globalmoto_duben_nolan




Ducati dala fanouškům barevného Hypermotarda

Dělat pro jiné barvy a lehce upravenou výbavu vlastní název modelu, to není v motocyklovém světě moc obvyklé. Tahle Ducati je ovšem výjimkou a upřímně, ani se nedivíme. Protože tahle motorka je hlavně o divokém designu.

A ten design už jsme někde viděli, my dokonce víme naprosto přesně, kde to bylo. Téměř přesně před rokem na severu Itálie při tradiční Concorso d´Eleganza Villa d´Este, světoznámé přehlídce motocyklové i automobilové krásy, kde se potkávají nádherné staré stroje a nové koncepty. Ducati tam předvedla Hypermotarda v úpravě od vlastního designového studia a jeho barvy se okamžitě staly námětem mnoha diskusí a dotazů.

A tak se v Boloni rozhodli, že to sice je poněkud šílená záležitost, nicméně k nátuře Hyproše tenhle vzhled natolik sedí, že ho začnou vyrábět i sériově. To slovíčko „vyrábět“ je tady na místě, protože v tomto případě je ten vzhled tak složitý, že to nejde jen tak naplácat obyčejnými samolepkami a přelakovat. Ducati říká, že na tohle je potřeba opravdu hodně zkušených pracovníků, kteří dokáží jemně pracovat s velmi tenkými samolepkami a celá fáze vzniku finálního vzhledu je prý velmi dlouhá a jde o komplexní proces. Výsledek však má být porovnatelný s airbrushem.

Takže se už ani nedivíme, že tento stroj bude mít své vlastní jméno, které zní Hypermotard 950 RVE. Co znamená ta zkratka, to si Italové nechávají pro sebe (třeba něco na R plus Villa d´Este), nejen u nás se to asi bude trochu plést s jistým energetickým koncernem, ale tak už to prostě je. Podle nás by se mnohem víc hodilo označení Graffiti, zejména když se tak oficiálně u Ducati jmenuje i ten vzor, co má RVE na sobě.

Verze RVE je třetí do party a zapadá přesně mezi standardní Hypermotard 950 a maniakální Hypermotard 950 SP. Technicky je to ta první verze, jež navíc dostala do sériové výbavy obousměrné rychlořazení, finančně bude také blíže, když za základ dáte cca 330 tisíc korun a za RVE (soudě podle cen v Itálii, česká cenovka ještě není) o nějakých 30 000 korun víc, za espéčko už vysolíte cca 440. Největší ambice dělat skopičiny má ovšem s přehledem právě tahle verze, na takhle barevné motorce nemůže prostě ani ten největší suchar jezdit slušně! První kusy by se k nám do republiky měly dostat v září.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 9 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zdenek54 přispěl 3 Kč
Bogodar přispěl 3 Kč
pernik92 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist