yamaha_demo_tour




F.B Mondial: Návrat jména Piega

Veletrh EICMA je sice již za námi, ale novinek, které vám ještě musíme představit, máme pořád v zásobě dost. Značka F.B Mondial ukázala hned tři: sportovního naháče, sportovní skútr a jedno pěkné provedení oblíbeného HPS.

Kapitoly článku

Piega

Možná si ještě vzpomenete na začátek milénia, kdy se značka F.B Mondial na chvilku probudila z klinické smrti, a to prostřednictvím modelu nazvaného Piega. Šlo o superbike s litrovým dvouválcem z Hondy VTR SP-1, ale nakonec jich bylo během čtyř let vyrobeno pouhých 35 kusů a F.B Mondial opět usnul hlubokým spánkem. Tak snad teď bude mít nová Piega lepší osud, Italové totiž toto jméno vracejí do života, ovšem s tou původní Piegou nemá vlastně nic společného – tohle je naháč s motorem 125 cm3. Proč tedy Piega? Možná kvůli tomu, že stejně jako předchůdce je i nový stroj s velmi moderním designem, anebo jde čistě o význam slova „piega“, což v italštině znamená „záhyb“. A těch je na motorce opravdu hodně. Design je dosti hranatý, ale pořád italsky elegantní, přičemž za zmínku stojí přední světlo (má cenu říkat, že všude svítí LED diody?), pěkné žábry po stranách krytu nádrže a především malá aerodynamická křidélka pod nimi. Ne, kvůli přítlaku při rychlostech blížících se 300 km/h tady určitě nejsou, ale vypadají moc pěkně, a to se na parkovišti před školou počítá.

Technika má samozřejmě původ v modelu HPS 125i, ale jenom čistě převlečený Hipster to určitě není, Piega má úplně jinou kyvnou vidlici a kulaté brzdové kotouče namísto vykousaných, zato však vypadají masivněji a účinněji. Namísto vyplétaných ráfků jsou tady pěkné sportovní lité, přičemž ten přední je o palec menší (tedy 17“) a na zadním najdeme obutou širší pneumatiku 140/70-17. Jestli se nějak na výkonu projeví jiné výfukové potrubí, kdy namísto dvou hlavní brokovnice po straně Piega vyfukuje krátkým laufem pod motorem, to nám výrobce neprozradil, každopádně osvědčený šestikvaltový čtyřventilový vodník měl vždycky výkon těsně na hranici legálního maxima 11 kW. Příjemnou zprávou je, že cena by měla být na stejné úrovni jako u HPS.

HPS 125i Limited Ubbiali

Malý Hipster tvoří páteř nabídky F.B Mondialu a značka k němu má speciální přístup. Před třemi lety mu vyrobila první limitovanou edici v černé barvě a teď přichází další, podle mého soudu mnohem povedenější. Carlo Ubbiali byl slavný italský závodník, který v roce 1951, tedy přesně před 70 lety, na F.B Mondialu získal svůj první z celkem devíti titulů mistra světa. Jeho limitovaná edice je tak vyvedena ve starých závodních barvách italské značky, přičemž se sluší poznamenat, že jde skutečně o edici limitovanou, nikoli speciální, jak si občas Italové (možná záměrně) pletou – pro celý svět vznikne 500 kusů. A v České republice už dokonce jeden kousek je!

Podle čeho tedy Ubbialiho limitku poznáte? Není to jenom o modro-stříbrné barvě nádrže, to lakování je mnohem propracovanější, doplněné o zlaté linky a Ubbialiho číslo 9 na boku, stříbrný je i rám a kyvka, sedlo je pro změnu modré. Fakt moc pěkná kombinace. Jelikož se jedná o připomínku silničního závodníka, nejsou na vyplétaných ráfcích o průměrech 18 a 17 palců obuty tradiční hipsterovské špuntovky, nýbrž hladké pneumatiky. Řídítka jsou trochu jiná než na standardním HPS, odlišně tvarovaná a od pohledu pocházející z modelu Flat Track. Tenhle krasavec je o osm tisíc korun dražší než standard, stojí tedy 107 990 Kč.

Imola

Tenhle skútr je v našem přehledu jenom pro pořádek. Abyste věděli, že F.B Mondial nabízí i tento druh jednostopých vozidel, na český trh se s největší pravděpodobností ale nedostane. A je i otázkou, jak to bude na trhu domácím, neboť úplně ten samý skútr už stál na stánku značky před dvěma lety, akorát pod názvem Rookie, a reálně jste ho v portfoliu F.B Mondialu nikdy neviděli. Ale je to atraktivní městská zbraň: čtyřventilový vzducháč, všude LED světla, bezklíčkové zapalování, 13“ kola, hodně sportovní design s aerodynamickými průduchy…

Podívejte se na všechny novinky z výstavy Eicma v Miláně, které jsme pro vás připravili.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 15 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zdenek54 přispěl 15 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist