globalmoto_duben_nolan




EICMA 2005

Kapitoly článku

F800S


O modelu F800S s řadovým dvouválcem vyráběným ve spolupráci s firmou Rotax jsme vás již informovali zde.
V Miláně se nová osmistovka poprvé představila naživo, a to hned ve dvou verzích - F800S se střídmou polokapotáží a F800ST s celokapotáží a perfektně padnoucími bočními kufry. Osobně mě nadchlo krásně měkké a pohodlné sedlo a vcelku sportovní posaz. Trochu diskutabilní může někomu připadat výfuk - na osmistovku možná až příliš velký macek. Vše ale vynahrazuje krásná jednostranná zadní kyvka se sekundárním pohonem pomocí ozubeného řemenu.









F800ST









R1200S


Další zajímavou novinkou je R1200S - naštěstí se nenaplnily pověsti o pomalém ústupu plochých dvouválců a jejich vytěsňování novým nadupaným řadovým čtyřválcem řady K. BMW Boxer Cup se sice změnil na BMW K1200R Cup, ale přesto je tu nový R1200S s dvanáctistovkovým boxerem, ze kterého motoráři vydupali úctyhodných 122 koní. Minimalistický design navazuje na předchozí verzi R1100S - hlavně dvojitým světlometem s přimhouřeným jedním okem. Zároveň je ale mnohem přímočařejší a kompaktnější a jasně naznačuje, že tady už nepůjde o žádné poklidné cestování, ale o drsný sportovní zážitek. Posaz na esku je podstatně radikálnější a zpracování zadního sedla naznačuje, že tady už se se spolujezdcem příliš nepočítá.










K1200GT


Poslední horká novinka je K1200GT. Nový řadový čtyřválec Káčkové řady dává po menším zkrocení slušných 150 koní (sporťák S má 167 koní) a celokapotovaný GT (Grand Turismo) je zajívým sloučením sportovního ducha a cestovního komfortu. Základní konstrukce a design zřetelně navazují na supersport K1200S - tvar obrovského světlometu je nejvýmluvnějším znakem. S předchozí verzí K1200GT (ještě se starým podélně uloženým čtyřválcem) nemá nový model téměř nic společného, podstatně nabyl na mohutnosti a samozřejmě nabídne všechny nejnovější technologie a funkce. Při zkoušení jinak královského posazu mě ale nepříjemně zarazil dolní konec boční kapotáže, o který jsem se praštil do lýtka hned na centrálním stojanu.









R1200GS Adventure


Mezi již dříve představené novinky patřil ještě R1200GS Adventure, o kterém jsme informovali zde. O tomto provedení cestovního endura GS společnost BMW tvrdí, že to je motocykl, se kterým můžete hned z obchodu vyrazit na cestu kolem světa - žádné další úpravy a přípravy... tak šťastnou cestu.



Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist