globalmoto_duben_nolan




CCM GP-450 Adventure

Asi budete souhlasit, že opravdových silničních endur je na současném trhu jako šafránu. Ať už se podíváte do jakékoli kubatury, převládají stroje zaměřené hlavně na cestovní komfort, a pro terén prakticky nepoužitelné. Britská firma CCM chce díru na trhu vyplnit novou lehkou čtyřistapadesátkou, která by se měla na prodejnách objevit už letos na podzim.

Firma s celým názvem Clews Competition Machines vznikla v britském Boltonu poté, co v roce 1971 ukončilo činnost závodní oddělení jiné britské značky BSA. Zakladatel CCM
Alan Clews byl v šedesátých letech úspěšným trialovým a enduro závodníkem. Když značka BSA přestala závodit, koupil od ní všechny zbylé díly, nastěhoval se do malé garáže a začal stavět motokrosové speciály. Proslavily ho hlavně modernizované čtyřtakty BSA, které v jeho motorkách dokázaly konkurovat dominantním dvoutaktům. V polovině sedmdesátých let dosáhl závodní tým výrazných úspěchů ve třídě 500 ccm Mistrovství světa, kde John Banks často dojížděl v první pětce.

Později firma CCM přešla na motory Rotax, a v osmdesátých a devadesátých letech vyráběla  3 500 motorek ročně. Jejím velkým odběratelem byl například americký koncern BRP, pro který CCM dodával motorky pod značkou Can-Am motorcycles. Označení MT500 zase nesly stroje, které si objednala britská armáda, a jejichž výrobu později koupil licenci Harley-Davidson. Když přišly horší časy, Alan Clews musel firmu prodat a zpátky ji získal teprve v roce 2004. V následujícím roce už CCM představila dva nové model: R35 Supermoto a FT35 flat tracker.  Značka se vrátila i na tratě závodů Mistrovství světa motokrosu a začala znovu vyrábět i pro armádu.

Letos CCM přichází se zajímavým lehkým endurem GP 450 Adventure, které má homologaci pro silniční provoz. A proč jenom čtyřipadesátka? Ředitel CCM Austin Clews vysvětluje: "Už tři roky je na Dakaru omezen objem na 450 ccm, a to nás přímo přivedlo na myšlenku vyrobit nový kvalitní motocykl pro začínající jezdce."
Původ motoru je oficiálně zatím tajemstvím,  ale vypadá to na stejný jednoválec, jaký známe z BMW G450X. Podle specifikací je pro CCM naladěn na maximální výkon 40 koní a má delší servisní intervaly. Na webu výrobce dále uvádí suchou hmotnost 130 kg - což je ve srovnání s bavorákem o něco vyšší - výšku sedla 895 mm  a 17 litrový objem nádrže. Ta je rozdělena do dvou oddílů, přičemž přední část lze snadno demontovat, a na kratší výlet do terénu vyrazit nalehko. Na delší štreky je naopak v nabídce příslušenství sada hliníkových bočních kufrů.
Největší technologickou lahůdkou celé motorky je ale rám, sešroubovaný z patnácti frézovaných výkovků. Vývoj modelu GP 450 Adventure trval čtyři roky, a s rámem si inženýři dali hodně záležet. A že jsou v CCM na svůj vynález náležitě pyšní, o tom svědčí jediné oficiální video, které zobrazuje právě složení rámu.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.


CCM GP 450 bude určitě hodně zábavná motorka s vysokou kvalitou komponentů a zpracování, ale tomu bohužel odpovídá i prodejní cena, která byla v UK stanovena na 7 995 liber, tedy v přepočtu zhruba 240 tisíc korun.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (26x):
Motokatalog.cz



TOPlist