yamaha_tenere_duben




E-bike Storm Pulse slibuje dojezd až 380 km

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Koumes (3) napsal 27.10.2015 v 00:14

Chtěl bych vidět tu nabíječku a ten elektrický přívod, co za 38 minut nabije na 80% baterie s kapacitou 28kWh to asi není určené na nabíjení jinde, než na speciálně vybudovaném nabíjecím místě. Už vidím jak přijedu k jednofázové zásuvce jištěné max 16A, někdo mi ji umožní použít a budu víc jak 7 hodin čekat než se mašina nakrmí. Ale pokus dobrý, jen bych to nacpal do auta. Motorku co není slyšet bych asi doma nemusel.

stassek (14) napsal 16.10.2015 v 08:45+1

...tak právě na to běžné ježdění, kdy nehltám tisíce kilometrů, tj. jedu do práce, po městě (když už musím), na návštěvu do dojezdu vozidla (tj. do 300km) je e-mobil lepší volbou (nečekám na pumpách, nemusím si kvůli nim zajíždět, nabíjím doma/v práci, nemluvě o podstatně zábavnější jízdě). Když si spočítáte, kolik času strávíte kolikrát na benzině a cestou k ní, tak jednou za čas 15-20min. (pokud neberu do plna) není žádná tragedie. Ale samozřejmě záleží co kdo preferuje. Má osobní zkušenost je, že kdybych mohl (finance), tak už si benzin nekoupím, protože e-mobily mají 3 návykové věci: neuvěřitelný odpich, neuvěřitelné ticho a neuvěřitelně nenáročnou údržbu O ekologii samozřejmě mluvit netřeba, ono nejekologičtější vůz na trhu je škoda120

Petřičák (184) napsal 15.10.2015 v 23:13

Já proti elektromobilitě v zásadě nic nemám, pouze si dovoluji upozornit na její nevyzrálost v případě požadavku autonomního provozu. Kdyby tu opravdu šlo o ekologii, nekřižují evropské dálnice statisíce kamionů ale nákladní vlaky tažené elektrickými lokomotivami. ČR měla k něčemu takovému naprosto vynikající předpoklady v podobě husté železniční sítě ještě z dob rakouského mocnářství. Jenže to by se musely dělat věci s rozumem a důsledně. Místo toho se vlečky k průmyslovým podnikům rozkradly kvůli železu za pár korun ve sběrnách...

Tech (43) napsal 15.10.2015 v 22:34

Souhlasím, předpovídat změny klimatu je asi tak spolehlivé jako předpovídat počasí na měsíc dopředu, moc proměnných. Vědci ani neví, co způsobilo prudké ochlazení a hladomor před 300lety, a to bylo na zemi o hoodně méně lidí, stát se to teď, tak se všichni pozabíjíme v občanských válkách. Já E mobili nevnímám jako nástroj na zastavení ubývání ledovců, ale na novou technologii přinášejicí veliké výhody oproti pístům co se šoupají nahoru a dolu 10 000x za minutu :D

Petrcx (3) napsal 15.10.2015 v 22:34

Nechápu jak tomu můžou říkat EKO.Už jen těžba barevných kovů a následná výroba Baterií nebo palivovových článků udělají na Zemi větší bordel než spalovací motor svojí celoživotní kariérorou.Další věc je-jak už tu někdo psal že to dobíjí elektrárny spalující fosilní paliva.Kovy se vytěží v africe a výroba provede v číně (je jasný za jakých podmínek) a my tady to koupíme a myslíme si jak jsme pěkně EKO.Přístup pražskýho chalupáře-co je za plotem mě nezajímá,hlavně že mám vyšperkováno u sebe. Pak jsou plný škarpy a lesy u silnic bordelu.
Další věc je likvidace baterií.To asi taky nebude nic levného a už vůbec ne ekologickýho.Elektrika bude určitě budoucnost i u moto ale momentálně to nadělá víc škody než úžitku.
Co se týče designu tak je to docela zajímavý.Neříkám krásný ani hnusný ale originální.Rozhodně tím vzhledem uškodí světu míň než tím svým''EKOPOHONEM''

honza.tar (15) napsal 15.10.2015 v 22:05

Čínská motorkářská specifika:

------ U řady pump v centrální a západní Číně nesmí motocykly tankovat benzin přímo do nádrže – motocykl zaparkujete alespoň sedm metrů od stojanu a benzin si nosíte v konvi, kterou vám obsluha zapůjčí
------ V Číně je maximální povolený objem motoru pro motocykly 250 cm3. Motocykly s vyšší kubaturou zde není možné registrovat a provozovat
------ Na naprostou většinu dálnic vás s motorkou v Číně nepustí a díky systému mýtného se toto nařízení dá těžko obejít
------ Mýtné se platí na dálnicích a na řadě významnějších meziměstských silnic. Prakticky vždy jsou cyklisté a motocyklisté od placení mýtného osvobozeni – je třeba se jen protáhnout po úzké cestičce okolo mýtných bran
------ V některých velkých městech jsou motocykly zcela zakázány, jinde zase tolerují pouze ty s elektrickým pohonem
------ Přestože řada u nás prodávaných motocyklových a out-door doplňků, jako helmy, rukavice, „gumycuky“, gore-tex atd. jsou „Made in China“, tak toto vybavení běžně v Číně neseženete. Místní například jezdí většinou zcela bez helmy nebo s něčím, co připomíná spíše plastovou čepici. Viděli jsme prodávat i helmu z rákosu...
//www.motohouse.cz/expedice-cina-2008-napad-za-vsechny-drobny-1-dil

Malá silniční zácpa v Číně
https://www.youtube.com/watch?v=O3kL6nMap2s

Petřičák (184) napsal 15.10.2015 v 21:02-1

Ropy na planetě je dostatek ještě na hooodně dlouhou dobu dopředu a nikdo prozatím nebyl schopný jasně prokázat, že změna klimatu je způsobena výhradně lidskou činností. V minulosti se střídaly doby ledové a meziledové, kdy naše zeměpisná šířka byla téměř neobyvatelná a jindy tu byly možné i dvě sklizně do roka. Elektrická energie je skvělá věc, ale pro praktické využití má svoje omezení tak jako cokoli jiného. Rád bych například viděl jak si elektrofilové představují pohon letadel.

Petřičák (184) napsal 15.10.2015 v 20:54

stassek: Tak nevím, kdo tu zaspal dobu... Zběžně jsem si ty elektrické ódy přečetl a kromě onanie nad pořizováním elektrické hračky je to v zásadě jen příběh o tom "jak jsem hledal zásuvku". Sorry, ale stroj si vybírám podle toho aby vyhovoval mému jízdnímu stylu a ne aby mi diktoval tempo. Atmosférický benzínový motor v autě i v motorce mám i kvůli tomu, že při plném plynu nežere i trávu kolem cesty jako dnešní úžasné downsizované hodinové strojky. Nemluvě o faktu, že ten člověk má to auto nanejvýš tři roky, jsem zvědav na kapacitu jeho baterií a celkový dojezd po pěti a více letech denodenního užívání při všech možných druzích zátěže. Pokud vím, i nejnovější baterie potřebují čas od času "naformátovat" - tedy projít kompletní cyklus nabití a vybití. Zvlášť pokud se často nedobíjí na plnou kapacitu. A i kdyby auto samotné fungovalo, stále je tu onen problém s přetížením elektrické sítě. Už vidím všechny elektrofily jak přispívají do kasičky na nové bloky do Temelína a Dukovan.

Mig_35 (345) napsal 15.10.2015 v 19:08

Motorka nebo auto na elektriku je něco jiného. Brutální krouťák elektromotoru má svoje pozitiva. To šílené zrychlení z nuly přesvědčí každého. Na druhou stranu, zvuk V8 má taky něco do sebe. Je to jako všude a se vším, všude jsou plusy a mínusy, nic není černobílé.
Nejrychlejší Tesla je ve zrychlení na úrovni Nissanu GT-R. Oba stojí podobné peníze. Tesla bude mít daleko brisknější reakci na plynový pedál, GT-R zase pěkný zvuk a spoustu dalších libůstek. Prostě - cest k cíli je daleko víc, než jen jedna...

stassek (14) napsal 15.10.2015 v 11:27

řekl bych že Petřičák zaspal krutě dobu. Zde: //www.roznovan.cz/~kubis/models.php se lze dočíst o několikaletých zkušenostech s používáním elektromobilů Nissan Leaf a Tesla S k údivu publika ono to fakt funguje a funguje dobře nabito je do 80% za půlhodinu, ovšem 80% představuje zcela dostatečný dojezd. Tedy pro dojíždění a běžné ježdění naprosto dostačující. Jasné ale je,že to asi zatím není ideál pro obchoďáky... Jediný opravdový technický problém, který elektropohon má, snížení kapacity baterií v zimě, no a samozřejmě cena (od níž se samozřejmě odvíjí i kvalita akumulátorů)

Tech (43) napsal 15.10.2015 v 09:25+1

Kdyby bylo po vás, ještě spíme v jeskyních, jak se bojíte nových věcí. Výhody e-pohonu jsou nepopiratelné. Žádné filtry, žádný olej, obrovský rozsah otáček, nenutnost převodovky, spojky, rekuperace energie, točivý moment. Vždyť spalovací motor 80% svého života jede bez plynu nebo na volnoběh. Baterie jsou jediný problém, zatím. Jasně je blbost, vyrábět energii ve spalovací elektrárně a říkat, že mám nulové emise, ale tak to doufejme nebude věčně. Lidstvo musí přejít na enegrii z štěpení časem snad spojování jader, žádné obnovitelné zdroje ropu nenahradí. A jinak ropa nejspíš "nedojde" nikdy, ale jestli ji budeme pálit dál a dlouho, obyvatelé u moře vám nepoděkují. Pravděpodobně ji vytlačí modernější technologie, viz kauza VW.

Jakub-od-X-bikers (190) napsal 15.10.2015 v 08:50

Tyhle studentské projekty je třeba brát tak jak jsou myšleny = praktické cvičení v realizaci výrobku. Technické řešení je limitováno finančními možnostmi, takže v převážné většině případů nepůjde o nic nového a perfektní funkce je až na pět a dvacáté koleji. Může se objevit dobrý nápad, který pak nějaká specialisovaná firma dotáhne za obrovských nákladů až do stadia použitelnosti v reálných podmínkách. Tohle je každopádně designově hnusné kvůli potřebě obrovského prostoru pro baterie. O jízdních vlastnostech si nedovolím spekulovat, ale na první pohled je jasné, že zatáčku s tím rychle neprojedete, protože se to nedá pořádně naklopit. Pojede se s tím asi jako s nízkým a širokým chopperem, ačkoliv to vypadá jako kříženec starého "nanuka" nebo Bimoty Mantra s dakarským endurem.

Sukin (93) napsal 15.10.2015 v 08:19

Zlatá kejvačka, tyhle ty moderna

čzťák (17) napsal 15.10.2015 v 07:31

Komu tím prospějete?

Bothrops (249) napsal 15.10.2015 v 06:38

Tak doufam, ze na me nezbyde vole, to je odporny jak hajzl

šelep (321) napsal 14.10.2015 v 22:32

No comment.

jezdec74 (18) napsal 14.10.2015 v 21:31

Téměř každá motorka je něčím hezká ... ještě, že toto motorka není, to by bylo vážně spíš za trest

Maho (33) napsal 14.10.2015 v 21:23+1

To jsou zase třetihory kecy.. mašina super..

Zedsdead (293) napsal 14.10.2015 v 21:19

Jo, zase jedna trefa úplně minula terč.
Mě zaujal malý možný úhel náklonu cca. 30% a zjevná malá průjezdnost terénem.
Ta cesta kolem světa bude zřejmě asi jen po kvalitních asfaltových silnicích...takže to bude cesta kolem civilizovaného světa...takže kolem západní Evropy.

Petřičák (184) napsal 14.10.2015 v 20:19

Další významný problém spočívá v tom, že kdyby se nějakým zázrakem elektromobilita opravdu začala používat ve velkém, zkolabovala by elektrická síť. Nabíjení takovýchto baterií už má pořádný odběr a postavit atomovou elektrárnu (jiná u nás moc nedává smysl) se fakt nedá přes noc.

Rosi45 (41) napsal 14.10.2015 v 20:19

Dokud se bude 60% elektrické energie vyrábět spalováním fosilních paliv, je celá e-volovina na ho.. uby. O tom eko-teroristi neradi slyší!

Marex (2569) napsal 14.10.2015 v 19:10+1

Konečně to někoho napadlo. Nabíjecí stanice na čerpačce je ptákovina. Tohle smysl má a divím se, že to potřeboalo tlik času. Teď ještě zlevnit ty baterie. Ty jsou nekřesťansky drahé.
Teda ale je to hnusný stroj. :D

Petřičák (184) napsal 14.10.2015 v 18:30-1+1

Systém výměny akumulátorů je hezký, ale neřeší všechny problémy. V zásadě je to stejný princip který se užíval v hluboké minulosti u animální dopravy. Na významných zastávkách existovaly tzv. přepřahací stanice kde bylo možné unavené koně přepřáhnout za čerstvé. Jinými slovy místo koní budeme měnit baterie... Tomu říkám pokrok. A to nemluvím o faktu, že baterie poměrně rychle ztrácí svojí kapacitu. Cca po pěti letech jsou dnešní úžasné moderní baterie cca na 40% původní kapacity. Pak chci vidět ten dojezd. Pokud je mi známo, nádrž na benzín se postupem času nescvrkává.

honza.tar (15) napsal 14.10.2015 v 16:51

Systém výměny akumulátoru je, už v Asii ( Taiwan ) provozován.
Gogoro GoStation
https://www.youtube.com/watch?v=fgeMsS9vEcY
Gogoro Smartscooter
https://www.youtube.com/watch?v=SahFVj90Nr8
Gogoro (malé a divoké)
https://www.youtube.com/watch?v=VvplVdHRSVI
Gogoro engine
https://www.youtube.com/watch?v=jKb4XAlXoJM
Tesla S má elektromotor velký jako meloun (Single Motor) a ten dává výkon 310 kW = 416 k , 600 Nm
Komu to nestačí, dá se koupit ještě výkonnější verze s 2 melouny (Dual Motor)

micro (5) napsal 14.10.2015 v 16:35

Jak zde někdo napsal, po 10, velká fronta, 15 minut a jedu dál. Po ujetí na e-moto 380km 8hodin stojím. Pro mě

Nagash (382) napsal 14.10.2015 v 16:30

To je hnus velebnosti ! Doufám, že pořád zbyde dost ropy na naše klasické ježdění spojené s normálním cestováním a nekonečných debat o tom jaký laděný výfuk vybrat

Daart (21) napsal 14.10.2015 v 16:15

Elektro motorům rozhodně palec nahoru, bohužel si ale nemyslím, že by se naše generace dočkala nějakého boomu s perfektním dojezdem, který nebude vykoupen brutální váhou.

ullw (-277) napsal 14.10.2015 v 15:50-1

Ono to nebude 380 km, pokud to bude uděláno podle keců dnešních reklam, tak to bude 80 km a dobíjení 20 hod.

.Padre. (76) napsal 14.10.2015 v 15:08

Tech (43) napsal 14.10.2015 v 13:46+1

Je to budoucnost motorismu. Spalovací motor je zastaralá technologie. Jednou se o tom budou děti učit jak my o století páry. Kdyby nebylo ropné loby už bychom na benzín nejezdili.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist