Nové Ducati 2010

Pověsti nelhaly, nová Multistrada 1200 se opravdu hlásí do kategorie cestovních maxiendur, a přitom díky stejnému motorovému základu se suberbiky nabízí úctyhodných 150 koní vyšperkovaných kontrolou trakce či režimy vstřikování. To ale není vše, Ducati předvedla také inovovaný Hypermotard v několika verzích a 1198R Special Edition.

Nové Ducati 2010

Kapitoly článku

Ducati Multistrada 1200

Hlavním hitem celé letošní výstavy bezesporu bude nová Multistrada 1200. Před pár okamžiky během slavnostního večera na Milánském výstavišti ze stropu majestátně sestoupila plošina s touto očekávanou novinkou v červené barvě, aby ji vzápětí doplnil ještě černý a bílý exemplář. Poté začalo představování nových funkcí a vlastností a bylo opravdu o čem povídat.
Futuristická tvář Multistrady kombinuje náznak enduráckého zobanu, ovšem s průduchy evokujícími náporové sání. Podobný motiv dvou oválných otvorů se opakuje ve zpracování výfuku, zbytek konstrukce je poplatný současnému stylu Ducati, to jest příhradová trubková konstrukce kolem motoru, litá podsedlová část a před řidičem umístěný plně digitální displej. Mezi designové libůstky Multistrady pak patří směrovky umístěné v krytech rukou, ale třeba i pořádně široká řídítka, která mi spolu s tvarem nádrže připomněla další italku, která zabrousila do říše cestovních maxiendur, a sice Moto Guzzi Stelvio.
To hlavní se ale skrývá uvnitř. Pravoúhlý dvouválec s maximálním výkonem 150 koní odvozený ze superbiku Testastretta evoluzione je doplněný šestistupňovou převodovkou s mokrou spojkou a dokonce i kontrolou trakce. Agregát využívá elektronickou rukojeť plynu ride-by-wire a nabízí čtyři různé režimy průběhu výkonu, které si nastavíte pomocí ovladače na pravém řídítku. Takže nezbývá než vybírat, Sport, Touring, Enduro nebo Urban. Každý režim má jinak nastavený výkon, kontrolu trakce a podvozek.  A k probuzení motoru dokonce ani nemusíte otočit klíčkem, Ducati se totiž přidala k výrobcům nabízejícím dálkový klíček, který stačí mít v kapse, a tak můžete jen cvrnknout na startér a vyrazit.
To ale zdaleka není vše. Ducati totiž o této novince mluví jako o "čtyřech strojích v jednom - sport, cesťák na dlouhé putování, městský bajk a enduro na zpevněné cesty". To vše podporuje plně elektronicky nastavitelné odpružení Ohlins (dostupné ve vyšší verzi S doplněné také karbonovými komponentami), které ve zmíněných režimech vstřikování nastavuje odlišné charakteristiky odpružení. Elektronické odpružení navíc dokáže reagovat i na zatížení motocyklu. K dispozici je dokonce i nastavení Enduro s celkovým zvýšením podvozku! Obě verze mohou být doplněny systémem ABS. Verze S bude nabízena také v provedení Touring s přidanými kufry, vyhřívanými rukojeťmi a centrálním stojanem.
Zajímavý je také pohled na digitální displej či spíče palubní počítač. Kromě obvyklých údajů a kontrolek je zde nastavení režimu motoru a odpružení, ukazatel zařazení rychlosti, okamžitá i průměrná spotřeba paliva, jelikož Multistrada se chlubí nesrovnatelně vyšší účinností než "žravá" 1198, a jako bonbónek třeba i varovná kontrolka před nebezpečím námrazy - to pokud vyrazíte někam do hor nebo na sever.

Ducati Monster 695/1100/1100S

Modelová řada nových Monsterů se sotva stačila v motocyklovém světě rozkoukat a už přichází inovace a to poměrně zásadní. Ducati reaguje na japonské naháče střední třídy a vybavila celou modelovou řadu systémem ABS. Vpředu je senzor umístěný klasicky na brzdovém kotouči, zatímco na zadní nápravě se děrované kolečko usídlilo mezi rozetou a brzdovým kotoučem, ani zadní letmé zavěšení tedy inženýrům z Ducati nedělá problém. Kromě navýšení hmotnosti se ABS projevilo i na velikosti airboxu a palivové nádrže, bohužel celé zařízení se někam vejít muselo a na naháči není místo nazbyt.

Ducati Hypermotard 796, 1100 EVO, 1100 EVO SP

Již před několika dny jsme avizovali příchod malého Hypermotardu. Parametry velikosti a hmotnosti zůstaly stejné, stejně jako použité komponenty, změnou je tak opravdu jen vzduchem chlazený dvouventil. Pouze 168 Kg lehký stroj tak bude hnát 81 koní.
Model EVO by měl z Hypermotardu udělat ještě sportovnější záležitost. Motor díky přepracované elektronice s dvěma lambda sondami v každém svodu dostal navíc pět koní. Celkově jich má tedy rovných 100. O co naopak Hypermotard přišel jsou zbytečná kila. Díky použití karbonových dílů, přepracovaných částí rámu a podvozku zhubnul o celých 5 kilogramů.



EVO SP
je pak nejostřejším motárdem, který kdy z Bologne vyjel. Místo klasických koncovek pod sedlem dostal dvě koncovky Termingoni vedle podsedlovky, kovaná kola nahradily dráty a přepracován byl i podvozek, který zvýšil světlou výšku o 30mm. Podvozek nese značku Mazzochi, brzdy jsou monobloky od Bremba. Jiná geometrie je dokonána o 20mm vyššími držáky řidítek.

Ducati 1198 R Ducati Corse Special Edition

Na své si samozřejmě přišli i milovníci italských superbiků. K výročí Ducati Corse byla představena 1198 v luxusních barvách s broušenou nádrží nalakovanou pouze bezbarvým lakem. Nechybí samozřejmě ani hromada karbonu a všechny vymoženosti, které má 1198 S – podvozek Öhlins, antihopingová spojka, nastavitelné palivové mapy, nebo kontrola trakce.
Ke stejnému výročí Ducati představila i zbrusu nové moderní logo Ducati Corse spojující nové logo Ducati s křivkami superbiku 1198 a vzorem karbonové textilie. Doufejme tedy, že výsledky v příští sezoně budou lepší a Ducati bude za rok v Miláně slavit alespoň jeden titul.

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.38
Známkováno: 13x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist