globalmoto_duben_nolan




Ducati XDiavel, Scrambler Sixty2 a další novinky

Předvečer milánské výstavy EICMA se nejdříve ponese ve znamení značky Ducati, která si na domácí výstavu připravila celkem 7 novinek. Vedle dvou nových Scramblerů přibyla například Multistrada zaměřená do pořádného terénu nebo nová, cestovní verze svalnatého Diavelu.

Kapitoly článku

Scrambler Flat Track Pro a Sixty2

„Žlutou“ rodinu Scramblerů doplnila dvojice nových strojů, přicházející ze světa flat track závodění na jedné straně a ze světa pohody, popu a plážových párty na straně druhé. Pro rok 2016 tak Ducati k už tak široké nabídce Scramblerů přidá ještě modely Flat Track Pro a Sixty2.

Na prvním zmíněném modelu přijel přímo na pódium Troy Bayliss. Flat Track se od ostatních modelů odlišuje opět zejména vzhledem, tentokrát doplněným o číselné tabulky a závodní zbarvení. Sportovní tóninu by měl naladit při jízdě výfuk Full Throttle s dvojicí koncovek. Mezi další prvky patří hliníkové doplňky nebo černo-žlutá hliníková kola.

Záhy se již na pódiu objevuje druhý zmíněný přírůstek a sice Sixty2. Spíše než o sportování, půjde v tomto případě především o styl a co nejsnadnější a nejpřívětivější ovládání, dostupné širokému spektru jezdců. K tomu přispívá velmi nízká suchá hmotnost 167 kilogramů, ale hlavně motor. Klasickou osmistovku, která je známá ze všech dosavadních Scramblerů, totiž nahradil poloviční dvouválec o objemu 399 ccm. Stejně jako větší brácha, má i on desmodromické rozvody a je chlazen vzduchem, ovšem nabízí nižší výkon 41 koní.

Multistrada 1200 Pikes Peak

Svého nového a sportovnějšího zpracování se dočkala Multistrada 1200 S ve verzi pojmenované po legendárním závodu Pikes Peak. Standardní model dostal nové komponenty, ze kterých lze vyzdvihnout například tlumiče Öhlins, karbonový výfuk Termignoni a další prvky. S touto výbavou se tak původně cestovní model nezalekne ani okruhu.

 

 

Multistrada 1200 Enduro

V rodině Multistrada nezůstalo jen u premiéry Pikes Peak verze. Novinkou je i varianta Enduro, která to spíše než s okruhovým ježděním, myslí vážně s terénem. Ducati tímto krokem vstupuje do světa velkých cestovních endur, kde se hodlá měřit se zavedenými velikány ze stájí BMW nebo KTM, tak uvidíme a počkáme si na první svezení.

Díky nastavenému odpružení a větším kolům o velikosti 19“ vpředu a 17“ vzadu by měla být lépe ovladatelná v terénu. Nechybí vyšší zdvih tlumičů a to o 30 mm oproti standardní Multistradě a samozřejmě i vyšší světlá výška o 31 mm. Samozřejmostí u toho modelu jsou zesílené boční plasty a mohutný hliníkový kryt pod motorem.

I přes to, že je novinka ergonomicky zaměřena na terénní jízdu, podařilo se před jezdce dostat velkou, třicetilitrovou nádrž, nabízející dojezd až 450 km. Suchá hmotnost se usadila na odpovídající hodnotě, činící 234 kilogramů.

  Oficiální video Ducati Multistrada 1200 Enduro

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

XDiavel

Další představenou novinkou je XDiavel. Ten staví na základech standardního Diavelu, ovšem přináší pohodlnější pojetí, uvolněnou jezdeckou pozici s vpředu umístěnými stupačkami a samozřejmě i dříve zmiňovaný pohon zadního kola řemenem.

A proč vlastně X v názvu? Cestovní verze Diavelu je totiž jakousi křižovatkou mezi styly, které Ducati přináší. Pro co nejlepší ergonomii nabízí prý hned 60 různých jezdeckých pozic, kterých lze dosáhnout různými kombinacemi pozic stupaček, řídítek a výškou sedla.

Oproti klasickému Diavelu nabízí XDiavel výrazně vyšší točivý moment v nižších a středních otáčkách. Maximum 128 Nm je dosaženo v 5000 otáčkách a nepříliš tradičně je vyřešeno chlazení. Aby mohly z motoru zmizet všechny hadice a design zůstat čistší, je veškeré chladící medium vedeno kanály přímo v motoru.

I přes cestovní určení XDiavelu, nelze ovšem mluvit o tom, že by stroj nějak zlenivěl. K dispozici je novinka v podobě launch controlu označeném zkratkou DPL (Ducati Power Launch), umožňující dosažení maximální možné akcelerace z místa. Ani tady se nezůstalo u jediné verze a pro extrémně náročné zákazníky tak Ducati nabídne i S verzi, přidávající některé luxusní detaily hlavně v oblasti designu.

Oficiální video Ducati XDiavel

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Hypermotard 939 a Hyperstrada 939

Hypermotard dostane pro rok 2016 nový, zvětšený a vylepšený motor. Dvouválec Testratetta má nově objem 937 ccm, výkon 113 koní a točivý moment o 10 % vyšší, než doposud. Derivátem pro zákazníky se závodními choutkami je sportovně naladěná verze Hypermotard 939 SP se lepšími komponenty v oblasti podvozku.

Druhou verzí je potom omlazená Hyperstrada, zaměřená hlavně na cestování. I ta dostala nový motor a Ducati slibuje dobře vyvážený poměr mezi jízdními výkony a každodenním užitím.

Oficiální video Ducati Hypermotard 939

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 959 Panigale

I u sportovní Panigale se šlo s velikostí motoru o trošku nahoru a celkový objem se zastavil na 955 ccm. K vyššímu výkonu a točivému momentu se přidává také nižší těžiště, dané níže posazeným čepem kyvné vidlice a pozměněný vzhled. Nové je kompletní oplastování s většími průduchy, větrný štítek, zadní část a kratší zrcátka.

Vlnu kontroverze by mohla rozpoutat nová výfuková koncovka u verze, která splňuje EURO 4. Konkrétně jsou koncovky totiž dvě a končí souběžně uchyceny vedle zadního kola. Model bez Euro 4 má výfukovou koncovku dole pod kapotáží.

 Oficiální video Ducati 959 Panigale

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist