yamaha_demo_tour




Čína investuje do továrny JAWA

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
endur (6) napsal 27.04.2016 v 14:36

Chybný krok, budoucnost ukáže nesmyslnost tohoto "Projektu".

pacizek (10) napsal 21.04.2016 v 12:37+1

Kdybych byl bohatej jako Babiš, nevymýšlím p...y ve sněmovně, koupím celou Jawu, seženu chytrý mozky a začnu makat.

afričanx (4) napsal 19.04.2016 v 18:43

Chce se mi zvracet

technasia (1933) napsal 18.04.2016 v 17:57

Tak aspon vedeni jawy bude mit dal co rozkradat

Petrcx (3) napsal 16.04.2016 v 20:43+1

Jawa je prostě v hajzlu.Vlastní ji někdo kdo s ní nemá žádný dobrý úmysl kromě cucání peněz a pokud by ji koupil čongol už by to nebyla Jawa.Pokud by jí nevlastnil čech s nějakým rozumným záměrem radši bych Jawu pohřbil aby jí už nikdo neprznil.Stejně to má spočítaný Husq..Buznopohádku o strategickym partnerovi, který je prostě nutný,to se mohlo nalhávat v 90 letech.Je to jen likvidace konkurence nic víc. Výjimkou je leda škodovka ale to je uplně jiná kapitola-nepotřebovat VW výrobní kapacity a levnější kvalitní prac.sílu skočila by taky s pořádnym lejnem na hlavě.

GL1 (15) napsal 12.04.2016 v 19:04

já to sežral, už jsem se chtěl stěhovat do Týnce. V "celku" dobře napsáno, jako detailistu mě v článku pár věcí sice nesedělo (( ...nákup Jawy spolknul VETŠÍ ČÁST z devadesátimiliardové sumy, kterou Číňané..- to mi přišlo dost., ...kapacita výrobní linky bude navýšena na stonásobek...- jedna věc je současná kapacita a druhá současné využití, kterou neznám, jen pamatuju dobu, kdy se 100tis. ks vozilo do SSSR a ČSSR pořádně nebyly, no a teď se mi vybavila Jawa 634 socka - šedé blatníky a padáky, to hrůza za těch pá ušetřených Kč určitě nestála)

jurinek59 (1) napsal 12.04.2016 v 14:55+1

Nedá mi to, musím k tomu něco říct. Dojímá mě nadšení autora z toho, že prodáváme to poslední co v tomto státě máme a mělo nějakou cenu a tradici. Pan autor by měl trochu přemýšlet než něco napíše. Proč prodáváme českou firmu, která má tradici cizímu investorovi? No protože se na tom napakuje dosavadní majitel, který firmu rozkradl a přivedl ke krachu! Proč zahraniční investor kupuje českou firmu? Protože zisky z ní potečou do jeho kapsy, tedy v tomto případě do čínské, ne do české. Co z toho bude mít Česko? Možná pár zaměstnaných lidí za velmi podprůměrnou mzdu a to je vše! Tak to je s německými montovnami dnes. A my se s nadšením a nekonečnou hloupostí a nenažraností našich mafiánů dnes ženeme do náruče čínských zlatokopů, kterým naši lidé budou dělat další otroky. Přál bych panu autorovi, aby si ho čínský investor koupil, třeba tak, že bude v montovně na Jawy zaměstnán jako operátor výroby, aby čínský investor rozhodoval o jeho životě, tedy o pracovním a volném času a o jeho životní úrovni, tedy o tom, kolik dostane na výplatu. Po třech letech této zkušenosti můžete psát článek o čínských investorech a o tom jak nás všechny zachrání. Závěrem jen dodávám, že vím dobře o čem mluvím a je mi známá investiční strategie německých montoven v česku a syn je konstruktérem ve Faurecii v Šanghaji už 6 let.

Rudýn (24) napsal 06.04.2016 v 08:16

Byl jsem včera v garáži u kámoše, co se vrtá v motorkách a měl tam CBR1000, Bandit 1200, kawa750 a Jawa ČZ 250 353/04 ve slušným originál stavu. A on povídá: "Víš co je na tom nejsmutnější? No že zloděj by se asi dřel s tím fárošem a přitom největší cenu tady má ta Jawa"

Želva_2 (1) napsal 05.04.2016 v 22:46

VIZI (1419) napsal 05.04.2016 v 11:39

Nejlepší by bylo kdyby to slavný Charouz a jeho Jihostroj prodali za 1EUR rakouske KTM. Pokud by to vůbec pan majitel KTM vůbec chtěl. Ale když čtu co plánují s Husgvarnou tak by člověk jen zamackl slzu

rocker78 (13) napsal 05.04.2016 v 10:18

jinak bych se taky držel rčení, že do mrtvol se nekope ;)

rocker78 (13) napsal 05.04.2016 v 10:13-1+1

mno,si myslim , že je to uplne jinak.
JAWA by měla zakázky, (viz prodeje JAWA ruta v jižní americe) měla by i odbyt, ale to by znamenalo investice do rozvoje technologii a to není v jejich zájmu.To je totiž moc nákladné Důležité je to udržet při životě, za nejnižší přímej náklad, aby bylo možné čerpat dotace na rozvoj, protože to jsou prachy "zadarmo"
Je mnohem jednodušší zažádat EU o dotaci na vývoj nového dopravního prostředku a získanou dotaci "efektivně využít" tak, "aby se vlk nažral a koza zůstala celá" ;)
Je to mnohem jednodušší než budovaní efektivní obchodní strategie tak, jak to dělal Janeček ;) Víte že na vývoj motorky můžete ískat dotaci třeba i 130 mega? a že se to dá vyvinout i za 20 mega? kde je těch 130 mega??? 660 sportard nevypadá na to , že vývoj přišel na 100 mega, to se asi shodneme všichni , nebo ...? Stejně tak je to s novým litrem , nebo pokusem o caffáče.

V reálu je pak jedna nejmenovaná firma z kajmanskych ostrovu 51% ním vlastníkem JAWA . Tato firma si zažádá o dotaci, zadá návrh a vývoj nějakejm jelítkům za pár fufňů a vyvinutý produkt následně presentují jako výsledek kompletně proinvestované dotace rozdíl mezi reálným a presentovaným pak už jen stačí rozumně prohnat účetnictvím

Myslím si, že došlo k tomu, že EU řekla "už dost, nedám ti už ani floka" a tak přitoupili k použití jiného zdroje a tím je čínský kapitál. excelent job

Z mého pohledu je toto řešení pro jawu dost krátkozraké, protože s EU se vyjebat dá, ale s Čínou? I Putin je s nima jedna ruka a ten by se zrovna moc bát nemusel ;)

A nebo se taky možná pletu ;) ale na internetu píšou ...

zizour (12) napsal 04.04.2016 v 21:05-1

Škoda, že autorem je A.Pril. Podíval jsem se na stránky Jawy a docela mi zamrznul smích.
Jawa by něco takového opravdu potřebovala. Aby to dopadlo tak dobře jako se Škoda Auto.

Budete fakt čumět, co dnes Jawa vyrábí:
//www.jawa.eu/motocykly/jawa-350/technicka-data.htm

ScooterBil (1) napsal 04.04.2016 v 09:56

Skoda, ze jen april... rad bych videl, jak neco vyrabeji, byt by to melo byt "cinske"...

Dolin (19) napsal 04.04.2016 v 08:51+1

Velmi zajímavý vtípek! Pobavilo. Nicméně k tématu : předat to číně, by snad nemohlo být horší. Vedení čínského managementu by snad nemohlo být horší jako tohle co tam je,..Číňan se zákazníkovi na rozdíl od Jawy docela dobře věnuje a všímá si jej. Dle mě by to (bohužel) bylo jen pozitivum!

Kawa75 (2) napsal 03.04.2016 v 20:03+1

Kreténi

Edrig (3) napsal 03.04.2016 v 15:55

Dost komentářů nevěří v oživování zaniklé značky.Ale je to běžná věc a motorizmu dost častá.No,na oživování s Čínou-nemohu posoudit.Svět se mnění a z majetku státu nám již nezbývá takřka nic.Takže asi JAWA sem JAWA tam.

Wendys_007 (1) napsal 03.04.2016 v 09:53+1

Fakt jsem tomu 10 minut věřil a už jsem si představoval ty japonský kopie, ale ty komentáře a datum příspěvku mě rychle vrátili do reality

VlaHa (-5) napsal 03.04.2016 v 09:08

to je ale vtipné,i kdyby se takovej magor našel tak mu musí bejt jasný že by bylo lepší dělat z hoven šperky

Lada71 (2) napsal 03.04.2016 v 07:31

Drsný humor...

Libor67 (0) napsal 03.04.2016 v 07:23+2

Jawa má tradici. Plochodrážní motorky, panelky, to byla krása. Potom jim kvůli politice ujel vlak. Doufám, že se znovu zvednou. Jen je škoda, že se toho neujal náš stát. Raději cpeme peníze ... Raději nic , abych z toho neudělal hádku s humanisty, tuneláři a podobnou elitou národa.

Kosťa_jawař (1) napsal 02.04.2016 v 22:24-3+1

chlapci, jako žertík možná dobrý, ale na jiným serveru. Všichni jsme na Jawě začínali a tohle mi přijde jako vtipkovat o rakovině před zákazníkem onkologie... takže, jděte do prdele.

Zedsdead (293) napsal 02.04.2016 v 21:48+2

Krutej žertík.
Nejhorší na tom je, že by to fakticky tolik peněz stálo, vybudovat konkurenci-schopnou značku prakticky z nuly. Jawa nemá dneska kromě loga nic.

hiffson (5) napsal 02.04.2016 v 14:00

Timhle žertem jste na.rali hodně lidí

nexus (61) napsal 02.04.2016 v 10:31

kdo na to skočil , je podle mě íá ...
A já myslím , že superSic58 to nemohl vystihnout lépe.

Evo (411) napsal 02.04.2016 v 10:24

//www.motoforum.cz/supersporty/jawa-350-limitovana-edice-frantiska-stastneho/

Mildaz (13) napsal 02.04.2016 v 09:59

Když jsem to začal číst, říkal jsem si "kurva to není možný, že chce někdo vrazit prachy do takový neperspektivní ruiny", pak mě zarazila ta částka, no a pak mi to došlo , fakticky dobrý, autorovi článku

Romanko (1206) napsal 02.04.2016 v 09:24+2

Zajímavé, kolik emocí vzbudí aprílový žertík s dlouhá desetiletí mrtvou značkou. Neznalý situace a hlavně sériových výrobků za posledních 50-60 let by si myslel, že se jedná světovou značku nacházející se momentálně v krizi. Pravda ale je, že Jawa nebyla světová značka, nýbrž výrobna pro sověty. A není v krizi, ale v exhumaci. Takže, pokud by ji koupili Číňani (nebo Indové), tak by se vlastně k sobě hodili.

Slon-Petr (2) napsal 02.04.2016 v 09:05+2

Když Daewoo koupil značku Chevrolet, proč by nějaká čínská firma nekoupila toto formou značku Jawa?

Jirin1 (3) napsal 02.04.2016 v 08:29

Sem si poprskal monitor když sem to četl.Dobrý apríl.

Předchozí
1 2 3 4
Následující



TOPlist