husqvarna_svartpilen_801_2




Ducati 899 Panigale - první fotky a info

Malá Panigale je oficiálně venku už dva měsíce před výstavou! Ducati před pár hodinami ukončila všechny dosavadní spekulace, a na svých internetových stránkách zveřejnila oficiální zprávy o zásadní novince pro příští sezónu. Známe už i technická data: nový motor Superquadro, 148 koní, 99 Nm a 167 kg suché váhy.

Kapitoly článku

Ducati 848 Evo je od včerejška minulostí, teď je tady nová 899 Panigale. Menší ségra zdědila po 1199 stejný rám typu monokok, který využívá motor jako jediný nosný prvek mezi krkem řízení a kyvkou. Airbox je přimontován přímo k přednímu válci, podsedlovku jistí šrouby k zadnímu, a jediným rozdílem je samotná zadní vidlice, která má na rozdíl od 1199 konvenční design.
Nová 899 je nabitá elektronickými asistenčními systémy od kontroly trakce, přes ABS, nastavení intenzity brzdného účinku motoru (EBC) až po rychlořazení. Jednotlivé funkce se ovládají přes dotykový displej, na kterém chybí jenom elektronické nastavení podvozku. Na rozdíl od 1199, majitelé 899 budou při ladění přední  43mm vidlice Showa a zadního tlumiče Sachs sáhnout do nářadí pro šroubovák a C-klíč.
I přes devítku na konci modelového označení (stejně jako u 1199) má zbrusu nový motor “Desmoquadro” zdvihový objem 898 ccm. Čtyři ventily v každém válci řídí desmodromický rozvod,  s poměrem vrtání x zdvih 100×57,2 mm je elkový dvouválec opět výrazně podčtvercový. Jeho maximální výkon 148 koní v 10 750 otáčkách doplňuje točivý moment s nejvyšší hodnotou 99 Nm v 9 000. Se suchou váhou 169 kilogramů novinka lehce převyšuje předchozí model. Stejně tak i cena bude nejspíš o něco vyšší než u 848 EVO, ale přesnou cifru zatím neznáme.


Oficiální video


Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (12x):
Motokatalog.cz



TOPlist