yamaha_mt09




Drag Day Opening

Motorkáři a motorkářky, příznivci motoristického sportu a obdivovatelé rychlosti nakoupili špunty do uší a 8. až 9. května okupovali letiště v Hoškovicích. Přivítal nás organizační tým závodů Mistrovství ČR Dragsterů – nejrychlejších motorek Evropy, sportu importovaného ze Spojených států a oficiálně u nás pořádaného od roku 2003.

Něco přes tisícovku diváků zaplnilo okolí dvojité trati (neboť dragstery se na rozdíl od sprintů jezdí ve dvojicích). VIP hosté (mezi něž patřili zástupci Hondy ČR nebo Filmových studií Barrandov) si našli svůj favorizovaný drag team a nebo také některý ze stánků s občertvením, kde vládla uvolněnější, více divácká atmosféra. I přes nepříznivou předpověď počasí byly oba dny příjemně slunečné, své návštěvníky si našly a to včetně reportážních štábů několika televizí.

Co nás čekalo nového? Letos se tento první, květnový závod odehrával po dva dny, kdy v sobotu jsme absolvovali kvalifikační jízdy a v neděli poslední kvalifikaci a následně vyřazovací jízdy. Jednou z největších změn je pořádání mezinárodního mistrovství ČR – tzn. s účastí zahraničních jezdců v soubojích o pohár. Stáje z Německa, Belgie a Holandska se dovedou prosadit a už v průběhu sobotních kvalifikačních jízd je jasné, že české týmy nebudou mít
jednoduchou pozici.



Koho na závodech nemůžete minout? Především procházka depem a průběh kvalifikačních jízd vás přivede na myšlenku, že se dívky a ženy staly nedílnou součástí tohoto ryze rychlostního sportu. Jezdí, sledují, fandí a já fandím jim, aby si zrychlení na 100 km/h za 1,3 sec. užily jak se patří. Zaujetí budí stáje závodní kategorie Street Twin a Super Twin Top Gas,
kde se setkáte s jezdci na amerických strojích Harley-Davidson, zde v netradiční úloze dragsterů (i když jak pro koho, že?). Českou značku Jawa (!!!) v podobě plochodrážního motoru Jawky z Divišova instalovaného do ryze dragsterového rámu vlastní konstrukce a doplněnému kompresorem Mercedes skvěle poladil a odjezdil Zdeněk Vávra, vítěz kategorie National Dragster. Třídy dragsterů pro letos otevřené i motocyklům do 650 ccm s možným přeplňováním.
Doslova do pomyslných sedadel nás usadil výkon Hermana Jolinka, vítěze kategorie Super Twin Top Gas. Dosáhl svého nového osobního rekordu 8,376 sec. a s elegantním strojem vycházejícím z Ducati předvedl vynikající sportovní výkon. Opravdová radost a bezprostřednost Jolinkových reakcí přidávala na příjemné atmosféře. S Hermanem Jolinkem se diváci uvidí v červenci v Bechyni, také v Hockenheimu a na konci srpna zase v Hoškovicích. Nestor české dragsterové scény, pan závodník, Otto Knebl změnil technologii motoru – z přeplňování oxidem dusným přešel na turbo a i když dosáhl nejvyšší rychlosti závodu, 285,24 km/h při 8,069 sec., umístil se nakonec na třetí místo třídy Competition Dragster.
Své první bedny dosáhl Horst Hochheusel, odnášel si stříbro za kategorii Super Street Bike.
Ceny byly rozdány a každý z nás odcházel plný dojmů, zážitků a sportovního napětí. Ti, kterí svůj motocykl přihlásili do závodů kategorie Public Bikes, měli o zkušenost (a Jarda Kunášek spolu s Michalem Kadlecem i o zlato) navíc. Uvidíme se na dalším závodu série MS ČR Dragsterů – 12. a 13. června zase v Hoškovicích.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist