yamaha_mt09




Bosch a Continental: Budoucnost stojí na radarech

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Erznzut (-1) napsal 06.12.2018 v 13:46

Budoucnost je v hajzlu, protože svět už se v prdel vobrátil.

jaro27 (78) napsal 02.12.2018 v 08:30

"Continental také pokročil v algoritmech detekce objektů a radary tak dokáží objevit i malé věci, jako třeba upadlý výfuk."

Paráda. Ešte vymyslieť algoritmus na trochu štrku na ceste, či nebodaj olejovú škvrnu (áno, ešte aj dnes), výmoľ, či nejakú inú "babánovú šupku".
A bude aj tak, že ak mi začne padať strom na cestu a ja budem chcieť zabrzdiť a algoritmus ten strom neuvidí, tak mi zapípa kontrolka, ktorá bude znamenať: "Xuju, čo brzdíš, pridaj!"?

zdalis (17) napsal 01.12.2018 v 19:42

Mozna dobre mit ale ucrcite dobre vedet jak se to vypina

petr1000001 (197) napsal 30.11.2018 v 22:34+1

krom toho,naprosty souhlas,ze to vychova akorat tak generaci "pilotu" naprosto mimo realitu... kolik lidi si dnes vypočítá z hlavy (6x8)+(8×6)= ?? kdyz maj v mobilu kalkulacku,netreba to ovladat,kdyz se toho stejne doberu...
a tohle je stejny,... o tom ze byla krizovka ,si mozna ani nevsimnou a postupovat tak budou s prstem v nose bliz zase jen vetsimu pruseru,... pasivni asistence,ok,ty mne maji profackovat,at cumim,ale hejbat mejma rukama,nohama za mne...diky ne e.

petr1000001 (197) napsal 30.11.2018 v 22:25+1

Tak jako ohlidat mrtvej uhel,ok-beru... (si ho hlidam tak ze se zarazuju pred toho co jsem predjel..) to je asi vse,ani abs nefunguje..koupil jsem moto s vyrazenym abs a nechal ho tak,spravil jsem ho kvuli prodeji,aby bylo moto v cajku a bezprostredni srovnani-pruser... normalne to prodluzuje brzdnou drahu v prudkem brzdeni dost znatelne!!! no a nyni predstava ze jedu mezi autama vpred a mrcha asistent furt brzdi,no to bych se po... na moto (zatim?)nelze pouzit aktivni asistenty,protoze je to skutecne jako by vam nohy behali podle toho jak je ridi mobil...) pasivni upozorneni ?-ok ,no a vysilat okolo sebe autum at zastavi,protoze za rohem letim ja,to muzou klidne taky,vic netreba ;)

standavfr (96) napsal 30.11.2018 v 09:46+4

Tohle jen vyrobí další idioty v provozu.Už dneska se ukazuje,že přemíra asistence vede jen k větším průserům a schopnost řidičů řídit se snižuje.Začalo to GPS navigacema.Kolik aut končí v lesích a polích,vždyť je tam přece navigace navedla.Už teď jezdí na motorce každej kdo má díru do prdele a podle toho to taky vypadá.

nexus (61) napsal 30.11.2018 v 06:08

Slovy Homera Simpsona -- kdo to potřebuje , tak je BLB a hotovo.

abbany (137) napsal 29.11.2018 v 19:38+2

všema temato serepetičkama budou řidiči čím dál víc míň ostražití, a budou se víc spoléhat na elektroniku... ale jen do času, než se stane to, že to či ono čidlo vypoví službu, nebo ten či onen senzor bude zasarnej od bláta, nebo bude na něm nalepenej nebohý čmelák , nebo vosa.
To se pak začnou dít věci.
Nemám nejnovější mašinu, ale když přesednu na hondu CX 500 z osumdesátých let, tak jsem ve střehu a nychystanej. nespolíhám se na to či ono, ale jenom na sebe a své schopnosti.

To je pak teprv požitek z jízdy... to teprv cítím, že mašinu vedu já, a ne ona mne...
Ale kdo chce autonomní motorku, i pro toho už je uvaříno...

Targus (428) napsal 29.11.2018 v 14:43

tatabike
Montovat elektriku do aut a motorek je rozdíl?
A jaký, pro boha?
Furt to je jedna štěnice na drátě, který se zapíchne do řídící jednotky nebo do
sběrnice.

Jediný rozdíl je v nastavení činnosti, kteréžto dělá neskutečné 3,14-viny i na autech a na motkách tyhle štěnice přímo ohrožují život řidiče.
Nic jiného se už nevymyslí, jedině pilovat soft, který stejně NIKDY nepochytá všecky varianty situací, ke kterým může dojít.

Testoval jsem tři kamiony, které byly "v plné náloži". Jedna svině horší, než druhá. Spotřeba vyšší, předjíždět se nedá, samo to brzdí, když nechci nebo nepotřebuju, furt na mě cosi bučelo a blikalo. Jo, možná to nevadí mamlasům, kteří vylezli z autoškoly a mají problém trefit ke správným dveřím auta. Ale já jsem poslal dealery hezky do pr**le a řekl jsem jim, že jestli chtějí něco prodat, ať dotáhnou auto bez elektriky a s fofrklackem.
Na motku takové "vychytávky Ládi Hrušky" akorát tomu, koho sere život.

tatabike (52) napsal 29.11.2018 v 14:19

To PK14

nejsem ani to ani ono. Jen jsem docela alergický na hospodské pindy.

tatabike (52) napsal 29.11.2018 v 14:12

To Targus :

radary a různá čidla monovat do aut a motorek je zásadní rozdíl, o tom m.j. i článek je.

deluxa (347) napsal 29.11.2018 v 08:58-1+5

Je to kombinacia biznisu, penazi, papalaskej chorej predstavy a faktu ze dalsia a dalsia generacia novych vodicov je coraz hlupejsia a na ceste absolutne nepredvidatelna. Velka korporacia,lobby,podplacanie, postupne a nenapadne zavedenie do legislativy ako povinna,smrtelne dolezita a nevyhnutna sucast auta/moto. Nakoniec to vsetko zaplati kupujuci. Vsetci su spokojni, vyrobca aj dodavatel. Cele to speje k plne autonomnej, a od cloveka samostatnej/nezavyslej preprave, kde bude v buducnosti zakazane jazdit po verejnej komunikacii bez povinneho siahodlheho zoznamu patentovanych a certifikovanych elektrobludov ktore vlastni,vyraba jedna velka firmicka. Vitajte v korporatnom fasizme...

pistapista31 (20) napsal 29.11.2018 v 07:43

bral by som to iba ako upozornenie na nebezpečenstvo ale žeby to ovladalo moto tak to nie

standavfr (96) napsal 29.11.2018 v 07:03

Takže budu veteránista,co se dá dělat.Tohle nechci ani v autě,natož v motorce.

pk14 (175) napsal 29.11.2018 v 06:59

tatabike - tak určitá, nebo 5. od Continentalu? Ty si to přečti a i ty tvé příspěvky v různých určitých momentech. Jestli ty nebudeš učitel nebo politik, předseda poslaneckého klubu obecných pindů, vizí a meziřádků

Jo zkoušky budou. Za provozu. A tlustý uživatelský návod. A ke konci bude dlouhá kapitola hódně drobným písmem...
V určitém momentu teda samozřejmě

HiddenSnake (27) napsal 29.11.2018 v 06:27

jako pekny, ale nechel bych byt ten kdo to bude testovat ... nez se to vychyta

Targus (428) napsal 28.11.2018 v 22:56

tatabike

Já fakt nevím, kde jsi vzal, že tyhle ty udělátka půjdou do zkoušek. Všechny tyhle krámy se už dávno do aut montujou. A implementace do motorek je pouze otázkou, jak to navlíct, aby to ti idioti s helmami na hlavách (to jako motorkáři, mezi něž se počítám i já) konečně začali kupovat.
Protože o prachy jde až v první řadě, jak praví jedno moderní přísloví.

Targus (428) napsal 28.11.2018 v 22:50

_Hans_

Jsi s těmi elektropomocníky dost mimo mísu, ale neva. Hlavně že máš názor.

1/ zákonem je nařízeno kromě ABS i plnění emisí, což bez elektroniky jaksi moc nejde.
2/ žádný zákon nedává povinnost výrobcům spřáhnout všechny funkce na jednu řídící jednotku, ale oni to dělají snad všichni bez výjimky a rádi. Protože když se posere jedna věc, je znefunkčněn celý výrobek, a to je, oč tu běží. Žádná oprava samo domo, ale hezky do značkového servisu a solit. A pořádně.

tatabike (52) napsal 28.11.2018 v 22:47

to kawassak :

fakt si článek přečti ještě jednou a v klidu.

nikde v článku není uvedeno že za týden už takovou výbavu někdo bude seriově na motorky vyrábět a montovat. Bavíme se o fázi výzkumu a zkoušek, kdy v určitém momentu se dá už uvažovat o tom, že určitá generace radaru by se dala na motorkách zkoušet, tak si to přeber.

JA-NE (763) napsal 28.11.2018 v 21:14

niekolko rokov pracujem pre jednu japonsku znacku.. tato znacka vyraba aj motocykle aj auta... radarove systemy vo vozidlach tejto znacky su znacny pruser..viac nefunguju ako funguju.. lutujem ludi ktorym vyprsi zaruka a tento system sa im pokazi alebo budu mat buracku v casti kde je radar umiestneny.. bavime sa o niekolkych tisicoch eur za radar..o programovani ani nehovorim... takze prijemnu zabavu snad sa to vychyta a bude to menej nachylne. resp. snad su na tom ine znacky lepsie... kazopadne by som to na motorke nechcel.

kawassak (127) napsal 28.11.2018 v 17:46+2

"bóóže můj" mamabike(reaguješ jak ženská): 4 generace jsou nějaký a 5. bude najednou 100%? Jaká by pak musela být šestka?

tatabike (52) napsal 28.11.2018 v 16:11

to Tommy911 :

za prvé - veterány zatím také nikdo nezakázal.

Za druhé - vývoj v dopravě spěje logicky k autonomním dopravním prostředkům, ať se nám to líbí nebo ne. Čili v přechodné době budou jak auta tak motorky (a nejenom dopravní prostředky , ale v případě motocyklisty i přilby a oblečení) vybavovány různými typy asistentů - o tom je článek.

Volné ježdění pak lze předpokládat pouze v uzavřených prostorách různých tratí, tak to prostě bude...

tatabike (52) napsal 28.11.2018 v 16:01

to kawassak : bóóže můj - přečti si článek ještě jednou. Například Continental pro motorky uvažuje radary až 5. generace právě z důvodů eliminace toho, co popisuješ.

Žádný z výrobců elektroniky není takový debil, aby motocykly osazoval eletkronikou v generaci, která funguje v autech s chybami...

sramis (95) napsal 28.11.2018 v 15:07

K tomu Scenari 2 - Najdete si Ford Mustang - Najdete dva vysledky. Jeden s dvouma hvezdama, druhy se trema. Co se zmenilo? Karoserie furt na picu, ale je tam vic elektroniky k zabraneni kolize...

sramis (95) napsal 28.11.2018 v 15:03

@JoskaH - Dneska maj auta plno pomocniku, coz je pravda. Ale proc? Jsou do toho tlaceny peti hvezdickama od EURO NCAP a podobnych instituci. Ti totiz uz nedavaji pet hvezd jen proto, ze karoserie te ochrani, ale proto, ze elektronika zabrani kolizi...

Scenar 1 - auto s paradni karoserii, bez elektroniky - 3 hvezdy
Scenar 2 - Auto co ma karoserii na picu, ale spousta chytry electroniky co zabrani kolizi - 3 hvezdy
Scenar 3 - Kombinace dobry karoserie a elektroniky - 5 hvezd

Jelikoz kazdy normalni clovek pri nakupu auta kouka na ty hvezdy, zadny vyrobce se o ne dobrovolne neokrade, kdyz muze koupit nejakou standardni jednotku od Boshe a zapojit ji...

Motorky pokud vim EURO NCAP nevedou, ale brzo to tam taky spadne...

_Hans_ (26) napsal 28.11.2018 v 14:24+1

To jsou zase reci. Zatim je zakonem narizeno jen ABS. Proc se teda vyrobci motorek vubec snazi a systemy zminene v clanku nakupuji a na sve motorky montuji?

A kolik z tech nadavajicich lidi by si skutecne tu holou novou motorku koupilo, kdyby meli moznost volby? Celkem by me zajimala statistika prodeju u BMW, ktere moznost konfigurace nabizi (i kdyz tam se zatim bavime jen o aktivnim podvozku, Quickshifteru apod.) Ducati a KTM moznost volby nenabizi, protoze si asi dobre spocitali, ze se jim to nevyplati. Japonce neresim, protoze ti jsou s implementaci pomocniku pozadu.

pk14 (175) napsal 28.11.2018 v 14:13

Tommy, veterány taky?
Motorku mi ještě nikdo nenutil.
Buď koupíš, nebo ne.

Tommy911 (16) napsal 28.11.2018 v 13:17-1+2

tatabike nemas pravdu s tou slobodou.Pretoze zrovnavas dve nezrovanatelne veci. Starsie motorky(auta) casom zakazu. Vies kedy by to bola tvoja slobodna volba? Ak by si si v buducnosti isiel kupit motorku a dali ti na vyber ci tam xces tie "smart" systemy alebo nie. Ak nie predali by ti moto bez toho. To je slobodna volba.
Toto je len vnucovanie a podradovanie sa!

JoskaH (439) napsal 28.11.2018 v 13:10

Nad nástupem elektroniky lze v diskusich vehementně plakat, ale obávám se, že to je asi tak vše...Dneska, jak jsem nedávno v praxi zjistil, koupit auto znamená v praxi zaplatit si 15 asistentů a pomocníků, nebo si koupit Dacii v holobytu bez klimosky a stejně jich tam aspoň 5 bude

kawassak (127) napsal 28.11.2018 v 13:06+3

...adaptivní tempomat v aute se občas lekne rohu auta před a při předjíždění přibrzdí. Výborná situace na dálnici. Nelze oddělit od obyč. tempomatu, blbne i na nejkratší distanc... Doba asistentů!
Takže k motorce chci pouze asistentku.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist