yamaha_demo_tour




EICMA Miláno 2007

Kapitoly článku


Tratě vymezovaly slámové pytle vždy zabalené v barvách dané značky. Nechyběla zde však ani improvizovaná písková motokrosová trať, která čekala především na víkendové doprovodné akce. Podrobné informace a návod, jak si na milánské výstavě zajezdit, najdete zde.

Yamaha T-Max 2008


Yamaha vymezila velice zajímavou trať, kde byla v době naší návštěvy přistavena asi šestice testovacích skútrů, které cca v 15 min intervalech střídaly jezdce. K samotné jízdě stačila pouze registrace na základě řidičského průkazu a vyplnění formuláře. Jezdec byl vybaven přilbou nezbytnou vestou s protektory a rukavicemi. Pak již nezbývalo než počkat na svůj čas, vysvětlit si základní pravidla na improvizované trati a vyrazit spolu s ostatními na zábavnou projížďku. Osobně jsem jezdil na této generaci tohoto skútru prvně a ačkoli působil velice robustním dojmem, překvapil mě i na úzké a klikaté trati svojí maximální ovladatelností a pohodlím.

Skútr disponuje opravdu solidním zátahem, což mi na kratší rovince dokazoval velice razantním nástupem až k hranici 120km/h, kdy potom muselo následovat ostré brzdění před zatáčkou. Bohužel celá jízda se odehrávala tzv. lehkými přískoky vpřed, protože předjíždět se zde nedá a s kolegou jsme stále dojížděli jezdce před námi a následně si opět nechávali místo, abychom si jízdu alespoň částečně užili. Nicméně i tak se jednalo o velice zábavnou záležitost. Koneckonců kdy jindy se můžete takto prohánět v tomto počtu a na stejných strojích na podobné trati, že? Testík loňského T-Maxu najdete zde

KTM SM690


Také rakouská značka KTM byla jedním z těch, kteří návštěvníkům připravili zpestření v podobě testovací dráhy. Po dvou dnech, kdy jsou na stáncích naleštěné mašiny všude okolo Vás, ale svézt se na nich nemůžete, přijde tato atrakce víc než vhod. Předem je jasné, že nepůjde o žádné lámání rekordů a broušení stupaček, ale spíš o ten pocit sednout na mašinu a jen tak si zavrčet. Nikdy bych neřekl, jak těch pár koleček člověka probudí.


Po nutné registraci už na mě čeká KTM SM690. Natáhnu rukavice, připevním chrániče kolen, utáhnu pásek helmy a okruh je můj. Start, rovinka, pravá zatáčka a po ní opět táhlá pravá. Tu střídá esíčko a výjezd na cílovou rovinku s retardérem. Jednička střídá dvojku, na víc prostě není prostor. Takhle pořád dokola. Skvěle se bavím a skoro přehlížím mávání kluků z redakce, že už je čas vyrazit dál.

V areálu venkovních prostor míjíme nádhernou pitbikovou motokrosovou trať. Klopené zatáčky, dlouhé lavice…hned bych se sklouzl, jen času je málo.

Vectrix


Osobně jsem skútr vyzkoušel až letos a musím konstatovat, že mě překvapila poměrně slušná ovladatelnost. Přiznám se, že při avizované hmotnosti kolem 230 kg jsem to nečekal. Celý skútr je překvapivě svižný a rovněž brzdný účinek není nejhorší. Navíc je zde možnost brzdit i motorem, když otočíte plynem do opačného směru. Chvíli bych si na to musel v provozu zvykat, aby se to pro mě stalo intuitivní, nicméně praktickou stránkou je, že se v tomto režimu skútr dobíjí. Pokud při stání otočíte plynovou rukojetí opačným směrem, skútr začne couvat, což při jeho hmotnosti jistě není k zahození.

Oproti klasickému benzínovému řešení je rovněž nesrovnatelně tiší. Co se týče technických parametrů maximální rychlost je 100 km/h a dojezd na akumulátory činí 110 km, i když jen při rychlosti 40 km/h. Loňské dojmy z projížďky od Filipa najdete zde .

Video: Volné jízdy

(autor: Jarda, střih: Radek Žemlička)

Video si můžete stáhnout v lepší kvalitě zde (33 MB).

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist