Eicma: Caterham

Jestli se nějaké auto dá alespoň trochu přirovnat k motorce na čtyřech kolech, pak je to Catherham Seven. Není se proto co divit, že britská automobilová značka chce vstoupit i na motocyklový trh. V Miláně se její nově založená divize prezentovala třemi jednostopými prototypy, z nichž největší pozornost vzbudil neohrožený Brutus 750. Vedle téhle poloviční čtyřkolky se objevily ještě koncepty dvou elektrokol.

Eicma: Caterham

Kapitoly článku

Značka Caterham, známá především ze závodů Formule 1, se od změně majitele v roce 2011 snaží neustále rozšiřovat svoje aktivity. Úmysl vstoupit do světa dvou kol vznik potvrzuje závodního týmu Caterham Moto Racing, který byl představen nedávno na Velké ceně Malajsie a bude působit v kategorii Moto 2. Sériovou výrobu jednostopých vozidel chce Caterham rozjet už příští rok, a evidentně hledá volnou mezeru na trhu .
První ohlášený model Caterham Brutus 750 má totiž k normální motorce hodně daleko, a vypadá spíš jako poloviční čtyřkolka. Motor o objemu 750 ccm je podobně jako užitkové ATV osazen automatickou převodovkou s variátorem, čtrnáctipalcové ráfky obouvají široké a hrubé pneumatiky, a celé to drží pohromadě masivní trubkový rám.
Brutus je už od pohledu určený hlavně pro jízdu v terénu, ale podle výrobce se s ním majitel může vydat i do běžného silničního provozu, nebo si jej dokonce nechat přestavět na sněžný skútr. Výměna kol za lyži a pás netrvá déle než čtyři hodiny, takže tu máme skutečně univerzální stroj do každého terénu i ročního období. 
První kusy se mají podle výrobce objevit už na jaře příštího roku, a jen o pár měsíců později je budou následovat další jednostopé produkty. Ty ale také patří do světa motorek jenom částečně: jedná se o motorová kola poháněná elektřinou. Model Classic E-Bike se sice snaží navodit vizuální dojem retro motocyklu s vidlicovým dvouválcem, ale celé to trochu kazí pedály zasazené rovnou do motoru. Na druhou stranu je výhodou, že k jízdě na takovém stroji není třeba řidičák.
Druhé elektrokolo s označením Carbon E-Bike má naopak futuristický sportovní design, který našel inspiraci v prostředí F1.  Oba elektrobiky používají stejný 36Voltový motor o výkonu 250 W, a jejich akumulátor slibuje dojezd 40-80 km na jedno nabití.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.00
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist