globalmoto_duben_nolan




Fotomontáže před sezónou 2009

AKTUALIZOVÁNO o novou Hondu VFR1000 V5. Jak bude vypadat nová R1, Ducati Hyperfighter a další stroje očekávané pro sezónu 2009 či další budoucnost? Na oficiální představení nových modelů si budeme muset počkat až do podzimních světových výstav EICMA v Miláně a INTERMOT v Kolíně n. Rýnem, již teď ale díky síle Internetu můžeme obdivovat neoficiální snímky a spekulativní fotomontáže. A kdo ví, třeba si i výrobci díky těmto obrázkům všimnou zvýšeného zájmu o některé dlouho očekávané modely a pošlou do konstrukčního oddělení pokyn k zahájení příprav...

Aprilia RSV4

Začneme pěkně podle abecedy. Zprávu o zrodu nové Aprilie RSV s čtyřválcovým véčkem jsme přinesli již na začátku roku v tomto článku. Nyní již na síť proniklo i několik jízdních snímků, které potvrzují, že Aprilia s projektem zdárně postupuje a můžeme se tak těšit na její vstup do WSBK a hlavně do obchodů. Podrobnější informace najdete v uvedeném článku.

BMW K1300S

Před časem jsme zde psali o chystaném stroji BMW S1000RR, který němci také připravují pro vstup do WSBK. Nyní se na webu objevil zajímavý neoficiální snímek stroje z testování ze Salzburgringu, který je označován jako BMW K1300S a vyznačuje se především hodně netradičním jednostranným zavěšením předního kola. Další informace zatím nejsou známy.

Ducati Hyperfighter

V Miláně bychom se údajně měli dočkat nádherného radikálního motardu Hyperfighter postaveného na základu Ducati 1098R. Novinkou je výfukový systém integrovaný s podsedlovým rámem - DIES (Ducati Integrated Exhaust System), což by mělo přinést značnou úsporu hmotností. Jak tvrdí neoficiální informace, k ochraně před přenosem tepla prý byly použity speciální materiály používané dosud jen NASA v raketoplánu Shuttle. Co je ale hlavní, jde o nádhernou mašinu a kdo se svezl na Ducati Hypermotard, jistě mi potvrdí, že Italové umí i v této třídě postavit perfektní mašiny. S takto odlehčenou kráskou s nadupaným motorem z 1098R to prostě bude neskutečnej mazec, takže nezbývá než se modlit, aby tato kráska v Miláně opravdu byla odhalena a vypadala minimálně stejně dokonale jako tato spekulace.

Ducati skútr 748

Jedna z nejkrásnějších Ducati minulých dob, model 748, by si určitě zasloužila připomenutí v podobě tohoto skútru. Příhradový rám se do skútru asi dát nedá, autor fotomontáže ale použil alespoň obrácené přední brzdy a pořádné brzdy. To samé platí pro zadní část se sportovním posazem, který by se asi ujal jedině na závodech skútrů.



Honda VFR1000 V5

No nové Hondě VFR se již spekuluje dlouho a hodně se mluví o véčkovém pětiválci. Dnešní vydání britského týdeníku Motor Cycle News tvrdí, že již mají informace o finální podobě nové véefrerky a na titulce přinášejí hned dvě verze - modrou touring s turistickým světlem a kufry a červený sportovnější model. Osobně si myslím, že Honda oficiální snímky představí až na podzim, ale jak se říká, na každém šprochu...  Pokud se objeví nové informace, samozřejmě je ihned přineseme v samostatném článku.

Kawasaki ZX-6R

Příznivci zelené značky již asi také netrpělivě čekají, jak bude vypadat nová šestka. Šíří se zprávy, že nový model na sebe převezme něco z divokého vzhledu současné ZX-10R a bude používat výfuk ve stylu radikálních strojů MotoGP. zde se můžete podívat, jak tyto představy v počítači ztvárnil jeden z nedočkavých grafiků.


Yamaha R1 Big Bang

Ze strategie japonských výrobců supersportů, kteří modely obměňují každé dva roky, je zřejmé, že můžeme pro příští sezónu s velkou pravděpodobností očekávat novou R1. Velkým trhákem by ale podle náznaků mohlo být použití motoru Big Bang, které je nyní často zmiňováno jako nejnovější hit v Moto GP a spočívá v zapalování směsi ve válcích po dvou. Tato technologie zapalování kombinuje výhody vysokého výkonu čtyřválce s zátahem dvouválce a zároveň vylepšuje přenos výkonu na silnici a lepší ovladatelnost. Cenou je však větší namáhání motoru, což asi není problém v MotoGP, ale mohlo by to zabránit zavedení do sériového prodeje. Řešením by mohlo být zapalování 1-2-1, které již údajně jezdí v britském šampionátu Superbike, kdy zapálení jednoho válce „připraví“ klikovou hřídel na příchod velkého rázu od zapálení dvou válců současně.

Yamaha RD350

Kdo se někdy svezl na silnějším dvoutaktu, jistě podpoří autora následujících montáží, který volá po návratu legendární RD350 na silnice. Na stejnou strunu hraje i tento koncept, o kterém jsme psali před několika měsíci. Bohužel, co se nepovedlo komunismu, asi dokáže ekologismus, který zdařile přebírá vládu nad světem, takže dnešní doba dvoutaktům vůbec nepřeje a s těmito motocykly se přinejmenším na letošních podzimních výstavách určitě nesetkáme.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist