globalmoto_duben_nolan




Další značky na Intermotu 2010

Na kolínské výstavě toho bylo k vidění opravdu hodně, proto se k ní ještě jednou vracíme. Největší pozornost jsme pochopitelně věnovali velkým značkám, poctivě jsme ale prošmejdili celé výstaviště, a tak našemu zájmu nemohly uniknout ani ostatní u nás známé značky.

Kapitoly článku

Gas Gas

Příznivce endura a trialu budou jistě zajímat novinky španělské značky. Těmi jsou nové polepy ve stylu Šestidenní, stejně jako nové obutí Metzeler MCE Six Days Extreme. Kromě toho dostanou španělská endura pro příští sezonu řidítka Renthal, zadní tlumič Öhlins 888, hliníkový kryt motoru a tlumič výfuku FMF Q-Stealth.
V kategorii trialů se chystá nový 4T stroj Randoner 125. „Randonnée“ znamená výlet nebo vycházku do přírody, proto by nový Gas Gas v duchu svého jména měl být ideální pro vyjížďky do hrubšího terénu, díky vysokému (a odnímatelnému) sedlu by měl ale poskytnout pohodlí i při přesunech po cestách a silnicích.
 

Hyosung

Jihokorejská značka je u nás celkem populární, a tak jsme se zajímali, co chystá do budoucna. Novinkou je elektro-skútr ST-E3. Z technických parametrů zaujme hlavně výkon motoru 2,8kW (maximálka je díky tomu přes 65km/h) a předpokládaný dojezd 110 km na jedno dvouhodinové nabití. Tyhle parametry nezní vůbec špatně. K tomu se navíc předává konzervativní, ale zdařilý klasický design. E3 je sice trochu „holčičí“, ale k dispozici bude celkem osm barevných variant. Na tohle vozítko budeme opravdu zvědavi, neboť slibuje docela dost. Skútr je však zatím ve fázi dokončování konceptu, proto ještě není známo, kdy přesně bude zahájena výroba.
Podobně jako e-skútr dokončuje Hyosung i velkého choppera GV-650 Progress. Dlouhá a nízká motorka by se mohla objevit na trhu zhruba za rok. Co nabídne? Kromě véčkového pravoúhlého dvouválce s objemem 650 ccm o síle 71 koní by to měl být především atraktivní, dynamický a trochu brutální vzhled. Progress chromem nešetří a ke klasickému kulatému světlu a širokým zahnutým řidítkům přidává nepřehlédnutelnou koncovku výfuku v podobě masivní trubky. Progress jednoduše překvapil svým nekompromisním, přitom ale ladným vzezřením. Rozhodně jde o zajímavý stroj, uvidíme, kdy bude představen na trhu...
 

SYM

Zavedená značka z Taiwanu nabízí již tradičně nepřebernou škálu skútrů, malých motorek a čtyřkolek. Ačkoliv design Symů nikdy neoplýval originalitou a při pohledu na některé motorky bylo jasně vidět, dokud přivál vítr taiwanskému designérovi nápady, i SYM se snaží o vlastní vývoj. Představil proto, podobně jako řada velkých společností, vlastní e-skútr. Lehké (56 kg) vozítko Symmetry má na úkor zachování velkého zavazadlového prostoru jen malý akumulátor, který se musí nabíjet 8 hodin. Skútřík pak ujede asi 60 km při průměrné rychlosti 20 km/h, maximálně přitom zvládne čtyřicítku. Tyto parametry jsou v porovnání s ostatními představenými e-skútry dost chabé, plusem Symu je však nízká váha a nechme se ještě překvapit, s čím šikovní a přizpůsobiví konstruktéři Symu přijdou. SYM jistě neřekl na poli e-vozítek poslední slovo…

Zajímavější novinkou byl ale velký skútr Maxsym 400i, jemuž dominují dvě velká protáhlá světla vpředu. Prostorné a ergonomicky tvarované sedlo slibuje pohodlné svezení nejen řidiči, ale i pasažérovi. Vodou chlazený 400 ccm čtyřválec navíc splňuje ty nejpřísnější  emisní limity.
Dalšími skútrovými novinkami od Symu jsou modely Jet4 a 50RHD2. Jet4 nabízí jako pohon dvoutaktní padesátku, brzdy má vpředu kotoučovou a vzadu bubnovou a celkově tak jde o lehký, jednoduchý a nenáročný skútr, který v portfoliu Symu pokrývá low-end kategorii. HD2 je přece jen designově vytříbenější, oproti Jetu má 4T motor i větší rozměry a celkově vypadá bytelněji.
               
Poslední novinkou z dílen taiwanské značky je naháč Wolf SB 125Ni. SYM skutečně nezapře, že jakákoliv designová inovace mu není příliš vlastní a vzhled svých motorek spíš kopíruje od jiných značek. Třeba takový Wolf hodně, ale opravdu hodně připomíná Yamahu FZ1. Na rozdíl od FZ1 ale může být „dvácový“ Wolf dobrou volbou pro mladé motorkáře, neboť nabízí jednoduchý vzduchem chlazený 4T motor 125 ccm. Kromě dospělého vzhledu bude jistě největší devizou Wolfa jeho cena. Ta sice zatím není známa, ale jak známe Sym, určitě nepůjde o horentní sumu. Politika taiwanského výrobce je jasná – sledovat moderní motorkové trendy, to nejlepší napodobit a vhodně z toho poskládat stroj, který by mohl být levnější alternativou ke svým větším vzorům. Nemusí se nám to líbit, ale SYM s touhle strategií jednoduše slaví úspěchy.


Track Dieselpowered

Firma Hepco & Becker měla na svém stánku v plné polní naftový holandský motocykl Track Dieselpowered. Tento motocykl jsme vám již představili a tak osobní setkání ve mně vyvolalo zvláštní pocit. Motorka působí ve skutečnosti až moc uměle. Všude jsou nafouklé plasty a zpracování není příliš povedené. Chvílemi mi to připomínalo čínský motocykl. Vezmeme-li v potaz přemrštěnou cenu přes 460 tis. Kč, nezachrání podle mě tento motocykl ani spotřeba paliva, která se pohybuje kolem 2,5 l na 100 km.

  

Vyrus

Jako z jiného světa vypadal mezi ostatními motocykly nejnovější Vyrus, který nám na výstavu přivezli němečtí Maniac Motors. Model pod označením 987 C3 4V vypadal opravdu úchvatně. Ascanio Rodorigo, jenž je duchovním otcem těchto strojů, začínal v roce 1983 v Bimotě s legendárním Massimem Tamburinim. Ten odešel ke Cagivě a Ascanio si později otevřel firmu ARP. S prvním modelem 984 pomáhal Dervis Marcelli (rám) a design tvořil Sam Matthews - bývalý designér Ducati a pravá ruka Pierra Terblanche. Motocykly Vyrus se prodávají přes prodejní síť Bimota.
Aktuální model Vyrus 987 C3 4V je již třetím v pořadí a technicky se jedná o opravdový skvost na dvou kolech. Srdcem je 1198,4 ccm dvouválcový L motor od Ducati. Zde představený motocykl je v konfiguraci a naladění na 185 k, to vše s hmotností 155kg. Udávaná maximální rychlost je stanovena na 310km/h. Motocykl krom jiného vyniká, jak je patrné, především svou netradiční konstrukcí, zavěšením předního kola a rámem z mnoha částí vyšlechtěných na CNC. Z technických vymožeností nechybí např. kontrola trakce. Při tom všem je veřejným tajemstvím, že se aktuálně jedná zřejmě o nejvýkonnější sériově vyráběný motocykl na světě. V nejvychytanější verzi je totiž motocykl vybaven motorem s kompresorem a dosahuje výkonu 211 k. Cena je bohužel pro příznivce stejně smrtelná jako virus. V „základní“ konfiguraci je 987 za 79 100 EUR.

Informace o redaktorovi

Jan Krajíček - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
Jakub Janata - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist