yamaha_demo_tour




Další Italky z Milána

MV Agusta, Moto Morini, Piaggio a další italské značky se na domácí půdě samozřejmě také musely předvést s novinkami. Hlavní italské hity v podání Ducati, Aprilie a Guzzi jsme již zveřejnili, teď přišla řada na značky, které jsou na našich silnicích přeci jen méně obvyklé.

Moto Morini Granferro

Avizovaný maximotard s dvouválcem Bialbero CorsaCorta 1187 ccm je vyladěný na velmi slušných 125 koní a krouťák 112 Nm. Základní konstrukce vycházející z cestovního maxiendura Granpasso byla pro motardový styl jízdy posazena na odlehčené sedmnáctipalcové ráfky a doplněna plně nastavitelným odpružením. Na cestovní strunu zase brnká až neuvěřitelný objem nádrže 27 litrů, takže se nemusíte bát, že vám při řádění v průsmycích dojde šťáva.


MV Agusta F4

Nová F4 na první pohled vypadá shodně s loňským ročníkem a musíte být opravdový milovník této značky, abyste zjistili, že je ve skutečnosti celá decentně vylepšená a jiná. Z řadového čtyřválce o objemu 998 ccm, což je snížení z loňské jedenáctistovky kvůli zájemcům o start ve superstockách, výrobce s pomocí variabilního sání dostal 186 koní, to už by na pár sportovních úspěchů na tomto skvostu mohlo stačit. S krocením tohoto stáda pomůže kontrola trakce MK II. V řeči absolutních čísel je nová F4 2010 odlehčená téměř o 10 kg, to v tomto oboru opravdu není málo. Také řídicí jednotka Magneti Marelli 7SM je pro závodníky hodně dobrou zprávou...

Koncept Piaggio USB

Zkratka USB neznamená, že skútr bude jezdit na baterii z notebooku, jde totiž o zkratku pro Urban Sport Bike. Zajímavá je představa o pohonu - kombinovaný pohon dvoutaktního motoru s elektromotorem na baterii s možností dobíjení ze sítě je zajímavý nápad. Nejen že to otevírá postranní uličku, kterou by se do dnešní doby posedlé ekologií scénu opět mohly vrátit dvoutakty. Elektromotory se totiž vyznačují hlavně pořádným krouťákem, který navíc dodávají stabilně bez ohledu na otáčky. No a dvoutakt je zase vysokootáčková věc zaměřená spíš na výkon, společně by to mohlo hodně dobře fungovat.

CR&S Duu

V Miláně jsem se samozřejmě musel zastavit také u této šílenosti. Dvoulitrový V-twin je koupený od S&S, zbytek konstrukce má na svědomí dílna CR&S zabývající se dosud jen přestavbami. Futuristické zpracování všech komponent, kdy ani nevíte, zda se koukáte na světlomet nebo třeba vzduchový filtr, v reálu vypadá docela lákavě a firma hodlá na jaře pustit na trh první omezenou sérii.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist