husqvarna_svartpilen_801_2




EICMA 2012 už za dva týdny

Řada novinek pro příští rok už byla představena začátkem měsíce v Kolíně, ale minimálně stejná porce nových modelů na svojí oficiální prezentaci ještě čeká. A v Miláně to letos bude určitě s velkou slávou - mezinárodní výstava motocyklů EICMA se tam koná už po sedmdesáté.

Kapitoly článku

Pro veřejnost bude výstava otevřena ve dnech 15. - 18. listopadu, ale novináři a obchodníci  mohou začít procházet mezi stánky už o dva dny dříve. Kolotoč tiskových konferencí začíná dokonce už v pondělí 12.11. a vy se tak můžete na čerstvé informace přímo z místa dění těšit ještě před vašim případným odjezdem do Milána.
Italské město módy a veletrhů sice není zrovna za rohem, ale důvodů k návštěvě největší motocyklové výstavy v Evropě se najde opravdu dost. Už jenom seznam všech novinek, které se dají s velkou pravděpodobností očekávat je pěkně dlouhý, a to se určitě ještě objeví mnohá překvapení. Na co se tedy můžeme stoprocentně spolehnout, a o jakých novinkách se zatím jenom spekuluje?

Aprilia

Letošní titul Maxe Biaggiho v mistrovství světa Superbike bude určitě na stánku Aprilie jedním z hlavních témat, společně s RSV4 Factory ABS, kterou už známe z Kolína. Už dlouho se ale čeká na oficiální uvedení na trh nového Caponorda 1200, který podle prvních fotek připomíná velké Dorsoduro v cestovnějším kabátě.

BMW

Bavorský výrobce předvedl svou hlavní novinku už na domácí půdě, ale ani v Miláně nebude chtít hrát druhé housle. Špionážní fotky a obecné informace z pozvánky na tiskovku naznačují, že bychom se mohli dočkat cestovněji laděného nástupce BMW F800ST. Z toho co vidíme se dá očekávat, že nový model F800GT bude pohánět stejný řadový dvouválec jako F800R. Na rozdíl od něj má však GT letmo uložené zadní kolo. Na turistickém modelu nesmí chybět ani pořádná kapotáž.
Z Mnichova už přišla oficiální informace o dalším motocyklu BMW, který veřejnost poprvé uvidí na výstavě EICMA. Nejedná se přímo o novinku, ale speciální edici modelu K1300S, věnovanou 30. výročí vzniku řady "K", které firma oslaví v příštím roce. Kromě exkluzivního tříbarevného kabátu dostane jubilejní model řadu nadstandardního příslušenství.

Ducati

Inovovaná Multistrada, výroční Monster a závodní verze Panigale, představené v Kolíně, nám  připadají spíš jako splněná povinnost, a v Miláně očekáváme nějakou větší pecku. Za prvé by Bolonští měli ukončit spekulace na téma pohonné jednotky nového Hypermotarda, zachyceného na špionážních snímcích z léta. Ducati má určitě v rukávu ještě něco navíc, protože si rezervovala čas pro tiskovku jako první, už na pondělní odpoledne. Jestli tam představí také Multistradu 848, to se raději necháme překvapit.

Harley-Davidson

Atmosféra na stánku nejslavnější americké značky se ponese ve znamení oslav 110. výročí založení firmy, a dotvářet ji budou všechny modely speciální řady, které už byly představeny v létě.

Honda

Světová jednička slibuje na příští rok opět širokou škálu nových modelů, z nichž si do Milána schovala naprostou většinu. S určitostí můžeme mluvit o trojici pětistovek CB500, CB500R a CB500X, kterými nás navnadili "špionážní" fotografové před pár dny, ale podle všech předpokladů Honda přiveze do Milána mnohem víc novinek.

Husqvarna

Silniční novinky Strada a Terra už byly představeny v Kolíně, a tak se Husqvarna chce tentokrát blýsknout něčím z kategorie off-road. Konkrétně se má jednat o speciál, se kterým chce Husqvarna bojovat o medaili na Dakaru 2013.

Kawasaki

Zelení poslední dobou hodně tlačí na pilu a hned v Kolíně vystřelili do světa tři nové modely. Z800, ZX-6R i Ninju 300 bude Kawa určitě vystavovat také v Miláně, ale my jsme stejně moc zvědaví, jaký bonus si ještě schovala pro italské publikum.

KTM

Rakušané už mohou jenom těžko něčím trumfnout svoje nové cestovní enduro 1190 Adventure, které je měsíc oficiálně venku. O chystané novince 390 Duke se také už něco málo ví, takže ve hře zbývá snad jedině 1190 SuperDuke. Nebo snad něco úplně jiného?

Moto Guzzi

Od další domácí značky se nečeká nic menšího, než odhalení finální podoby nového cruiseru California 1400, jehož fotky už kolují internetem víc než rok. Válce zakousnuté do nádrže vypadají fantasticky, na tom už není co vylepšovat.
Dlouho už jsme také neslyšeli nic o osudu prototypu V7 Scrambler. Snad se tedy v Miláně dozvíme, jaké další plány má Moto Guzzi s tímhle projektem.

MV Agusta

Kromě oficiálního představení inovované řady Brutale 1090, 1090R a 1090RR, jemuž předcházely polo-oficiální zprávy z internetu, má MV Agusta do Miláně sbalené asi ještě jedno větší překvápko. Šéf MV se už v létě nechal slyšet, že firma z Varese pracuje na novém modelu, spojujícím prvky supermota a endura a poháněném řadovým tříválcem o objemu 800 ccm. Letos v Miláně uvidíme model MV Agusta Rivale, jak se novinka bude pravděpodobně jmenovat, nejspíš jenom v podobě konceptu.

Quadro

Čtyřkolový skútr Quadro jsme už viděli v Kolíně, ale s oficiálním představením  tohoto unikátního stroje italská značka vyčkává až do Milána, kde se teprve dozvíme bližší informace. Už tříkolku bylo takžka nemožné převrátit na bok, ale co udělají se stabilitou čtyři nzávisle naklápěcí kola?

Suzuki

Suzuki vystřílela velkou porci munice už před měsícem v Kolíně, ale žádná zásadní novinka, kromě konceptu velkého V-Stroma, se vlastně neobjevila. Tak že bychom se v Miláně dočkali  litrového GSR? Zatím o něm nic netuší ani špióni.

Triumph

Podobně jako nový Street Triple, představený na letošním Intermotu,  také nová Daytona 675 má místo dvou laufů pod sedlem jedinou koncovku na pravé straně. Podsedlovku z ocelových trubek nahradí hliník a celá prdelka výrazně zhubne. Takhle to alespoň vypadá z neoficiálních fotek - na detaily si musíme počkat do Milána.

Yamaha

V modrém stánku bude největší důvod k oslavám - mistrovský titul v nejprestižnější katagorii silničních motocyklů je zpátky. U závodní M1 s číslem 99 se dá čekat pěkná tlačenice, ale jestli během tiskovky přiveze Jorge na pódium také nějakou další "civilní" novinku pro rok 2013, to je zatím ve hvězdách.

Doprovodný program

K výstavě EICMA nerozlučně patří také soutěžní přehlídka individuálních staveb a přestaveb, soustředěná do hal 2 a 4 pod označením EICMA Custom. Letos mohou úpravci svoje díla přihlašovat do kategorií Chopper, H-D Modified, Racer a Scrambler a mezi soutěžícími najdete i tak slavné značky a jména, jako jsou například Marcus Walz a jeho Hard Core Cycles, nebo Vallese Garage.
Na venkovní ploše bude návštěvníky výstavy bavit tradiční program MotoLive. Více než 460 jezdců se vystřídá ve 14 závodech, mezi tím proběhnou vystoupení akrobatických trialistů, kaskadérů na motocyklech i čtyřkolkách a nebude chybět ani testovací trať s možností vyzkoušet si některou z novinek přímo v areálu výstavy. Kdo se ještě na samostatnou jízdu necítí, může se zdokonalit v místní motoškole.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):



TOPlist