globalmoto_duben_nolan




CFMoto představilo tři nové modely řady CL-X

Třicetileté výročí značky CFMoto oslavilo hned trojicí nových modelů 700CL-X. Jde o stroje populární neoretro vlny v klasickém, cestovním a sportovním provedení. O pohon se stará nový paralelní dvouválec o objemu 700 kubíků a výkonu 75 koní.

Kapitoly článku

Čínská značka se rozhodla do jedné stopy pořádně šlápnout a dokazuje to už i tým, který má nové stroje na svědomí v čele se španělským designérem. Ten novým motorkám vtiskl originální design a nutno uznat, že je na nich evropská ruka rozhodně znát. Originálním a výrazným prvkem je trubkový rám s bočními kryty a samozřejmě také přední LED světlo ve tvaru X s funkcí denního svícení. Stejně jako u ostatních strojů této kategorie, i CFMoto sází na snadnou možnost přizpůsobení motorek obrazu svému, takže nabízí širokou paletu originálního příslušenství a možnost konfigurace nového stroje.

A jak je na tom technika? Nutno říct, že vypadá moc dobře. O pohon se stará nový motor o objemu 692 kubíků chlazený vodou. Jde o poslední evoluci paralelního dvouválce, jak ho známe z ostatních modelů CFMoto. Ze svých dvou válců dostane 75 koní a 67 Nm. Jeho ovládání má na starosti elektronický plyn, díky tomu ve výbavě najdeme i tempomat nebo dva jízdní režimy. Otázkou je, jestli se režimy na jeho projevu budou projevovat víc než u současných modelů. Zmínku o tom, co máte navoleno, každopádně najdete na kulatém LCD displeji s pěkně čitelnou grafikou. Šestistupňovou převodovku pak doplňuje spojka s antihoppingovou funkcí.

Co se podvozku týče, na všech motorkách najdete stejnou specifikaci – plně stavitelnou přední USD vidlici, štelovací je i zadní centrální jednotka. Kola jsou u verze Heritage a Adventure o průměru 18 palců vpředu, vzadu o palec menší, sport má logicky oba průměry s číslovkou 17 a s pneumatikami Pirelli Diablo Super Corsa. Už volba pneumatik svědčí o tom, že se s touhle motorkou CFMoto chce dostat na vyšší úroveň a podsvícené ovladače na řídítkách to jenom potvrzují.

Podvozek pak doplňuje přední radiální čtyřpístková brzda J.Juan s klasickou brzdovou pumpou a 320mm kotoučem, příjemná je také přítomnost nastavitelných páček na obou koncích řídítek. U všech tří verzí jsou pak stejné zdvihy odpružení, takže výška sedla bude platit plus mínus pár milimetrů pro všechny tři stroje, a to rovných 800 milimetrů.

Tím hlavním, co tři verze od sebe odlišuje je hlavně ergonomie a design. Sport je cafe racer s nízkými řídítky a sportovnějším posezem, Heritage je takový ten pohodlný městský a příměstský naháč a verze Adventure není žádné cestovní enduro, ale v podstatě Heritage s předním štítkem a ještě vyššími řídítky. Dostupnost těchto nových strojů na našem trhu zatím není přesně známá, podle dovozce CFMoto do Čech to bude nejdříve v roce 2021.

Video:

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 3 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
medvidek78 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist