EICMA 2015 je za dveřmi. Co nás čeká?

Datum zahájení každoroční velkolepé přehlídky všeho nového ze světa motorek se konečně přiblížilo na dohled. Letošní termín výstavy EICMA je oproti minulým ročníkům mírně opožděn, ale co nevidět se konečně dočkáme. V Miláně ta velká sláva odstartuje už v pondělí 16. listopadu prvními tiskovkami, a my budeme samozřejmě u toho. Ať už se do Itálie chystáte také osobně, nebo budete sledovat odhalování nových modelů jenom z pohodlí domova, přinášíme v předstihu tradiční souhrn informací.

EICMA 2015 je za dveřmi. Co nás čeká?

Kapitoly článku

Otevírací dny pro veřejnost jsou na výstavě EICMA jako obvykle od čtvrtka do neděle, tedy 19.-22. listopadu, přičemž úterý a středa jsou vyhrazeny novinářům a obchodním partnerům a první tiskové konference se konají dokonce už v pondělí. Stovky vystavovatelů se opět představí na obrovské ploše rozložené do několika monstrózních hal milánského výstaviště Fierra Rho, a na jednom místě se tak sejdou všechny zásadní novinky ze světa jedné stopy. Výrobci motorek se pochopitelně snaží udržet svoje trumfy v tajnosti až do konce, ale občas se stane, že něco uteče zpod pokličky dřív.

Aprilia, Moto Guzzi

Špionážní fotky nedávno prozradily například finální podobu připravovaného baggeru, postaveného na základě Moto Guzzi California 1400. Ten vychází z konceptu MGX-21, který byl na výstavě EICMA představen vloni, a letos bychom se mohli dočkat jeho sériové verze.

Další novinkou na společném stánku značek Aprilia a Moto Guzzi by mohla být nová V7. V souvislosti s tímto retro modelem se mluví o zvýšení objemu motoru na 850 ccm, a podle dostupných obrázků to vypadá také na drobné změny designu. Snad si to pánové designéři ještě rozmyslí a sáhnou po jiné nádrži.

BMW

Mnichovská značka ohlásila některé novinky už v předstihu, což nasvědčuje tomu, že do Milána si schovává ty největší pecky. Zatím víme o modernizovaných skútrech C 650 GT a C600 Sport, kde se kromě úprav motoru a podvozku nově objevuje také systém Side View Assist, monitorující mrtvý úhel zrcátek.

Další očekávanou novinkou je model menší kubatury, než na jaké jsme byli doposud u BMW zvyklí. Oficiálně byl zatím představen jenom koncept Stunt G310, ale kdo ví, zda do Milána už nepřijede sériová třístovka? Podle špionážních fotek testovacího prototypu z února tohoto roku to vypadá celkem reálně.

Ducati

Domácí Ducati letos ohlásila celkem devět nových modelů, přičemž dva z nich mají zapadat do kategorie, kde boloňská značka doposud neměla zastoupení. Jisté je, že v Miláně bude stát nový Monster 1200 R a poprvé bude naživo k vidění také Diavel Carbon. Spekuluje se o nové Panigale 959, Hypermotardu 939 a Hyperstradě 939, a není vyloučeno že uvidíme Scrambler s motorem o objemu 400 ccm. Ostatní novinky zůstávají opředeny tajemstvím.

Harley-Davidson

Američtí výrobci odhalují novinky na příští rok vždycky už v létě, a Miláno je první příležitostí pro jejich představení evropským zákazníkům. Fandové značky Harley-Davidson se tedy mohou těšit na Iron 883, Forty-Eight nebo Road Glide Ultra.

Honda

Tady není pochyb o tom, že největším lákadlem bude dlouho očekávaný návrat legendy s názvem Africa Twin, přestože všechny oficiální informace už jsou pár týdnů venku. Stejně tak už předem víme o změnách v řadě crossoverů nebo u sportovní CBR500R a tak nezbývá než počkat, čím nás Honda ještě překvapí.

Husqvarna

Kromě off-roadových modelů 2016, které jsme už měli možnost otestovat, se dají očekávat další novinky určené na silnici. Sériové podoby se možná už letos dočkají loňské koncepty Svartpilen a Vitpilen, a s jistotou uvidíme model 701 ve verzích Supermoto i Enduro.

Kawasaki

Zelení se nijak netají s čerstvě nabroušeným supersportem ZX-10R Ninja 2016, zato není vůbec jisté, zda do Evropy přijde maličká Kawasaki Z125. Ta je primárně určená pro asijské trhy, takže k nám se tahle malorážka možná dostane v trochu jiné specifikaci.

KTM

Také rakouská fabrika trochu odkryla karty, když před nedávnem ukázala polo-oficiální fotky nového modelu s názvem 1290 SuperDuke GT. Víc otazníků ale visí nad představením nového menšího Duka s motorem o objemu 800 ccm. O této chystané novince se mluví hodně nahlas, ale s jistotou jej očekávat nemůžeme.

Royal Enfield

Od téhle konzervativní značky nelze čekat žádnou plejádu nových modelů, a jediné k čemu směřují indicie z poslední doby je silniční enduro Himalayan. Otázkou je, zda jsou Indové s vývojem tak daleko, aby se s novinkou mohli předvést letos na výstavě.

Suzuki

Firma z Hamamatsu buď drží informace o novinkách 2016 v dokonalém utajení, nebo si tentokrát nic zásadního nepřichystala. Zprávy z právě skončené výstavy Tokyo Motor Show mluví jenom o chystaném motoru s turbem bez upřesnění pro jaký motocykl je určen. Něco nového k modelovému roku 2016 se tedy nejspíš dozvíme až na stánku v Miláně, kde tiskovka Suzuki začíná v úterý 17.11. úderem 10. hodiny.

Triumph

Britové už minulý týden na světovém setkání svých dealerů představili novou řadu Boneville včetně vodou chlazené dvanáctistovky, která jistě nebude chybět ani na výstavě EICMA, a dozvíme se také kompletní technické údaje. Další možnou novinkou pro rok 2016 je inovovaný Exporer s rozšířenou výbavou.  

Yamaha

U Yamahy se dá očekávat oficiální představení modelu MT-03, vyloučeno není ani to, že už bude připravená finální verze cestovně laděné MT-07 s přívlastkem Tracer. Veřejnost poprvé spatří také novinku z projektu Faster Sons XSR700.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.17
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist