globalmoto_duben_nolan




Miláno 2008 - Ducati

Ducati předvedla své nejžhavější novinky pouhých 225 kilometrů od svého mateřského hnízdečka v Boloni, při příležitosti milánské výstavy EICMA. Světu odhalila dvě velice netrpělivě očekávané perličky - Ducati Streetfighter a superbike Ducati 1198.

Kapitoly článku

Ducati Streetfighter

Agresivním vzhledem není tato mašina svému názvu Streetfighter vůbec nic dlužna. Přední maska s přísným výrazem, nahrbená mohutná nádrž, dvouvál Testastretta Evolozione do L pěkně na očích zaklíněný do příhradového rámu nebo zadní letmáč vypadají skutečně skvěle. Dvojice mohutných výfukových koncovek po pravé straně zčásti zakrývá desetipaprskáč z lehkých slitin. Řekl bych, že to bude právě tento detail, který se postará o řadu nejrůznějších reakcí na adresu italských designerů…
Ducati Streetfighter je víceméně odhalená 1098. Motor i rám jsou totožné a liší se jen v některých hodnotách. Například oproti superbiku 1098 bylo ubráno na výkonu, takže Streetfighter nabízí všem pouličním bojovníkům 155 plnokrevníků při 9500 ot/min. Jeho maximální kroutící moment 115 Nm nastoupí ve chvíli, kdy otáčkoměr zobrazí 9500 ot/min. Odpružení nahaté streetové Ducati zajišťují tlumiče značky Showa, brzdy dodává Brembo, přičemž přední třistatřicítkové kotouče hlodají čtyřpístkové monobloky.
Zároveň přichází i verze S, která se pyšní například odpružením Öhlins s přední zlatou vidlicí, lehkými disky Marchesini nebo systémem kontroly trakce, který bude sériově montován i na další níže uvedenou novinku.

Ducati 1198

Svět supersportovních strojů se dočkal další nabroušené novinky z italských luhů a hájů. V Miláně byl motocyklové veřejnosti představen superbike Ducati 1198, který napravuje loňské tak trochu nelogické označení modelu 1098R, který měl ve skutečnosti o sto kubíků vyšší objem, aby mohl plně využít specifikace povolené pro třídu WSBK.
Od předchozí 1098 je nová 1198 na první pohled téměř k nerozeznání, a proto hlavním poznávacím znamením nové objemnější superbikové Ducati bude číslice 1198 na prsou. Jak název napovídá, objem elkového dvouválce se rozrostl o nějaký ten kubický centimetr a činí 1198,4 ccm. Všech 170 hřebců přikluše, když se motor roztočí na 9750 ot./min. a maximální krouťák 131,4 Nm dosáhne 1198 při rovných 8000 ot./min. Odpružení nového superbiku obstarávájí přední i zadní tlumiče značky Showa a brzdy tradičně pořešila italská fabrika Brembo, tak jako u předchozího modelu 1098. Ducati 1198 s hmotností 171 kilogramů bude nabízena ve dvou barevných provedení a to červené a bílé.
Pokud byste zatoužili po 1198 v černém ohozu, máte šanci. Znamená to ale pořídit 1198 doplněnou o písmenko S. To vám nabídne kromě zmíněného černého laku předevšiím pár technologických libůstek, jako jsou plně stavitelné tlumiče Öhlins, sedmipaprskové disky GP Replica Marchesini z ultra lehkých slitin, karbonové doplňky nebo kontrolu trakce, jakou má nejostřejší model 1098R.
Model 1098R nadále zůstává v nabídce boloňské fabriky, dokonce se objevuje velice atraktivní replika letošního krále světových superbiků Troye Baylisse - Ducati 1098R Bayliss Replica. Pokud vám učarovala tato krasavice v barevném provedení, jaké Troy jel v posledním závodu své úžasné závodní kariéry, je potřeba si pospíšit, protože bude vyrobeno pouze 500 kousků.
Na expozici Ducati byly mimo tyto novinky vidět také Monster 1100, Multistrada S, Monster 696 + nebo dělo Caseyho Stonera - Desmosedici ze seriálu MotoGP, které příští rok osedlá také ex-mistr světa MotoGP, Nicky Hayden.
Hned vedle stánku Ducati sídlila ladičská firma NCR. Ta se zabývá přestavbou mašin Ducati a nemohl jsem se s vámi nepodělit o krasavici NCR Mike Hailwood, která rozhodně stojí za to. Jen mi chybí těch 100 000 Eur, abych si jí mohl vystavit doma v obýváku…

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist