Čína investuje do továrny JAWA

V záplavě informací o průběhu návštěvy čínského prezidenta s delegací podnikatelů tento týden úplně zanikla zpráva, že podstatná část miliardových investic byla nasměrována do továrny na motocykly v Týnci nad Sázavou. Kromě fotbalového stadionu a plavebního kanálu tak balíky juanů poputují do dalšího velmi nadějného a smysluplného projektu.

Čína investuje do továrny JAWA

O čínských obchodnících je všeobecně známo, že jsou velmi prozíraví a umí si vybrat podnik, do kterého vloží své peníze. Není tedy divu, že se do jejich hledáčku dostal také slavný český výrobce motocyklů - Jawa vždy měla skvělé jméno po celém světě, včetně země s nejznámější zdí planety. Není také žádným tajemstvím, že novodobá kopie jednoho ze symbolů historie značky má na výrobním štítku napsáno Made in China. Hned pod označením New Pionýr.

Ve světle těchto skutečností vypadá krok čínských investorů celkem logicky. Bez nadsázky se dá dokonce říci, že v současné době v naší zemi neexistuje lepší příležitost jak rozumně zhodnotit prostředky. Bylo jen otázkou času, než se téhle šance někdo chopí a naplno využije potenciál týnecké továrny. Přesná částka, jakou nový majitel zaplatil za 100% podíl ve společnosti, zveřejněna nebyla. Víme však, že právě nákup Jawy spolknul větší část z devadesátimiliardové sumy, kterou Číňané přivezli na konci března do Prahy. 

Plány finančního holdingu CFEC (pozor na záměnu s firmou CEFC, která nedávno koupila podíl v jednom pražském fotbalovém klubu) jsou velkolepé. Hned v letošním roce se má začít s výrobou několika nových modelů - s vývojem se Číňané nehodlají nijak zdržovat, protože podle jejich filozofie už stejně všechno bylo vymyšleno - a kapacita výrobní linky bude navýšena na stonásobek. S tím souvisí zavedení nepřetržitého čtyřsměnného provozu, a samozřejmě vznik nových pracovních příležitostí. Uvažuje se také o stavbě ubytovny pro zaměstnance, protože pracovní síla z přilehlého regionu pravděpodobně v budoucnu nebude schopná uspokojit rostoucí poptávku trhu.

Fanoušky motocyklů - a zvlášť těch vyrobených v České republice - snad nemohla na začátku sezóny potkat lepší zpráva. Budoucnost značky Jawa byla v posledních letech poněkud znepokojujícím tématem, ale jak se ukázalo, obavy o jejím osudu byly naprosto liché.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.73
Známkováno: 111x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist