti Pierer Mobility Group, a to v praxi neznamená nic jiného, než stěhování ze Španělska do Rakouska, kde sídlí jeho nový majitel a sourozenci KTM s Husqvarnou.

Gas Gas bohužel nepředstavuje mašiny na živo, ale kvůli všem možným restrikcím pouze formou živého video přenosu. Holt se nedá nic dělat a musíme se s tím poprat a doufat, že se na Gasíkách pro rok 2021 brzy svezeme a dáme do placu první dojmy. Kompletní modelová řada znamená dokonce devatenáct modelů a čtyři, respektive pět kategorií. No podívejte se sami na skvělé video z představení novinek.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Nemá cenu ale chodit kolem horké kaše a hned říci, že nové terénní stroje Gas Gas mají víc než dost společného s oranžovými či modrožlutými offroady. Jsou to kategorie enduro, cross coutry, trial, ale také motokros a mini motorky pro děti.

Motokros

Kategorie motokros rozhodně není pro značku Gas Gas tradiční, ale s novým majitelem se budeme s Gasíky na motokrosových tratích potkávat asi často. Bude to třeba s dvoutaktní čtyřicetikoňovou dvácou MC 125, nebo čtyřtaktní MC 250F a MC 450F. Všechny motokrosové speciály jedou pochopitelně s pérováním WP, tak jako další červeno bílé terénní stroje Gas Gas nové generace. Nicméně motokrosy využívají u odpružení předního kola vzduchovou vidlici XACT. Čtyřtakty mají elektrický startér, nádrž o objemu 7 litrů, brzdu i spojku Brembo nebo stavitelná řidítka Neken.

Enduro

Enduro mašiny Gas Gas vždycky dělal, a tak tomu bude pochopitelně i nadále, ovšem zásadní konstrukční rozdíly mezi Gasíky a sesterskými KTM a Husqvarny se očekávat nedají. Modelová řada pro rok 2021 znamená dvoutaktní i čtyřtaktní endura splňující normy Euro 5. Dvoutakty se vstřikováním paliva máme dva, tedy EC 250 a EC 300 a stejně jako čtyřtakty EC 250F a EC 350F.

Pérování červenobílých endur je v režii WP Xplor/XACT a odpružení zadního osmnáctkového kola má pod palcem klasické přepákování. Mimochodem, do nádrže endur se vejde 8,5 l benzínu, podsedlovka je hliníková a hydraulickou spojku a brzdu dodává značka Braktec. Samozřejmostí je potom řada originálních doplňků a příslušenství.

Cross Country

Kromě čistokrevných motokrosů a endur, je v nabídce čtveřice cross country modelů, které reprezentují tři čtyřtakty EX 250F, EX 350F a EX 450F a jeden dvoutakt EX 300. Jde o Gasíky bez světel, které jsou někde mezi ostrým motokrosem a o něco jemnějším endurem, jehož výkon není tak agresivní a lépe se dávkuje například v těžších trialových pasážích. EX modely používají brzdy a spojku Brembo, pérování WP XACT, přičemž přední vidlice je vzduchová jako u krosů a zadní kolo je enduráckého rozměru osmnáct palců. Samozřejmostí je pak elektrický startér.

Mini

Modelová řada 2021 myslí také na děti a dává jim čtyři modely, přičemž tři pobrukují ve dvoutaktním rytmu. Jde o nejmenší MC 50, vetší MC 65 a velkou MC 85. Čtvrtým kouskem kategorie mini je elektrický motokros.

Trial

Trialem to u značky Gas Gas začalo a tím pádem nesmí trialová řada pro rok 2021 chybět. To znamená, že tu máme dvě řady, tedy TXT Racing a TXT GP, kdy jsou k dispozici objemy 125, 250, 280 a 300 ccm. Zadní pérování je v režii značky Reiger a odpružení předku obstarává zlatá vidlice Golden Tech 39 mm. Vzduchový filtr je z karbonu a speciální hlava válce S3 z hliníku.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist