husqvarna_svartpilen_801_2




Gas Gas odmítá kupce z KTM: "Tady není váš domov!"

Není žádnou novinkou, že katalánský výrobce endur a trialových motorek se po neúspěšném insolvenčním řízení dostal do fáze likvidace. Soud stanovil dočasným správcem nadnárodní společnost Pricewaterhouse Coopers, která teď jedná o prodeji celé továrny s několika investory. Mezi nimi pochopitelně nechybí ani KTM, které by se z modelové řady Gas Gasu hodily hlavně trialové speciály. Jenže katalánci ze zájmu rakouské firmy žádnou radost nemají. A dávají to najevo po svém.

Zaměstnanci Gas Gasu se celkem oprávněně obávají, že když se jejich pracoviště stane majetkem firmy KTM, mohou se rovnou přihlásit na úřad práce. Podobný osud totiž potkal personál italské továrny Husqvarna, kterou firma Stefana Pierera před časem koupila od BMW. Kompletní výroba se přestěhovala z Varese do Mattighofenu, původní továrna zavřela brány a všichni zaměstnanci dostali padáka.

Proto lidé z Gas Gasu svou továrnu ve městě Salt brání před kupci z Rakouska jak mohou. Pro delegaci, která si přijela výrobní prostory prohlídnout, připravilo pár nejvěrnějších zaměstnanců skutečně vřelé uvítání - dvě hromady zapálených pneumatik a figurína oběšence v dresu KTM jsou dostatečně výmluvným signálem. Vedle dveří do vstupní budovy někdo pro jistotu vyvěsil ještě cedule ve dvou jazycích, které sdělují, že tady není domov pro KTM.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Ve hře je kromě rakouské firmy ještě několik investičních společností - některé přímo z Katalánska - a zatím nic není rozhodnuto. Vypadá to ale, že se věci kolem Gas Gasu daly rychle do pohybu, a my budeme celou situaci sledovat.

Tisková zpráva k aktuální situaci ve společnosti Gas Gas přišla od českého zastoupení:

Tradiční španělský výrobce Trialů a Endur se po období ochrany před věřiteli, které skončilo v polovině května, octnul na konci června ve stavu formální likvidace společnosti.  
Příslušný soud pověřil správou společnosti v likvidaci poradenskou nadnárodní společnost
PricewaterhouseCoopers a její manažer převzal vedení.  Původní akcionáři, izraelská investiční skupina (cca 60%) i původní CEO Ramon Puente (cca 20%) tím úplně ztratili kontrolu nad společností a opustili své manažerské pozice.
 
Na základě analýzy stavu společnosti, výrobních kapacit a perspektivy budoucího rozvoje doporučil správce soudu rozhodnout o dalším postupu likvidace tak, že GasGas bude nabídnut k prodeji potenciálním investorům jako jediný původní celek.
K dnešnímu dni projevilo o odkup GasGasu zájem zhruba 15 různých společností i privátních investorů a investičních fondů. Ze známějších jmen to jsou například  Sherco, MV Agusta nebo samozřejmě i KTM.
 
Zhruba do 15.8.2015 by zájemci měli předložit svoje základní nabídky na odkup společnosti GasGas jako celku.
Následně několik vybraných společností postoupí do druhého kola, v němž by mělo dojít k přímým jednáním zájemců, správce společnosti a zástupců katalánské vlády, která zůstává stále akcionářem GasGasu. Vítěz tohoto souboje by měl být znám předběžně někdy v na konci září.   
 
Než k tomu ale dojde, GasGas pod operativním vedením manažera dosazeného vládou provádí všechny dostupné kroky ke konsolidaci financí tak, aby bylo obnoveno úplné zásobování náhradními díly. Součástí toho byl např. i prodej 21 motocyklů z továrního muzea. Dále GasGas zrušil veškeré kontrakty s jednotlivými jezdci továrních teamů a teamy zrušil.  Výrobní personál je nyní na nucené dovolené a jednotliví manažeři pracují jen omezený počet dnů v týdnu.
Jediné oddělení, které v tuto chvíli pracuje naplno, je odd. náhradních dílů. Přes řadu těžkostí a se daří postupně obnovovat kooperaci s jednotlivými dodavateli.  
 
Vedení společnosti i všichni ostatní zaměstnanci podle oficiálního prohlášení GasGasu  vyvinou maximální úsilí k tomu, aby byly dopady této složité situace na současné majitele motocyklů značky GasGas minimální. Všichni si váží podpory veřejnosti, která se značce GasGas dostává.
 
Nezbývá než věřit, že ze soutěže o GasGas nakonec vzejde nový silný investor, který zachrání, udrží a v budoucnu dále rozvine tradici výroby sportovních motocyklů v Katalánsku.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):



TOPlist