yamaha_demo_tour




Eicma: Caterham

Jestli se nějaké auto dá alespoň trochu přirovnat k motorce na čtyřech kolech, pak je to Catherham Seven. Není se proto co divit, že britská automobilová značka chce vstoupit i na motocyklový trh. V Miláně se její nově založená divize prezentovala třemi jednostopými prototypy, z nichž největší pozornost vzbudil neohrožený Brutus 750. Vedle téhle poloviční čtyřkolky se objevily ještě koncepty dvou elektrokol.

Kapitoly článku

Značka Caterham, známá především ze závodů Formule 1, se od změně majitele v roce 2011 snaží neustále rozšiřovat svoje aktivity. Úmysl vstoupit do světa dvou kol vznik potvrzuje závodního týmu Caterham Moto Racing, který byl představen nedávno na Velké ceně Malajsie a bude působit v kategorii Moto 2. Sériovou výrobu jednostopých vozidel chce Caterham rozjet už příští rok, a evidentně hledá volnou mezeru na trhu .
První ohlášený model Caterham Brutus 750 má totiž k normální motorce hodně daleko, a vypadá spíš jako poloviční čtyřkolka. Motor o objemu 750 ccm je podobně jako užitkové ATV osazen automatickou převodovkou s variátorem, čtrnáctipalcové ráfky obouvají široké a hrubé pneumatiky, a celé to drží pohromadě masivní trubkový rám.
Brutus je už od pohledu určený hlavně pro jízdu v terénu, ale podle výrobce se s ním majitel může vydat i do běžného silničního provozu, nebo si jej dokonce nechat přestavět na sněžný skútr. Výměna kol za lyži a pás netrvá déle než čtyři hodiny, takže tu máme skutečně univerzální stroj do každého terénu i ročního období. 
První kusy se mají podle výrobce objevit už na jaře příštího roku, a jen o pár měsíců později je budou následovat další jednostopé produkty. Ty ale také patří do světa motorek jenom částečně: jedná se o motorová kola poháněná elektřinou. Model Classic E-Bike se sice snaží navodit vizuální dojem retro motocyklu s vidlicovým dvouválcem, ale celé to trochu kazí pedály zasazené rovnou do motoru. Na druhou stranu je výhodou, že k jízdě na takovém stroji není třeba řidičák.
Druhé elektrokolo s označením Carbon E-Bike má naopak futuristický sportovní design, který našel inspiraci v prostředí F1.  Oba elektrobiky používají stejný 36Voltový motor o výkonu 250 W, a jejich akumulátor slibuje dojezd 40-80 km na jedno nabití.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist