yamaha_mt09




Ducati Monster po bulharsku

Sofijská firma Vilner si vybudovala pověst hlavně luxusními úpravami drahých aut. V seznamu jejích projektů najdete přepychově vymazlené vozy prémiových značek, jako jsou BMW, Mercedes, Lamborgini, Jaguar nebo Audi. Před nedávnem se Bulhaři začali rozhlížet po vhodných objektech pro své podnikání také ve světě jedné stopy, a překvapili odvážným počinem BMW F800R Predator. Další motocyklem, který si bulharští úpravci vzali na mušku, je Ducati Monster 1100 Evo

Svojí motorkářskou premiéru pojali designéři studia Vilner ve velkém stylu, a po jejich zásahu z původního vzhledu BMW F800R mnoho nezůstalo. Tentokrát se vydali raději cestou minimalizace základního modelu Ducati Monster Evo 1100 a upustili od zbytečného zvýrazňování detailů. Zaměřili se hlavně na to, aby výsledkem jejich práce byl kompaktnější a ovladatelnější motocykl, který se prosmýkne každou dopravní špičkou nejen v bulharské metropoli.
Podobně jako při předešlých úpravách některých automobilů, i tentokrát návrháři našli inspiraci v přírodě. Za vzor pro přestavbu Monstera posloužily čisté tělesné křivky kudlanky nábožné a také její ladné pohyby, na kterých je mimochodem založen i jeden ze stylů bojového umění Kung Fu. Jestli se  však první svezení na Ducati Monster v úpravě studia Vilnar stane zároveň jízdou poslední, o tom zdroje taktně mlčí. 
Podmotorový klín, protažený až ke krku řízení, drží na rámu speciální hliníkové držáky, které zároveň slouží jako silentbloky a zamezují přenosu vibrací dvoválcového motoru do plastových minikapotáží. Firma Vilnar je nejen autorem designu, ale zároveň také výrobcem těchto kitových dílů. Přehlédnout se nedá ani přední světlomet nebo přešité sedlo či zkrácená zadní kapota - také tyto prvky nesou označení Made in Bulgaria.
Co už na pohled nepoznáte, je nárůst výkonu o 10 koní proti standardní verzi. Bulharský tuner ale bohužel neuvádí, jakou fintou se mu povedlo další plnokrevníky z desmodromického dvouventilu vylákat.
Zcela originální je i lakování celé motorky. V západnějších částech Evropy sice už bílou perleť střídá v módních trendech černý mat, ale výjimečnost tomuto odstínu upírat nelze, zvlášť když ho Ducati nemá ve standardní nabídce. Totéž platí o dvoubarevně lakovaných ráfcích.
A protože se firma Vilner Custom Bike zavázala vyrobit pouze limitovanou sérii 100 kusů, nemusíte se bát, že by váš vytuněný Monster mohl časem ztratit punc jedinečnosti.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (16x):
Motokatalog.cz



TOPlist