globalmoto_duben_nolan




Energica Midnight Runner: ošklivka Eva

Energica je výrobce moderních elektrobiků z italské Modeny, Apache Custom Motorcycles zase staví café racery v nedaleké Veroně. Když se tyhle dvě firmy naprosto rozdílného zaměření potkají u společného projektu, nemůže vzniknout nic normálního. Výsledkem je, řekněme, hodně odvážná úprava elektrického supersportu Energica Eva.

Když si odmyslíte ta podivná světla, která jakoby k motorce ani nepatřila, možná při troše fantazie uvidíte Dunstall Norton ze sedmdesátých let. Kdyby si ale klasický britský superbike dal závody s moderním elektrickým streetfighterem, projede to na celé čáře. Motor modelu Eva je sice nejslabší v nepočetné modelové řadě firmy Energica, ale pořád posílá na zadní kolo 170 Nm, a to od nulových otáček. Na výdrž by to už tak drtivá převaha moderní techniky nebyla; největšího dojezdu 200 kilometrů je Eva schopná dosáhnout jenom v ekonomickém režimu.

Dunstall Norton by ale určitě bral titul za rychlost "tankování". Přestože Energica Eva je údajně jediným elektrickým streetfighterem na světě s funkcí rychlonabíjení, doplnit energii v akumulátorech na 85 % stejně trvá půl hodiny. Na elektrobike je to však slušný fofr, a šťáva se navíc dá čerpat jak z veřejných stanic, tak i ze zásuvky doma v garáži. Možnost připojení chytrého telefonu přes Bluetooth je u café raceru trochu navíc, stejně jako digitální přístrojovka, ale na tom zas tak nezáleží. Veškerou pozornost na sebe totiž strhnou autařské mlhovky, které se z nějakého záhadného důvodu objevily na přední masce.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (17x):
Motokatalog.cz



TOPlist